Hoe boomspiegels onkruid vrijhouden ?
Hoe boomspiegels onkruid vrijhouden ?
Ik kreeg op school een opdracht, ik moet een paper schrijven over boomspiegels en beter gezegt over het onkruid vrijhouden van boomspiegels. Weet iemand waar ik hierover informatie kan vinden of kan er iemand mij mee informatie geven over dit onderwerp.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
Re: Hoe boomspiegels onkruid vrijhouden ?
johannes pak een bio weedex doek leg daarop een mulch laagje en hopakee gedaan .
nu moet je met deze bovenste zin even 6 bladzijden vullen en helemaal klaar .
laat een oen niet zomaar doen !
ja dat klinkt wel als een goed idee. of anders gewoon zorgen dat er alleen gewenste kruiden in de boomspiegels groeien.boomverzorgingbruno wrote: pak een bio weedex doek leg daarop een mulch laagje en hopakee gedaan

- treespotter
- Prinses Irene
Asfalteren en een parkeermeter op de boom schroeven. 

- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
betonneren is beter wolter veel minder kan op opdrukking door wortels 

boomverzorgingbruno wrote:johannes pak een bio weedex doek leg daarop een mulch laagje en hopakee gedaan .

De ene dag een takkedag, dan weer een snipperdag.
- treespotter
- Prinses Irene
Snippers, Geraniums (gaat de boom wel te hard groeien door al die extra stikstof), Hedera, Boomschors.
onkruidbrander. al dan niet gevuld met... napalm.
agent orange helpt ook.
nee effe serieus. onkruidbrander
agent orange helpt ook.
nee effe serieus. onkruidbrander
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
ONKUIDBRANDER !?!?!?!?!?
Daar ben ik nu echt niet voor, ik kan alleen maar voor mezelf spreken, maar onkruid branden heeft voor zover ik al heb gezien nog nooit het verhoopte resultaat gehad.
De bedoeling zou zijn de onkruidblaadjes even te laten "koken" zodat de bladspanning weg is en het plantje bijgevolg sterft.
Ten eerste is het plantje niet weg, maar blijft het daar zo verslenst liggen, en tegen dat het mooi verteerd is staat er een nieuw.
Dan heb je de mannen met branders die er steenhard in geloven dat ze het onkruid weg moeten branden en dat dan ook letterlijk doen.
Gevolg : een bruinverschoepert (voor de nederlanders :verbrand ) hoopje plant dat ook al helemaal geen zicht meer is dat ook tegen dat het helemaal weg is reeds vervangen is door een ander exemplaar.
Bij die laatste werkkracht vraag ik mij dan ook af wat het gevolg is voor je boom als je hem even het vuur aan de schenen legt???
Ik pleit voor aangepaste beplanting onder de boomspiegel netjes afgezet,...
Daar ben ik nu echt niet voor, ik kan alleen maar voor mezelf spreken, maar onkruid branden heeft voor zover ik al heb gezien nog nooit het verhoopte resultaat gehad.
De bedoeling zou zijn de onkruidblaadjes even te laten "koken" zodat de bladspanning weg is en het plantje bijgevolg sterft.
Ten eerste is het plantje niet weg, maar blijft het daar zo verslenst liggen, en tegen dat het mooi verteerd is staat er een nieuw.
Dan heb je de mannen met branders die er steenhard in geloven dat ze het onkruid weg moeten branden en dat dan ook letterlijk doen.
Gevolg : een bruinverschoepert (voor de nederlanders :verbrand ) hoopje plant dat ook al helemaal geen zicht meer is dat ook tegen dat het helemaal weg is reeds vervangen is door een ander exemplaar.
Bij die laatste werkkracht vraag ik mij dan ook af wat het gevolg is voor je boom als je hem even het vuur aan de schenen legt???
Ik pleit voor aangepaste beplanting onder de boomspiegel netjes afgezet,...
Trekken!
als de klant zelf elke dag even een plantje trekt is het zo netjes bijgehouden...
het gras moet je ook maaien!
als de klant zelf elke dag even een plantje trekt is het zo netjes bijgehouden...
het gras moet je ook maaien!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
Beste Johan,
Je moet eens kijken opde site van de Katholieke Hogeschool Kempen te Geel --> Eindwerken.
Ik heb in de tijd een eindwerk gemaakt over biologische afbreekbare afdekmaterialen in de containerteelt.
Er zijn toen verschillende materialen getest zoals biotop, Terrastar, cocvezeldoekjes, etc...
Deze materialen hebben ook huntoepassing in de vollegrond zoals gewone boomspiegels.
Mocht je er vragen over hebben, geeft gerust een seintje
Je moet eens kijken opde site van de Katholieke Hogeschool Kempen te Geel --> Eindwerken.
Ik heb in de tijd een eindwerk gemaakt over biologische afbreekbare afdekmaterialen in de containerteelt.
Er zijn toen verschillende materialen getest zoals biotop, Terrastar, cocvezeldoekjes, etc...
Deze materialen hebben ook huntoepassing in de vollegrond zoals gewone boomspiegels.
Mocht je er vragen over hebben, geeft gerust een seintje
geen klinkerverharding aanbrengen in een boomspiegel,..de kans op wortelopdruk is groot

- honda_power
- Treehugger
tja casaron mag in nederland niet meer.....
frits
Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
sorry bruno maar ik moet er even 12 pagina's mee vullen !boomverzorgingbruno wrote:johannes pak een bio weedex doek leg daarop een mulch laagje en hopakee gedaan .
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
@ sandra casaron mag in belgie ook niet meer
ik geloof niet zo in onder beplanting word gesnoeid blad word weg gehaalt minder water aan de bodem , doe maar mulch laagje.
ik geloof niet zo in onder beplanting word gesnoeid blad word weg gehaalt minder water aan de bodem , doe maar mulch laagje.
Maar kan iemand me zeggen waar ik betrouwbare (wetenschappelijke) informatie kan vinden???
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
insulco verkoopt de bio weedtex als je wil ik heb hier info daarover thuis liggen met staaltjes en al .
Beste Johan,
Typt eens "biologisch afbreekbare afdekmaterialen" in.
Of Biotp, Terrastar, cocodisk.
Dan vind je al wat om boomspiegels onkruidvrij te houden (ook wetenschappelijke gegevens !)
Typt eens "biologisch afbreekbare afdekmaterialen" in.
Of Biotp, Terrastar, cocodisk.
Dan vind je al wat om boomspiegels onkruidvrij te houden (ook wetenschappelijke gegevens !)
ah bruno, jij krijgt ook elk half jaar zo'n staaltjes en een prijslijst in de bus!

- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
Heb gistere op de weg van diest naar leuven een dode boom zien staan,boomverzorgingbruno wrote:betonneren is beter wolter veel minder kan op opdrukking door wortels
ze hadden er een oprit rond aangelegd

- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
karton onder de snippers
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
- treespotter
- Prinses Irene
Karton onder snippers?????
En waar blijft dan het voordeel van de snippers? Het gaat er just om dat al die schimmels die groeien op de snippers en het blad door de wormen kunnen worden geoogst en dat er gangen van boven naar beneden gegraven worden door de grond.
Wanneer je iets onder de snippers legt dan ben je alleen maar restproduct aan het storten en doe je voor de boom niets!!!
En waar blijft dan het voordeel van de snippers? Het gaat er just om dat al die schimmels die groeien op de snippers en het blad door de wormen kunnen worden geoogst en dat er gangen van boven naar beneden gegraven worden door de grond.
Wanneer je iets onder de snippers legt dan ben je alleen maar restproduct aan het storten en doe je voor de boom niets!!!