de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
Kroeze
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 20 Jan 2011, 07:39

de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Post by Kroeze »

Beste,
ik ben werkzaam bij een hoveniersbedrijf van ca. 20 medewerkers.
Er zijn bij ons zo'n 40 tal stihl machines aanwezig.
palenboren,bosmaaiers,kettingzagen,heggenscharen,bladblazers,bladzuigers etc.

Ik wil heel graag weten (het liefst van iemand die er neutraal tegenover staat) welke brandstof wij nu het beste kunnen toepassen op deze machines.

Er is ca. 0.5 jaar gewerkt met cleanlife
ca. 5 jaar tot heden gewerkt met aspen

momenteel merk ik dat vooral de bladblazer en heggenscharen erg vet worden in luchtfilter en bij de uitlaat. Zou dit bij motomix niet het geval zijn?

Wie heeft er voor mij een goed advies. er zijn nl. zo ontzettend veel verschillende reacties/ervaringen op de brandstoffen.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Post by -WOUTER- »

welke leverancier zit het dichtste bij de zaak :wink:
ik ben hier namerlijk op aspen aangewezen omdat ik anders veel verder moet gaan rijden voor andere brandstoffen :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
jelte
" Kiwi Treehugger "
" Kiwi Treehugger "
Posts: 368
Joined: 25 Feb 2007, 07:18

Re: de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Post by jelte »

V-power en tweetakt olie werk ook erg goed! of is dat vloeken in de Nederlandse kerk? :lol: :lol:
Jelte Buddingh'
["To tree or knot to tree....."]
justwork
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 162
Joined: 17 Jan 2011, 19:44
Location: apeldoorn

Re: de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Post by justwork »

Ik heb tot nu toe met motomix de minste problemen, reukloos bij gebruik wel wat duurder maar beter voor je machine.

Aspen is gemengde slaolie met viertakt puch benzine ;) niet doen..

zelfgemengde benzine is het goedkoopst maar kan vlug te vet worden gemengt en is erg slecht voor de gezondheid tijdens gebruik.
Volg de weg van de minste weerstand.........
User avatar
jelte
" Kiwi Treehugger "
" Kiwi Treehugger "
Posts: 368
Joined: 25 Feb 2007, 07:18

Re: de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Post by jelte »

justwork wrote:I
zelfgemengde benzine is het goedkoopst maar kan vlug te vet worden gemengt en is erg slecht voor de gezondheid tijdens gebruik.
je moet het niet drinken.... :wink: en mengen heb je zelf in de hand.
Jelte Buddingh'
["To tree or knot to tree....."]
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Post by Pietje »

jelte wrote:V-power en tweetakt olie werk ook erg goed! of is dat vloeken in de Nederlandse kerk? :lol: :lol:
Oh, V-power brandt beter dan aspen. Maar dat is maar een deel van het verhaal... :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Kroeze
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 20 Jan 2011, 07:39

Re: de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Post by Kroeze »

Aspen was ''vroeger'' van husqevarna...

net sprak ik een verkopende partij van aspen en motomix.
Die zegt dat t zelfde is? :? alleen zit in aspen de kleurstof, (die juist de plakkende en vette gevolgen meebrengt)

volgens mij zijn er geen bewezen verschillen aangetoond. :shock:
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Post by Tamil »

Nou het kan aan mij liggen maar als ik eens Aspen van mn colega in mn zaag doe omdat er in mijn can niets meer zit, dan lijkt het alsof ik ineens alsof ik in de poffertjes tent sta!

Dan vind ik motomix vrij reukloos, en er komt dus ook geen vet vrij wat kan aankoeken, op uitlaat etc.
Dit was voor mij genoeg om mn keuze te maken!

