Hout
Hout
Hoi Mannen,
Ik heb onlangs een partij hout verkocht aan een hout handelaar, het waren mooie stukken van gemiddeld 45 cm dik. Hiervoor heb ik 60 euro per ton gekregen. En hij kwam alles ophalen.
Het voelde aan als een goede prijs maar het was de eerste keer dat ik hout verkocht en op internet vond ik dat op veilingen wel eens 175 euro per ton werd betaald. kortom heb ik het goed gedaan of heb ik mezelf in de vingers gesneden? Had ongeveer 14 ton hout liggen.
Groeten Erik
Ik heb onlangs een partij hout verkocht aan een hout handelaar, het waren mooie stukken van gemiddeld 45 cm dik. Hiervoor heb ik 60 euro per ton gekregen. En hij kwam alles ophalen.
Het voelde aan als een goede prijs maar het was de eerste keer dat ik hout verkocht en op internet vond ik dat op veilingen wel eens 175 euro per ton werd betaald. kortom heb ik het goed gedaan of heb ik mezelf in de vingers gesneden? Had ongeveer 14 ton hout liggen.
Groeten Erik
daar kun je boom op zeggen
Re: Hout
voor doorgerot populieren hout is dat best een goeie prijs!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
En voor gouderegen had je best iets meer mogen krijgen
Misschien iets meer vertellen hoe en wat je verkoch heb..

Misschien iets meer vertellen hoe en wat je verkoch heb..
Groeten Johnny van Vliet
Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
En voor goed kersenhout is het ook veel te weinig.
Het hangt er heel veel van af wat voor hout het is, de kwaliteit en de vraag natuurlijk.
Het hangt er heel veel van af wat voor hout het is, de kwaliteit en de vraag natuurlijk.
De ene dag een takkedag, dan weer een snipperdag.
als je het aan die in waalre hebt verkocht dan heb je te weinig gekregen 

“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
sorry, het waren quercus roburs.
volgende keer zal ik dat niet vergeten bij te zetten.
volgende keer zal ik dat niet vergeten bij te zetten.

Ik zou voor Quercus robur gerust meer betalen dan 60 euro per ton ... Maar ik ben geen houthandelaar. 

Hoeveel ton heb je nodig? 
Maar goed weet iemand hier nog meer van?
groeten erik

Maar goed weet iemand hier nog meer van?
groeten erik
ik weet niet hoeveel je nog hebt maar als dit ca 50 stapelmeter is en stukken zijn van 2,4meter dan kun je grard ras (0495) 591 705 soerendonk proberen
Denk dat ik dan wel weet wie je bedoeld.densmee wrote:als je het aan die in waalre hebt verkocht dan heb je te weinig gekregen
je de meeste hier in de buurt zullen hem wel kennenHarrie wrote:Denk dat ik dan wel weet wie je bedoeld.densmee wrote:als je het aan die in waalre hebt verkocht dan heb je te weinig gekregen

heb het aan van dal verkocht uit esbeek. vandaag heeft hij de laatste stammen opgehaald.
kreeg trouwens 30 euro per ton voor grove den.
dat is niet veel vorige week een volle vracht voor €42,5 per stapelmeter aan de weg verkocht, en de omrekenfactor van natte den is ongeveer 800kg per stapelmeter dat zou dan op een 53 euro uitkomen, was wel osb sortiment en op 2,4 meter langs de weg gestapeldErikSint wrote:heb het aan van dal verkocht uit esbeek. vandaag heeft hij de laatste stammen opgehaald.
Vandaag nog de prijzen vernomen van m'n vaste afnemer/zagerij: (in België)
Naaldhout = 30€/ton
Brandhout = 35€/ton
zacht loofhout = 15€/ton
Voor uitzonderlijk dikke en extra waardevolle houtsoorten zijn er natuurlijk uitzonderingen...
moet wel op volle lengte tot maximaal 25mt, of in stukken van 3 of 5 meter aangeboden worden met een minimum van één volle vrachtwagen.
Naaldhout = 30€/ton
Brandhout = 35€/ton
zacht loofhout = 15€/ton
Voor uitzonderlijk dikke en extra waardevolle houtsoorten zijn er natuurlijk uitzonderingen...
moet wel op volle lengte tot maximaal 25mt, of in stukken van 3 of 5 meter aangeboden worden met een minimum van één volle vrachtwagen.
Heb gisteren vernomen dat je partij hout van mijn ongeduldige klant was. Goed te horen dat het zo lekker gaat
En die TIP! voor je marktplaats advertentie heeft ook niet bepaald wildeieren bezorgt he, geloof dat ik wat vaker mijn mond moet houden

En die TIP! voor je marktplaats advertentie heeft ook niet bepaald wildeieren bezorgt he, geloof dat ik wat vaker mijn mond moet houden

ik klim liever ... dan werken
nou de houtprijzen zijn erg goed op dit moment en nog sterk stijgende ook,ErikSint wrote:ik denk dat je goede zaken hebt gedaan densmee
in oktober hebben wij een partij hout van 2500m3verkocht op stam voor €36,36
in december hebben we voor een landgoedeigenaar nog houtverkocht op stam voor €42,50
dit was een partij van 800kuub met veel randbomen dus zwaar betakt