Hoe groen is jou auto?
Re: Hoe groen is jou auto?
een prius met een vangmuilkoppeling!
Re: Hoe groen is jou auto?
jef wrote:een prius met een vangmuilkoppeling!
3ton daar achter en hij heeft een lange wielbasis
- treespotter
- Prinses Irene
- Posts: 6044
- Joined: 24 Apr 2006, 23:47
- Location: Houten (NL)
- Contact:
Re: Hoe groen is jou auto?
Zo dacht ik er ook over totdat ik drie weken geleden met deze had gezaagd.-WOUTER- wrote:ik ben helemaal niet merkbewust of verslaafd aan deze of gene autofabrikant maar zaag wel alleen met Stihl !! en in een uiterst noodgeval als alle stihls op zijn zal ik wel met husky gaan zagen hoor
Man, ik dacht dat ik gek werd. Op dat ding zat een 90cm blad en brulde door het hout waarbij mijn 046 met 75cm blad zich continu leek te verslikken.
Zelfs een nieuwe MS460 heeft 0,2 pk minder en 400 gram meer mee te sjouwen.
En dan heb ik het nog niet eens over de prijs. Die scheelt ook minimaal honderdvijftig euro op de adviesprijs.
Jarenlang niet beter geweten. Totdat je iets anders leert kennen
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
- Posts: 2391
- Joined: 17 Dec 2009, 20:41
- Location: leuven (BE)
- Contact:
Re: Hoe groen is jou auto?
ach als we gaan beginnen over husky of sthil dan kan het weer een lange topic worden . ieder moet voor zich uitmaken wat hij goed vind . wat maakt het uit .
heb heel goed gevoel bij mijn huskys en ze zijn nog goedkoper ook dus ik ben er blij mee
en wat auto's betreft tonnen van gelijk voor kimme zie mezelf nog niet met een bromvoertuig naar men klanten rijden met de vandaele erachter dus ja sorry mijn lt verbruikt wel wat . maar ik blijf erbij hij is toch groen
heb heel goed gevoel bij mijn huskys en ze zijn nog goedkoper ook dus ik ben er blij mee
en wat auto's betreft tonnen van gelijk voor kimme zie mezelf nog niet met een bromvoertuig naar men klanten rijden met de vandaele erachter dus ja sorry mijn lt verbruikt wel wat . maar ik blijf erbij hij is toch groen
laat een oen niet zomaar doen !
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
- Posts: 2789
- Joined: 29 Sep 2007, 10:14
- Location: Vorstenbosch (noord brabant)
- Contact:
Re: Hoe groen is jou auto?
Da's idd wel heel erg vaak het geval......op veel vlakkentreespotter wrote:Jarenlang niet beter geweten. Totdat je iets anders leert kennen
- climb fast, move slow -
- treespotter
- Prinses Irene
- Posts: 6044
- Joined: 24 Apr 2006, 23:47
- Location: Houten (NL)
- Contact:
Re: Hoe groen is jou auto?
Even voor alle duidelijkheid.... Hier bedoel ik niet de relationele sfeer. Ben nog lang niet van plan om hier iets in te ruilen. Dat zal toch echt nog wel 80 jaar mogen duren. En dan... ben ik waarschijnlijk het object dat zal worden ingeruild omdat ik teveel begin te stinken.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
- Posts: 2789
- Joined: 29 Sep 2007, 10:14
- Location: Vorstenbosch (noord brabant)
- Contact:
Re: Hoe groen is jou auto?
Je zegt zelf toch ook : "iets" anders leert.
Dat krijg je ervan als je in de regen gaat klimmen. Mijn klimlijnen, gordels, zaagbroek en mijn hele auto stinken na de regen ook ernstig.treespotter wrote:omdat ik teveel begin te stinken.
- climb fast, move slow -
Re: Hoe groen is jou auto?
