Wat mensen al niet doen om een boom kwijt te raken!

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Post Reply
User avatar
Freerk
Treehugger
Treehugger
Posts: 353
Joined: 11 Mar 2007, 13:47
Location: Zwolle

Wat mensen al niet doen om een boom kwijt te raken!

Post by Freerk »

http://www.hardenberg.nu/index.php?d_id ... _id=189960

Diegene heeft vast de benzine opgehad terwijl hij bezig was!!
De ene dag een takkedag, dan weer een snipperdag.
keesie
Nieuw
Nieuw
Posts: 1
Joined: 03 May 2011, 17:24

Re: Wat mensen al niet doen om een boom kwijt te raken!

Post by keesie »

Maar het is knap vervelend als je bonen en spinazie niet willen groeien, door zo,n boom
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Wat mensen al niet doen om een boom kwijt te raken!

Post by ludovanmil »

Ho,ho.....Keesie,
die boom had iets meer rechten, stond er al ff wat langer als de spinazie, dat is nl. een gewas wat nog geen jaar stand houd ( even ter informatie voor jou).
Ik zou wel proberen dee zaken in een juist perspectief te blijven zien :)
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: Wat mensen al niet doen om een boom kwijt te raken!

Post by enricovanwees »

Een buurman is beheerder van een volkstuinen komplex. Zij zitten met dezelfde problemen. Door hoge bomen kunnen ze enkele tuinen niet verhuren. Gemeente heeft al gedund. Nu nog enkele eiken opkronen of snoeien, wat ik voor ze mag doen. Er staan een paar bomen, die van mij op de monu lijst mogen, slechts een jaar of 30-40 oud hoor, maar zijn gewoon mooi en staan vrij. De fruitbomen doen het daar ook al aardig om boom genoemd te mogen worden. Ik zal eens kijken of ik in de actie niet vergeet een foto te maken.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Wat mensen al niet doen om een boom kwijt te raken!

Post by treespotter »

Enrico, misschien zou jij die eigenaar van het complex eens duidelijk moeten maken dat bouwland in zijn totaal een hogere opbrengst heeft wanneer er bomen om het 'veld' staan. In die berekening is de lagere/geen opbrengst onder en direct naast de bomen meegenomen.
Door de beschutting groeien de gewassen verder naar binnen op het veld veel beter dan wanneer het een open akker zou zijn.
Met andere woorden. Laat die mannen nou eens NIET proberen tot IN de boom piepers te planten. Die eerste meters zijn een NO-GO zone, maar de rest is veel meer waard dan een open volkstuincomplex.
Post Reply