gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
User avatar
Freerk
Treehugger
Treehugger
Posts: 353
Joined: 11 Mar 2007, 13:47
Location: Zwolle

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by Freerk »

-WOUTER- wrote:
Freerk wrote:zal ik die van ons dan meenemen? 8)
zo'n machine en dan die lullige bladblazer ervoor leggen......je moet wel een beetje gevoel voor verhouding hebben, maar allee, we gaan de uitdaging aan maar de te snipperen takken liggen dan wel ergens in een klein achtertuintje met een poortje van maximaal 83 cm. breed :lol: :lol: :lol:

kijk en dan weet je een en ander weer naar waarde in te schatten :D
Als ik bomen langs de weg ga vellen ga ik toch ook niet met m'n eliet of jobeau staan aanklooien, dan laat ik het grove geschut komen. Deze compacte rakkers zijn echt voor de achtertuintjes en maken het wat leuker dan met bossen takhout door de tuin te gaan lopen slepen

Grtn wouter

Daarom klim ik ook veel liever Wouter, dan hoef IK in ieder geval niet met takken te slepen. Daar zijn dan weer anderen voor :lol:

Maar ben het wel met je eens hoor, soms is klein wel net zo makkelijk, maar we doen ook veel groot zaagwerk langs de weg, en dan is deze jongen enorm makkelijk

Ps, de bladblazer is inmiddels ingeruild voor een ruggedragen BR 600. Daar kun je bijna mee opstijgen volgens mij!!
De ene dag een takkedag, dan weer een snipperdag.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by -WOUTER- »

:lol: :lol: :lol:
die zijn echt giga, blaas je zo een speeltuin mee leeg...... :roll:
- climb fast, move slow -
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by ludovanmil »

boomverzorgingbruno wrote:
-WOUTER- wrote:@Tom, bedankt nog voor de tip :D

ene de eliet lust niks beters dan dood hout :wink:
jobeau weet ik nog niet.....
jo beau is geen dood hout machine echt niet
He Bruno, vandaag op klus eens de Jo Beau, van Wouter geprobeerd > Puik machientje ! Ga ik van hem overnemen voor een mooie prijs, hij gaat nl. zijn ETT opleiding doen en heeft geld nodig. Hij schijnt hem aan jou beloofd te hebben...maar dat maakt niet uit toch ? :)
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by boomverzorgingbruno »

ludovanmil wrote:
boomverzorgingbruno wrote:
-WOUTER- wrote:@Tom, bedankt nog voor de tip :D

ene de eliet lust niks beters dan dood hout :wink:
jobeau weet ik nog niet.....
jo beau is geen dood hout machine echt niet
He Bruno, vandaag op klus eens de Jo Beau, van Wouter geprobeerd > Puik machientje ! Ga ik van hem overnemen voor een mooie prijs, hij gaat nl. zijn ETT opleiding doen en heeft geld nodig. Hij schijnt hem aan jou beloofd te hebben...maar dat maakt niet uit toch ? :)
:lol: :lol: hehe ludo hij heeft hem aan mij belooft je en ik ga dan ook men ett doen :wink: je mag hem tijdens de cursusdagen wel lenen hoor
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by -WOUTER- »

ga jij dan ook op voor de echte tele tubbie climbing contest in Nieuw Zeeland Bruno ? of heette dat nu de fancy dress climbing competition :roll:

ik hou 'm toch lekker zelf :mrgreen:
- climb fast, move slow -
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by ludovanmil »

:lol: :lol: iemand heeft hetniet bij het rechte eind.....en het is Bruno, want ....hij zal elders een ander klein snippermachientje moeten kopen. :wink:
ik ook trouwens....dus als iemand nog een leuk machientje weet te staan....let me know !
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by -WOUTER- »

- climb fast, move slow -
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by boomverzorgingbruno »

ludovanmil wrote::lol: :lol: iemand heeft hetniet bij het rechte eind.....en het is Bruno, want ....hij zal elders een ander klein snippermachientje moeten kopen. :wink:
ik ook trouwens....dus als iemand nog een leuk machientje weet te staan....let me know !
ik had al een offerte voor een nieuwe liggen hoor ludo maar wel met de 20 pk honda moter erop . als je wil kan ik jou er ook eentje leveren he mis een kleine vergoeding :roll: :wink:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by treespotter »