Tja als de hele wereld niet mee doet, dan helpt de "positieve bijdrage" van een enkeling en zelfs heel Nederland.. ook niet. Door subsidie op de aanschaf van een prius worden oude auto's minder schaars en dus goedkoper en dus kan straks 3e wereldbewoner misschien ook een auto aanschaffen, en rijd je ouwe auto net zo goed weer verder.
En dan een vulkaanuitbarsting, de dinosaurussen zijn ooit ook ergens door omgekomen, en toen waren wij er nog niet met onze auto's.
Ik heb geen probleem met productiebossen t.b.v. energiecentrales, altijd nog beter dan de kaalslag die natuurmonumenten hier uitvoert op "uitheemse bomen" zoals honderden jaren oude Amerikaanse eiken, ze willen weer zandverstuivingen (woestijn).
Het laten omvallen van bomen en ze in het geheel laten wegrotten = Co2-uitstoot, dan liever verbranden, natuurlijk is er wel weer diesel voor nodig om het te verwerken en vervoeren, maar dat is er bij Kolen ook nodig, en die halen ze uit Zuid-Afrika per olieboot.
Ik denk ik niet dat bosgrond zomaar verarmd, voedingsstoffen zitten net zo goed in de lucht als Co2 en opgewaaide voedingsstoffen, bladeren vallen ook weer en brengen voedingsstoffen, hoe zijn anders de hoogvenen ontstaan.
Zullen ze in Zweden de productiebossen ooit "bemesten"?
Vroeger was Drenthe grotendeels een grote heide en zandvlakte, nu is het grotendeels bos.
Vooral populieren kunnen volgens mij goed groeien zonder vruchtbare grond, ze zitten wel vol water.
En anders gewoon ff tanken op het werk, RIJDEN OP HOUT, alleen hout! en deze "houtvergasser" 1e video is al 70 jaar oud, en schone verbranding :
http://www.youtube.com/watch?v=hSgL0Ie4zrI
http://www.youtube.com/watch?v=kG8iR5DR ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=O6J0bRjY ... re=related
Anders waterstof toevoeging, schone verbranding: http://www.youtube.com/watch?v=UD_xqQIUjcM
En dan een vulkaanuitbarsting, de dinosaurussen zijn ooit ook ergens door omgekomen, en toen waren wij er nog niet met onze auto's.
Ik heb geen probleem met productiebossen t.b.v. energiecentrales, altijd nog beter dan de kaalslag die natuurmonumenten hier uitvoert op "uitheemse bomen" zoals honderden jaren oude Amerikaanse eiken, ze willen weer zandverstuivingen (woestijn).
Het laten omvallen van bomen en ze in het geheel laten wegrotten = Co2-uitstoot, dan liever verbranden, natuurlijk is er wel weer diesel voor nodig om het te verwerken en vervoeren, maar dat is er bij Kolen ook nodig, en die halen ze uit Zuid-Afrika per olieboot.
Ik denk ik niet dat bosgrond zomaar verarmd, voedingsstoffen zitten net zo goed in de lucht als Co2 en opgewaaide voedingsstoffen, bladeren vallen ook weer en brengen voedingsstoffen, hoe zijn anders de hoogvenen ontstaan.
Zullen ze in Zweden de productiebossen ooit "bemesten"?
Vroeger was Drenthe grotendeels een grote heide en zandvlakte, nu is het grotendeels bos.
Vooral populieren kunnen volgens mij goed groeien zonder vruchtbare grond, ze zitten wel vol water.
En anders gewoon ff tanken op het werk, RIJDEN OP HOUT, alleen hout! en deze "houtvergasser" 1e video is al 70 jaar oud, en schone verbranding :
http://www.youtube.com/watch?v=hSgL0Ie4zrI
http://www.youtube.com/watch?v=kG8iR5DR ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=O6J0bRjY ... re=related
Anders waterstof toevoeging, schone verbranding: http://www.youtube.com/watch?v=UD_xqQIUjcM
Re: Hoe groen is jou auto?
ach ja co2 uhm ik rijdt een oude range rove 4,6 hse
dusja zuipt 1op5 bezine een co2 uitstoot van 400gr per kilometer.
en verder ja ik kan er weinig over zeggen dan dat de opwarming van de aarde toch door zou gaan ook wanneer de mens geen co2 zou uit stoten.
is een volkomen natuurlijk proces.