Alhoewel ik er 12 jaar geleden een presentatie op school er over hield, was destijds de aspen nog net iets beter dan stihl mix, voor je zelf en t milieu. zaag technische vergelijking gegevens hadden ze destijds nog niet. Maar t zal intussen wel aardig zijn veranderd.

suc6

Welkom op Treehugs "Kroeze" of vertel je naam even, dan hoeven we je niet met je/jullie bedrijfs naam aan te spreken :wink:
Kroeze
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 20 Jan 2011, 07:39

Re: de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Post by Kroeze »

aangenaam: ik ben Jan Kroeze 22jr, hoveniersopleiding achter de rug,
momenteel hbo 'er 2e jrs realisatie op t Larenstein te Velp.
bij kroeze verzorg ik de reparatie/onderhoud van tuin en park machines.
Vorige week een stihl monteurs cursus achter de rug! (een update voor me)
daar kwam de brandstof keuze weer op gang.
enkele feiten:
een bladblazer met een zeiknat(olie/vet) luchtfilter (door aspen?)
een heggenschaar met een zeiknat (olie/vet) luchtfilter en een vette uitlaat.
de kettingzagen hebben daar iets minder last van d8 ik..
misschien nu de overstap maken van aspen 200liter vaten naar Motomix 200liter vaten.
User avatar
Allard
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 242
Joined: 18 Jan 2011, 20:54
Location: Kerkdriel
Contact:

Re: de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Post by Allard »

Kroeze wrote:Beste,
ik ben werkzaam bij een hoveniersbedrijf van ca. 20 medewerkers.
Er zijn bij ons zo'n 40 tal stihl machines aanwezig.
palenboren,bosmaaiers,kettingzagen,heggenscharen,bladblazers,bladzuigers etc.

Ik wil heel graag weten (het liefst van iemand die er neutraal tegenover staat) welke brandstof wij nu het beste kunnen toepassen op deze machines.

Er is ca. 0.5 jaar gewerkt met cleanlife
ca. 5 jaar tot heden gewerkt met aspen

momenteel merk ik dat vooral de bladblazer en heggenscharen erg vet worden in luchtfilter en bij de uitlaat. Zou dit bij motomix niet het geval zijn?

Wie heeft er voor mij een goed advies. er zijn nl. zo ontzettend veel verschillende reacties/ervaringen op de brandstoffen.
Hey Jantje je moet gewoon Aspen nemen toch nooit problemen mee gehad toch?Bevalt mij prima
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Post by boomverzorgingbruno »

het is een feit dat er een aantal stihl machines een luchtfilter hebben die voornamelijk uit haartjes bestaat (bladblazers ,combimotoren en heggescharen ) en ik merk zelf dat die soms wel eens last durven hebben van een iets vettigere aspen .de husqvarna heeft daar minder last van doordat zij een ander type van luchtfilters hebben .
je kan dit vet probleemje snel oplossen kroeze als je gewoon even met remmenreiniger de filters van boven vernoemde machines uitspuit en dan met perslucht droog blaast .
ik wil niet zeggen of iets beter is dan iets anders maar net zoals wouter is mijn aspen dealer hier op 5 minuten vandaan en is aspen gewoon goedkoper dan motomix
laat een oen niet zomaar doen !
justwork
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 162
Joined: 17 Jan 2011, 19:44
Location: apeldoorn

Re: de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Post by justwork »

als je er vanuit gaat dat husqvarna ook een goed naaimachine merk is en aspen van husqvarna is geweest dan gebruik je toch geen aspen....

strakjes gaan we nog zeggen dat omo zo fijn wast omdat de kleur van je zaagbroek zo fris en fruitig blijft ;)

http://www.youtube.com/watch?v=wdB-N85s ... re=related

haha kijk dan!!
Volg de weg van de minste weerstand.........
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Re: de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Post by Roel »

Jep, inderdaad voor jezelf kijken wat het dichtste bij zit. Er zit voor mij alleen een maar aan en dat is, als het ene iets beter is en (vaak) ook duurder, dan heb ik dat extra geld er wel voor over.

