Buitenlandse stage

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Post Reply
3sw
Nieuw
Nieuw
Posts: 15
Joined: 22 Feb 2011, 15:31

Buitenlandse stage

Post by 3sw »

Weet iemand een goede stageplaats in het buitenland, zit nu in mijn 2de jaar groenmanagement? Thxs
User avatar
roelce
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 14 Apr 2009, 15:53
Location: heusden-zolder (B)

Re: Buitenlandse stage

Post by roelce »

mss iets meer uitleg u voorstellen waar zit je op school en waar wil je op stage die dingen allemmal dan kunne we mss helpen :D :D

greetz roel
STIHL timbersports hope to get like jason
johannesm
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 72
Joined: 10 Jun 2009, 19:11
Location: diest

Re: Buitenlandse stage

Post by johannesm »

3sw wrote:Weet iemand een goede stageplaats in het buitenland, zit nu in mijn 2de jaar groenmanagement? Thxs

in diepenbeek ?
3sw
Nieuw
Nieuw
Posts: 15
Joined: 22 Feb 2011, 15:31

Re: Buitenlandse stage

Post by 3sw »

Zin in sint-niklaas (België) op school. Waar ik op stage wil maakt niet echt veel uit, zweden sprak mij wel aan. Maar andere voorstellen zijn ook goed.
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Re: Buitenlandse stage

Post by Roel »

Ik heb zelf in Canada stage gelopen, maar dat was wel bij een hovenier. En dat was erg goed bevallen. Als dit je aanspreekt wil ik het adres wel door mailen voor je.

En het zal misschien om te regelen (verklaringen, visum enz.) wel wat werk zijn, maar dat is het zeker waard!
3sw
Nieuw
Nieuw
Posts: 15
Joined: 22 Feb 2011, 15:31

Re: Buitenlandse stage

Post by 3sw »

heb liever bij een boomverzorger of bosexploitatie of iets wat hiermee te maken heeft. toch bedankt
User avatar
Tom
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 01 Mar 2009, 19:17
Location: Wijk aan zee
Contact:

Re: Buitenlandse stage

Post by Tom »

3sw wrote:heb liever bij een boomverzorger of bosexploitatie of iets wat hiermee te maken heeft. toch bedankt
Dat zijn best twee andere dingen tegenover elkaar man. Waar gaat je grootste intresse naartoe? Een goed gekozen stage kan je een voorsprong geven in kennis en kunde achteraf.

Er zijn in Nederland best enkele 'grotere' boomverzorgingbedrijven die vaak uiteenlopende opdrachten hebben, waar je zowel uitvoerend boomverzorging evenals een stukje onderzoek kan meehelpen/volgen.

Bemerking: in een kleiner bedrijf sta je dichter tegen iedereen, wat vaak betekend dat je actief kan meedenken. In een groter bedrijf ben je vaak een mannetje wat mag meelopen, altijd handig om te snipperen zeg maar.

Kortom, vertel eens waar je naar op zoek bent en wat jij verwacht geleerd te hebben na je stage?

Greetz
Tom
Take care, there's not much spare!
3sw
Nieuw
Nieuw
Posts: 15
Joined: 22 Feb 2011, 15:31

Re: Buitenlandse stage

Post by 3sw »

Het liefst zou ik bij een bedrijf werken dat de bomen dus velt en snoeit.
Leren snipperen moet ik niet meer doen, dus het zou wel iets actiever mogen...
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Buitenlandse stage

Post by -WOUTER- »

Aha jij wil alleen de krenten uit de pap :wink:
Heb je al je klim en zaag certificaten ?
ervaring ?
actie ?

grtn wouter
- climb fast, move slow -
3sw
Nieuw
Nieuw
Posts: 15
Joined: 22 Feb 2011, 15:31

Re: Buitenlandse stage

Post by 3sw »

klim certificaten heb ik niet, van zagen module 1 en 2. Nog geen ervaring in het klimmen.
Zagen toch al een beetje
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: Buitenlandse stage

Post by WiPe »

Waarom wil je eigenlijk naar het buitenland? Wat is de meerwaarde daarvan? Is dit de laatste stage die je nog moet doen? Anders is het misschien een beter idee om nu een stage te doen in eigen omgeving waar de basis al onder de knie kunt krijgen en pas bij een volgende stage naar het buitenland te gaan.

En als het om je laatste stage gaat, waar heb je dan je vorige stages gedaan?

Ik kan je eventueel in contact brengen met een student die vorig jaar een stage heeft gedaan in de boomverzorging in Zweden en daar nu werkt zodat je hem naar zijn ervaringen kan polsen als je dat echt ziet zitten.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
3sw
Nieuw
Nieuw
Posts: 15
Joined: 22 Feb 2011, 15:31

Re: Buitenlandse stage

Post by 3sw »

Dit is inderdaad voor mijn laatste stage. Doe nu mijn stage bij een boomveller dus heb al een redelijk goede basis. Klimmen komt juist niet aan de orde op mijn stage omdat mijn stagementor dit allemaal doet.

Als je wil mag je mij die contactgegevens eens doorsturen van die persoon in Zweden. Heb al iemand van in Zweden dus dit kan wel dezelfde zijn.
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: Buitenlandse stage

Post by WiPe »

Ik heb je de gegevens doorgestuurd via
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
Mikwi
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 62
Joined: 27 Mar 2010, 13:43

Re: Buitenlandse stage

Post by Mikwi »

Thanx WiPe !

Dries heeft mij ondertussen al gecontacteerd en ik heb hem de nodige info gegeven.

Als hij niet wilt snipperen zal hij hier op de juiste plaats zijn.

Groeten van Zweden,

Mikael
Post Reply