Als men over het hele leven van de aarde gaat kijken dan zie je dat je ijstijden had en tijden dat zowat de hele aarde een woestijn/steppe was dus waar hebben we het over?
der zijn genoeg mensen die aan het klimaat zo veel geld verdienen dat ze een dikke hummer of 3 kunnen rijden of 5 mercedes S klasse.
mvg raphael
dusja zuipt 1op5 bezine een co2 uitstoot van 400gr per kilometer.
en verder ja ik kan er weinig over zeggen dan dat de opwarming van de aarde toch door zou gaan ook wanneer de mens geen co2 zou uit stoten.
is een volkomen natuurlijk proces.
Als men over het hele leven van de aarde gaat kijken dan zie je dat je ijstijden had en tijden dat zowat de hele aarde een woestijn/steppe was dus waar hebben we het over?
der zijn genoeg mensen die aan het klimaat zo veel geld verdienen dat ze een dikke hummer of 3 kunnen rijden of 5 mercedes S klasse.
mvg raphael
- callum-aan
- Treehugger
- Posts: 311
- Joined: 25 Nov 2008, 17:21
- Location: Malden
- Contact:
Re: Hoe groen is jou auto?
Lekker makkelijk. Dus wij hebben geen verantwoordelijkheid meer? Ik dacht dat er ondertussen wel consensus bestond over onze invloed op de opwarming van de aarde. Zo natuurlijk is het proces (en de snelheid waarmee het plaats vindt) wat we nu mee maken echt niet.bigbird wrote: dat de opwarming van de aarde toch door zou gaan ook wanneer de mens geen co2 zou uit stoten.
is een volkomen natuurlijk proces.
Als men over het hele leven van de aarde gaat kijken dan zie je dat je ijstijden had en tijden dat zowat de hele aarde een woestijn/steppe was dus waar hebben we het over?
Individueel zal het niet veel uitmaken als je voor een bakfiets kiest. Maar toch vindt ik dat je best bewust met energie om kan gaan. Stukje mentaliteit en respect voor de natuur. Niet meer gebruiken dan je nodig hebt.
Me transmitte sursum Caledoni!!
- callum-aan
- Treehugger
- Posts: 311
- Joined: 25 Nov 2008, 17:21
- Location: Malden
- Contact:
Re: Hoe groen is jou auto?
Ik vind dat ik mijn Discovery nodig heb voor mijn werkzaamheden maar hoe vaak is dat ook echt zo? De meeste ritten (80%) zijn ritten waar de trekkracht, de ruimte en de terrein-vaardigheid van mijn auto niet van belang. Op deze ritten slurpt de auto toch elke 8 kilometer een liter diesel weg en stoot een berg CO2 uit. Dat is niet leuk voor de portemonnee maar ook een belasting op het milieu. Ik heb dus al een tijdje zitten denken of dat niet beter/groener kan. Co2 compenseren is wel populair en heb ik ook wel gedaan maar heeft dat nu echt zin of is het meer zo van, "kijk ik compenseer, dus ben goed bezig"? Zodat je je beter voelt. Beter is natuurlijk om minder uit te stoten.
Ik had een busje kunnen kiezen. Dan is het verbruik misschien 1:12. Een hele verbetering maar voor mij niet voldoende om de Discovery de deur voor uit te doen. Ik ben na 3 landrovers toch nog steeds een Landrover fan.