-WOUTER- wrote:ik hou 'm toch lekker zelf :mrgreen:
Pardon???? Hoor ik dat goed????? :wink:
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by boomverzorgingbruno »

treespotter wrote:
-WOUTER- wrote:ik hou 'm toch lekker zelf :mrgreen:
Pardon???? Hoor ik dat goed????? :wink:
het gaat hem gewoon om te hebben wolter .
hij wil meer meuk dan steven hebben 8) :lol: :lol:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by -WOUTER- »

treespotter wrote:Pardon???? Hoor ik dat goed?????
Ja, vooralsnog snippert hij prima, niet de dikke takken die ik normaliter in de Eliet wegschuif maar kleiner spul gaat prima. Ik ga hem een tijd testen en dan beslis ik welke ik ga overhouden en een van de 2 zal dan weggaan.

De Eliet heeft door zijn invoer en anti stress toch wel grote voordelen met snipperen en geeft meteen ook gemak voor hoveniers en andere die ermee werken.

De jobeau zie ik bij inhuur door hoveniers ernstig snel kapot lopen.....geen anti stress en zeer gevoelig voor dik dood hout. Echt een machine die je met beleidt moet voeren.
- climb fast, move slow -
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by Tamil »

-WOUTER- wrote:
treespotter wrote:Pardon???? Hoor ik dat goed?????
De jobeau zie ik bij inhuur door hoveniers ernstig snel kapot lopen.....geen anti stress en zeer gevoelig voor dik dood hout. Echt een machine die je met beleidt moet voeren.
Met mijn machine het zelfde maar als je de draai eenmaal te pakken hebt gaat t lekker! zorg er iig voor dat er geen hardere dingen ingaan dan dood houd want dat vinden de messen echt niet lekker! Dan ben je maarzo een hele hap kwijt uit je mes. Ik vind het vooral geweldig dat je gewoon tot achter in je hanger spuit. Ook als die aanhanger een stuk groter is dan die van mij.

Ben benieuwd wat het gaat worden voor je! Maar ivm verhuur etc zou ik je oude machine maar houden.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by -WOUTER- »

Of gewoon alleen mezelf verhuren en de snipperaar puur voor eigen gebruik houden :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by ludovanmil »

boomverzorgingbruno wrote:
ludovanmil wrote::lol: :lol: iemand heeft hetniet bij het rechte eind.....en het is Bruno, want ....hij zal elders een ander klein snippermachientje moeten kopen. :wink:
ik ook trouwens....dus als iemand nog een leuk machientje weet te staan....let me know !
ik had al een offerte voor een nieuwe liggen hoor ludo maar wel met de 20 pk honda moter erop . als je wil kan ik jou er ook eentje leveren he mis een kleine vergoeding :roll: :wink:
:lol:
Goh Bruno, je kan wel zien dat je al een tijdje met Nederlanders omgaat.....die proberen ook overal ' een slaatje uit te slaan' (moet dat nog vertaald in NL?) . Maar wel fijn dat je zo met me meedenkt :wink:
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by ludovanmil »

-WOUTER- wrote:wellicht hier ?

http://www.vdkgroentechniek.nl/kk_600002.html
Heb ff gekeken, maar welk type heb jij nu ? Dat type 500 is wel een stoere machine....
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by boomverzorgingbruno »

ludovanmil wrote:
-WOUTER- wrote:wellicht hier ?

http://www.vdkgroentechniek.nl/kk_600002.html
Heb ff gekeken, maar welk type heb jij nu ? Dat type 500 is wel een stoere machine....
ludo niet doen de 500 is echt geen goedde machine een hovenier waar ik mee samenwerk heeft zo eentje en die heeft er enkel en alleen ellende mee.
de int300 gaat super en de 400 (zoals wouter heeft) is de gulde middenweg
laat een oen niet zomaar doen !
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by Marc »

boomverzorgingbruno wrote:
ludovanmil wrote:
-WOUTER- wrote:wellicht hier ?

http://www.vdkgroentechniek.nl/kk_600002.html
Heb ff gekeken, maar welk type heb jij nu ? Dat type 500 is wel een stoere machine....
ludo niet doen de 500 is echt geen goedde machine een hovenier waar ik mee samenwerk heeft zo eentje en die heeft er enkel en alleen ellende mee.
de int300 gaat super en de 400 (zoals wouter heeft) is de gulde middenweg
Volgens mij is die 500 ansich wel goed, maar de Honda V-twin schijnt een nogal brakke motor te zijn. Dat heb ik langs meerdere kanten gehoord. Je kan 'm dan beter nemen met een B&S Vanguard v-twin 20pk. Rajo levert ze ook niet meer met Honda V, wegens problemen. De bekende eencylindertjes van Honda daarentegen, zijn niet stuk te krijgen.
Image
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by treespotter »