Heel het verhaal van aspen en motormix, ik heb zo veel verschillende ervaringen gehoord van waardeloos spul tot geweldig spul. Dus ja, wat moet je dan aanraden. Zelf gebruik ik ook aspen, omdat die dealer het dichtste bij zit.

Aspen is wel een tijdje van kleur veranderd, dit omdat het te veel op gewone euro 95 leek en er waren volgens het bedrijf veel mensen die dit lastig vonden. (wat ik nog steeds niet goed begrijp) Maar dit was een slechte verandering van het product, nog vetter als normaal en alles werd vies en vetting door die aspen. Maar dat is gelukkig weer veranderd.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Post by -WOUTER- »

Dat husqvarna naaimachines maakt is leuk toch, ze hebben ook hagelgeweren gemaakt, crossmotoren en nog zo wat.....dat wil niet zeggen dat ze het slecht doen toch :wink:

Just work don't think

grtn wouter
- climb fast, move slow -
justwork
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 162
Joined: 17 Jan 2011, 19:44
Location: apeldoorn

Re: de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Post by justwork »

-WOUTER- wrote:Dat husqvarna naaimachines maakt is leuk toch, ze hebben ook hagelgeweren gemaakt, crossmotoren en nog zo wat.....dat wil niet zeggen dat ze het slecht doen toch :wink:

Just work don't think

grtn wouter
just work keep on thinking and don't yell ;)
Volg de weg van de minste weerstand.........
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Post by enricovanwees »

Bij mij op het werk gebruiken we motomix in grote drums die nog net te tillen zijn. Dit ivm transport en opslag. Zelf gebruik ik aspen ivm mijn dealer. Mijn voorkeur gaat uit naar motomix. je ruikt het minder en denk ook dat het gezonder is. Vroeger mengde ik zelf ivm kosten en altijd te verkrijgen aan de pomp. Laatst samengewerkt met zzper die klein bedrijf heeft en zelf mengt, maar dat mag niet van de arbo. Op de dag zijn zagen gevuld met motomix en moesten toen wel weer anders afgesteld worden. Daaruit blijkt dat er aantoonbaar verschil is tussen de verbranding en smering. Zijn zagen sloegen stationair af met motomix. Je kan ook informeren bij grote groenbedrijven en de monteurs daar vragen wat hun bevindingen en ervaringen zijn.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Post by ludovanmil »

enricovanwees wrote:Bij mij op het werk gebruiken we motomix in grote drums die nog net te tillen zijn. Dit ivm transport en opslag. Zelf gebruik ik aspen ivm mijn dealer. Mijn voorkeur gaat uit naar motomix. je ruikt het minder en denk ook dat het gezonder is..
Sorru Enrico, maar dat zeg totaal NIETS dat je het minder ruikt. Koolmonoxide is zelfs reukloos maar je gaat er hartstikke dood van ! :roll:
Wel ken ik allerlei voorkeuren van mensen voor de geur van het een of ander product. Zelf snuif ik het liefste apen, maar daar is geen goede reden voor. Motomix vind ik wat te duur en mijn dealer heeft aspen.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: de race tussen aspen,cleanlife en motomix

Post by boomverzorgingbruno »

en ja zeg het maar ludo :wink:
sorry jongens maar ik denk dat geur maar net is wat je zelf denkt .
als ik met motomix zaag ruikt het naar mayo die verbrand word maar als je daar een tijdje in staat dan ruik je dat niet meer en het is net hetzelfde als je met aspen zaagt of met meng benzine je ruikt het niet meer als je elke dag in dezelfde geur staat .
dus geur vind ik een flauwe keuze.
ik blijf erbij goedkoop, kortbij en geen duidelijke verschillen enkel en alleen verkoopspraatjes en sterke verhalen die met een grove korrel zout moeten genomen worden .
laat een oen niet zomaar doen !
Post Reply