Voor me zelf heb ik nu een oplossing gevonden waarmee ik die 80% van mijn verplaatsingen een heel stuk groener kan realiseren. Afgelopen week heb ik een nieuwe auto besteld. Een Seat Ibiza ST Ecomotiv, een auto met een A-Label. Deze auto komt eind deze maand voor het eerst in Nederland en is zo groen als een auto maar zijn kan. Deze auto heeft een CO2 uitstoot van 89 gr/km wat ongeveer 1/4 is van wat de Landrover uit braakt. Het verbruik is gemiddeld 1:29 ! (opgave fabriek)
Het is tevens de eerste Seat Ibiza in stationwagen uitvoering. En hij wordt mij in augustus geleverd.
Het Turbo-dieseltje dat er in ligt komt van volkswagen en heeft een vermogen van 75PK en een koppel van 180 Nm. Daar kun je prima mee uit de voeten. Kan zelfs nog een aanhangertje van 1000 kg achter.
De overheid steunt mijn beslissing groener te willen rijden door mij geen BPM, geen motorrijtuigenbelasting en een bijtelling van 14% aan te bieden. Dat maakt het aantrekkelijk en betaalbaar.
Uit eindelijk ben ik natuurlijk wel meer geld kwijt met 2 auto's maar doordat ik de Landrover alleen maar wil gaan gebruiken voor de 20% van de ritten dat ik ook echt deze auto nodig heb spaar ik toch ook weer een hoop brandstof kosten uit.
Ik had een busje kunnen kiezen. Dan is het verbruik misschien 1:12. Een hele verbetering maar voor mij niet voldoende om de Discovery de deur voor uit te doen. Ik ben na 3 landrovers toch nog steeds een Landrover fan.
Voor me zelf heb ik nu een oplossing gevonden waarmee ik die 80% van mijn verplaatsingen een heel stuk groener kan realiseren. Afgelopen week heb ik een nieuwe auto besteld. Een Seat Ibiza ST Ecomotiv, een auto met een A-Label. Deze auto komt eind deze maand voor het eerst in Nederland en is zo groen als een auto maar zijn kan. Deze auto heeft een CO2 uitstoot van 89 gr/km wat ongeveer 1/4 is van wat de Landrover uit braakt. Het verbruik is gemiddeld 1:29 ! (opgave fabriek)
Het is tevens de eerste Seat Ibiza in stationwagen uitvoering. En hij wordt mij in augustus geleverd.
Het Turbo-dieseltje dat er in ligt komt van volkswagen en heeft een vermogen van 75PK en een koppel van 180 Nm. Daar kun je prima mee uit de voeten. Kan zelfs nog een aanhangertje van 1000 kg achter.
De overheid steunt mijn beslissing groener te willen rijden door mij geen BPM, geen motorrijtuigenbelasting en een bijtelling van 14% aan te bieden. Dat maakt het aantrekkelijk en betaalbaar.
Uit eindelijk ben ik natuurlijk wel meer geld kwijt met 2 auto's maar doordat ik de Landrover alleen maar wil gaan gebruiken voor de 20% van de ritten dat ik ook echt deze auto nodig heb spaar ik toch ook weer een hoop brandstof kosten uit.
Me transmitte sursum Caledoni!!
Re: Hoe groen is jou auto?
sorry, maar ik kan mijn 4X4 niet missen, dat ding moet werken als ik er mee onderweg ben... op sommige uitzonderingen na (zoals zo dadelijk geen stemmen ), maar daar kan ik echt geen 2de auto voor bijkopen
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
- Posts: 2391
- Joined: 17 Dec 2009, 20:41
- Location: leuven (BE)
- Contact:
Re: Hoe groen is jou auto?
met de fiets gaan stemmen he jef
goed bezig paul maar het is wel een beetje zoals jef zegt het is bijna onbetaalbaar voor een 2de wagen .
ik probeer men klant bezoeken aan men werk te koppelen zodat ik niet onnodig mij moet verplaatsen . en dat scheelt dus ook wel
goed bezig paul maar het is wel een beetje zoals jef zegt het is bijna onbetaalbaar voor een 2de wagen .
ik probeer men klant bezoeken aan men werk te koppelen zodat ik niet onnodig mij moet verplaatsen . en dat scheelt dus ook wel
laat een oen niet zomaar doen !