-WOUTER- wrote:Ik ga hem een tijd testen en dan beslis ik welke ik ga overhouden en een van de 2 zal dan weggaan.
Wanneer één van de twee het veld moet ruimen dan zal dat de JO wel worden. Tenzij, tenzij jij ondertussen gecharmeerd bent van het volspuiten van de aanhanger met de chipper ernaast, ten opzichte van het volbraken bovenop de aanhanger. Voor de rest is jou Eliet denk ik vanwege de Anti-stress een betere machine.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by boomverzorgingbruno »

die hovenier waar ik mee werk heeft geen last van de moter dus dat zijn rare verhalen .
maar alles van aandrijving en aanverwanten is wel al stuk geweest.
maar wat vooral een probleem is bij de 500 dat hij zijn snippers niet weg krijgt waardoor hij zeker nu met blad regelmatig verstopt. en dat heb je bijna nooit met de 300
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by treespotter »

boomverzorgingbruno wrote:maar wat vooral een probleem is bij de 500 dat hij zijn snippers niet weg krijgt waardoor hij zeker nu met blad regelmatig verstopt. en dat heb je bijna nooit met de 300
Dat komt zeker door de rare knik die de buis maakt vanaf de onderkant naar de draaibare bovenkant. Bij een 300 heeft de buis een mooie stroomlijn die in de andere machines volledig verloren is gegaan door de koppeling.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by boomverzorgingbruno »

treespotter wrote:
boomverzorgingbruno wrote:maar wat vooral een probleem is bij de 500 dat hij zijn snippers niet weg krijgt waardoor hij zeker nu met blad regelmatig verstopt. en dat heb je bijna nooit met de 300
Dat komt zeker door de rare knik die de buis maakt vanaf de onderkant naar de draaibare bovenkant. Bij een 300 heeft de buis een mooie stroomlijn die in de andere machines volledig verloren is gegaan door de koppeling.
dat noemt men in belgie de nagel op de kop wolter
maar als deze opmerking maakt bij jobeau dan bekijkt men jou alsof jij iets zou weten van snipperaars :roll:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
Allard
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 242
Joined: 18 Jan 2011, 20:54
Location: Kerkdriel
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by Allard »

ludovanmil wrote:
-WOUTER- wrote:wellicht hier ?

http://www.vdkgroentechniek.nl/kk_600002.html
Heb ff gekeken, maar welk type heb jij nu ? Dat type 500 is wel een stoere machine....

Weleens aan een Rgo gedacht?Ik heb deze machine vaak gehuurd en bevalt me erg goed.vooral de 18 pk versie erg sterke combinatie.
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by Roel »

Als je de snippers op de kar kan blazen lijkt mij een kleine snipperaar overbodig, omdat er dan toch genoeg plek is voor wat groters.

Maar je kan wel heel makkelijk een grote kruiwagen of kliko vol blazen en die vervolgens op de kar lossen.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by -WOUTER- »

Roel wrote:Als je de snippers op de kar kan blazen lijkt mij een kleine snipperaar overbodig, omdat er dan toch genoeg plek is voor wat groters.
De grap is dat je samen met de snippers de snipperaar ook nog op de kar mee kunt nemen :D
Anders zit je altijd met extra reistijd, dus wat dat betreft, hoe kleiner de snipperaar hoe liever :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
Allard
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 242
Joined: 18 Jan 2011, 20:54
Location: Kerkdriel
Contact:

Re: gevonden op marktplaats, voor wie nog een jo beau zoekt

Post by Allard »

-WOUTER- wrote:
Roel wrote:Als je de snippers op de kar kan blazen lijkt mij een kleine snipperaar overbodig, omdat er dan toch genoeg plek is voor wat groters.
De grap is dat je samen met de snippers de snipperaar ook nog op de kar mee kunt nemen :D
Anders zit je altijd met extra reistijd, dus wat dat betreft, hoe kleiner de snipperaar hoe liever :wink:
Dit vind ik zelf ook een groot voordeel anders moest je of met 2 wagens of een keer extra heen en weer.Nadeel is alleen dat de diameter iets kleiner is als bij een grotere versnipperaar.Maar groter als een diameter van ong. 10 cm is toch voor haardhout :)
Post Reply