- treespotter
- Prinses Irene
- Posts: 6044
- Joined: 24 Apr 2006, 23:47
- Location: Houten (NL)
- Contact:
Re: Hoe groen is jou auto?
Zo had ik bij mijn bus een 4x4 voor het tuintjes/bostrekwerk. Dat heeft anderhalf jaar geduurd en toen was ik het telkens overpakken van mijn shit vanuit een lekker ruime bus in de krappe 4x4 helemaal zat.
Tot zover heb ik met mijn T5 drie keer echt helemaal vast gezeten en kon er niet meer op eigen kracht uit komen. Gelukkig werk ik meestal samen met een collega die destijds in een Berlingootje reed en met hem ervoor kwamen wij altijd wel weer uit de 'blub'.
Voor alle ECHTE 4X4 fanaten die toch de ruimte van een VW T5 missen heb ik een leuke verlekkersite
http://www.vw-offroad-seikel.de/
Het kost een paar centen, maar dan zal je de Laro heeeeeel snel vergeten.
Tot zover heb ik met mijn T5 drie keer echt helemaal vast gezeten en kon er niet meer op eigen kracht uit komen. Gelukkig werk ik meestal samen met een collega die destijds in een Berlingootje reed en met hem ervoor kwamen wij altijd wel weer uit de 'blub'.
Voor alle ECHTE 4X4 fanaten die toch de ruimte van een VW T5 missen heb ik een leuke verlekkersite
http://www.vw-offroad-seikel.de/
Het kost een paar centen, maar dan zal je de Laro heeeeeel snel vergeten.
- callum-aan
- Treehugger
- Posts: 311
- Joined: 25 Nov 2008, 17:21
- Location: Malden
- Contact:
Re: Hoe groen is jou auto?
Er was ook behoefte aan een 2de auto vanuit het thuisfront. Die hebben wij tot voor 3 jaar ook altijd gehad. En het is ook wel eens fijn om 4 zitplaatsen te hebben.
Dat over pakken moet ik maar voor lief nemen. Meestal is een klimsetje voldoende. Heb ik meer nodig neem ik de landrover natuurlijk mee.
Dat over pakken moet ik maar voor lief nemen. Meestal is een klimsetje voldoende. Heb ik meer nodig neem ik de landrover natuurlijk mee.
Me transmitte sursum Caledoni!!
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
- Posts: 2789
- Joined: 29 Sep 2007, 10:14
- Location: Vorstenbosch (noord brabant)
- Contact:
Re: Hoe groen is jou auto?
Mjaa....treespotter wrote:Voor alle ECHTE 4X4 fanaten die toch de ruimte van een VW T5 missen heb ik een leuke verlekkersite
http://www.vw-offroad-seikel.de/
Het kost een paar centen, maar dan zal je de Laro heeeeeel snel vergeten.
is het toch net niet he, heb al een 4x4 T4 -tje met 115 pk's ....en die Laro die vind ik dan toch heeeel erg veel leuker dan zo'n omgebouwd seikeltje. Snap trouwens niet dat die van Paulo zo enorm veel verbuikt. Ik doe gemiddeld 1:10 met aanhanger of fors doorrijden en 1:12 met rustig normaal gebruik
gaan trouwens onze fijne 4x4 transporter syncro in de verkoop doen en we willen een westfalia T4 hefdak camper kopen
da's net wat leuker voor de vakanties maar zal wel die 4x4 missen
grtn wouter
- climb fast, move slow -
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
- Posts: 2391
- Joined: 17 Dec 2009, 20:41
- Location: leuven (BE)
- Contact:
Re: Hoe groen is jou auto?
hey jongens hebben jullie nog niet van de iveco gehoord
kijk eens naar deze link hij kan door 70 cm water rijden ,enz dit lijkt me wel fun
http://www.daily4x4.iveco.com/
kijk eens naar deze link hij kan door 70 cm water rijden ,enz dit lijkt me wel fun
http://www.daily4x4.iveco.com/
laat een oen niet zomaar doen !
- treespotter
- Prinses Irene
- Posts: 6044
- Joined: 24 Apr 2006, 23:47
- Location: Houten (NL)
- Contact:
Re: Hoe groen is jou auto?
Die heb ik op de Autorai zien staan. Daar heb je een ladder voor nodig om fatsoenlijk binnen te komen. Wanneer je daar 'gewoon' in of uit wilt stappen dan zit je voor de rest van je leven met een hernia.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
- Posts: 2391
- Joined: 17 Dec 2009, 20:41
- Location: leuven (BE)
- Contact:
Re: Hoe groen is jou auto?
ik zij het toch net wolter hij kan tot 70 cm door water rijden dus leg je gewoon een vijver voor je deur met en brugje dan kan je zo uitstappen
laat een oen niet zomaar doen !
Re: Hoe groen is jou auto?
Oh, maar die ladder moet voor jou geen probleem zijn!treespotter wrote:Die heb ik op de Autorai zien staan. Daar heb je een ladder voor nodig om fatsoenlijk binnen te komen.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Re: Hoe groen is jou auto?
heb op het EK gezien dat bernd strasser er zo eentje heeft. Heb het er met hem over gehad en hij is er blijkbaar heel erg blij mee.
Bij ons in belgiê niet goedkoop (rond 55.000 euro denk zonder btw) maar blijkbaar is het goede value for money. Beddes zei dat hij er toch al vrij stevige zooi mee uitgehaald heeft en blijkbaar prettig verrast was met het resultaat. ik heb er zo m'n twijfels over omdat het verbruik veel hoger ligt, de bak achteraan achterlijk hoog ligt, waardoor het bijna niet mogelijk is er iets in te laden zonder ladder, en het is en blijft iveco.
Maar... Als je dan toch erg veel geld gaat uitgeven aan zo'n ding...
Voor iets meer (62.000 ex btw) heb je een unimog u 20 met aftakassen en hydraulische circuits voor vanalles en nog wat. En die heeft ook een sleepvermogen van 12 t als vrachtwagen en 18t als tractor.
Ook de restwaarde van het ding is enorm als je ziet wat een unimog van pakweg 130.000 euro nog kost in goede staat na 25 jaar. Ik denk dat zo'n kleine unimog de beste value for money geeft als je er echt mee moet werken en een iveco kan je na 5 tot 10 jaar eigenlijk best gratis weggeven om ervan af te geraken.
na vijf jaar is je voertuig afgeschreven en als je dan ziet dat je unimog nog 90 procent van z'n waarde behoud is het voor mij toch wel duidelijk wat het goedkoopst is geweest.
Ook het verbruik valt echt wel binnen de normen.
Zo'n vrachtwagentje met aftakassen heeft ook grote voordelen in de zin van hakselaar of besproeiingssystemen die veel goedkoper worden.
Ik had op het autosalon gepolst of er een aftakas op zo'n iveco kon en dat kan niet, laat staan hefinrichting.
Bij ons in belgiê niet goedkoop (rond 55.000 euro denk zonder btw) maar blijkbaar is het goede value for money. Beddes zei dat hij er toch al vrij stevige zooi mee uitgehaald heeft en blijkbaar prettig verrast was met het resultaat. ik heb er zo m'n twijfels over omdat het verbruik veel hoger ligt, de bak achteraan achterlijk hoog ligt, waardoor het bijna niet mogelijk is er iets in te laden zonder ladder, en het is en blijft iveco.
Maar... Als je dan toch erg veel geld gaat uitgeven aan zo'n ding...
Voor iets meer (62.000 ex btw) heb je een unimog u 20 met aftakassen en hydraulische circuits voor vanalles en nog wat. En die heeft ook een sleepvermogen van 12 t als vrachtwagen en 18t als tractor.
Ook de restwaarde van het ding is enorm als je ziet wat een unimog van pakweg 130.000 euro nog kost in goede staat na 25 jaar. Ik denk dat zo'n kleine unimog de beste value for money geeft als je er echt mee moet werken en een iveco kan je na 5 tot 10 jaar eigenlijk best gratis weggeven om ervan af te geraken.
na vijf jaar is je voertuig afgeschreven en als je dan ziet dat je unimog nog 90 procent van z'n waarde behoud is het voor mij toch wel duidelijk wat het goedkoopst is geweest.
Ook het verbruik valt echt wel binnen de normen.
Zo'n vrachtwagentje met aftakassen heeft ook grote voordelen in de zin van hakselaar of besproeiingssystemen die veel goedkoper worden.
Ik had op het autosalon gepolst of er een aftakas op zo'n iveco kon en dat kan niet, laat staan hefinrichting.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
- treespotter
- Prinses Irene
- Posts: 6044
- Joined: 24 Apr 2006, 23:47
- Location: Houten (NL)
- Contact:
Re: Hoe groen is jou auto?
Dat hoge verbruik is voor Beddes minder van belang (al is Duitsland enorm groot).
Voor hem is het zijn huis en daardoor heeft hij natuurlijk veel minder woon/werk kilometers.
Wij gaan vanuit huis naar de klus en terug, terwijl hij van de ene klus rechtstreeks naar de andere hopt en in de tussentijd bij meerdaagse klussen dus nagenoeg 0 km's maakt.
Toch jammer dat er nog steeds geen ideaal transportmiddel is voor de boomverzorger.
10 kuub laadruimte
4 kuub materiaalruimte
droogcabine voor lijnen en kleding
aparte afgesloten stalling voor Jo Beau of R-Go
30 cm invoer versnipperaar op de neus
natuurlijk 4x4 en hoog op de wielen
Wifi (als optie voor de liefhebber)
Oplaadpunten voor de batterijzagen
Lak in eigen kleur en volledig hoog rendement(20%) zonne-energie opwekkend
1 dag volledig autonoom kunnen werken op één batterijlading + 1000 km kunnen rijden.
En dat alles met een laadtijd van 22 minuten en passend op een parkeerplaats van 1,60 bij 4 meter
Sorrrrrrrry, Back to the topic.
Voor hem is het zijn huis en daardoor heeft hij natuurlijk veel minder woon/werk kilometers.
Wij gaan vanuit huis naar de klus en terug, terwijl hij van de ene klus rechtstreeks naar de andere hopt en in de tussentijd bij meerdaagse klussen dus nagenoeg 0 km's maakt.
Toch jammer dat er nog steeds geen ideaal transportmiddel is voor de boomverzorger.
10 kuub laadruimte
4 kuub materiaalruimte
droogcabine voor lijnen en kleding
aparte afgesloten stalling voor Jo Beau of R-Go
30 cm invoer versnipperaar op de neus
natuurlijk 4x4 en hoog op de wielen
Wifi (als optie voor de liefhebber)
Oplaadpunten voor de batterijzagen
Lak in eigen kleur en volledig hoog rendement(20%) zonne-energie opwekkend
1 dag volledig autonoom kunnen werken op één batterijlading + 1000 km kunnen rijden.
En dat alles met een laadtijd van 22 minuten en passend op een parkeerplaats van 1,60 bij 4 meter
Sorrrrrrrry, Back to the topic.
Re: Hoe groen is jou auto?
wolter, je hebt 1 puntje over het hoofd gezien...
En dit alles voor een belachelijk lage prijs!
En dit alles voor een belachelijk lage prijs!
Re: Hoe groen is jou auto?
mijn auto is DONKER groen en nu
(hij is wit)
(hij is wit)
Re: Hoe groen is jou auto?
mijn suzuki grand vitara
heeft ook een G label
en ik denk dat die G voor groen staat
heeft ook een G label
en ik denk dat die G voor groen staat
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“