gezocht Jo Beau

Op zoek naar een nieuwe stokzaag of nog 1800 liter bio-olie liggen?

Moderator: geert7

User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: gezocht Jo Beau

Post by treespotter »

Toen er een 'importeur' tussen kwam voor Nederland is de prijs van de machines zo schofterig omhoog geschoten dat ik iedereen alleen maar aan kan raden om in het vrije Europa even een pintje te gaan pakken in België om dan daar ook een Jo Beau op te halen.
Ik ben vorig jaar ook aan het shoppen geweest om er één bij de zuiderburen te kopen.
Het is een vrije economie en de Nederlandse boomverzorgers zouden een dief van hun eigen portemonnee zijn wanneer ze niet even over de grens kijken.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: gezocht Jo Beau

Post by ludovanmil »

MAL wrote:
ludovanmil wrote:STOP met zoeken (dat deden jullie trouwens al lang niet meer).
Ik heb er een sinds van de week: Een spiksplinter nieuwe Jo Beau Int M 300. Een super machine. Ben er helemaal blij mee. :D Luudje is klaar met takken slepen.....
En.....gekocht in Belgie. zomaar 1200 euro netto goedkoper net over de grens...Voor de deur afgeleverd.....Het is maar een idee

:-) Daar zullen ze blij mee zijn bij Jo Beau intern,... dat jij dat even op de website van de doelgroep post dat je niet in NL moet zijn voor een nieuwe Jo Beau en dat ie ook nog door jouw Belgische dealer voor je deur afgeleverd is in Nederland,...in het dealership gebied van de NL-importeur!!! :-) Da's de laatste die hij verkocht heeft als ze meelezen..

Aan de andere kant...de gigantische prijsverschillen maken ze zelf.

N.B.: ook in België moet je niet zijn voor een Jo Beau,...het kan nog een stuk goedkoper!
Beste collega, trek geen overhaaste conclusies. De betreffende leverancier heeft bij de fabrikant geinformeerd of het kon en okay was ! en dat was in orde. Daarbij doe ik iets wat veel nederlandse ondernemers doen in Belgie materiaal o.i.d. kopen. Dit is anno 2011 en er zijn open grenzen.....wake up ! En zoals je zelf al zegt, ze maken ze in NL zelf zo duur. :wink: leveranciers moeten ook scherp gehouden worden....
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: gezocht Jo Beau

Post by Marc »

ludovanmil wrote:
MAL wrote:
ludovanmil wrote:STOP met zoeken (dat deden jullie trouwens al lang niet meer).
Ik heb er een sinds van de week: Een spiksplinter nieuwe Jo Beau Int M 300. Een super machine. Ben er helemaal blij mee. :D Luudje is klaar met takken slepen.....
En.....gekocht in Belgie. zomaar 1200 euro netto goedkoper net over de grens...Voor de deur afgeleverd.....Het is maar een idee

:-) Daar zullen ze blij mee zijn bij Jo Beau intern,... dat jij dat even op de website van de doelgroep post dat je niet in NL moet zijn voor een nieuwe Jo Beau en dat ie ook nog door jouw Belgische dealer voor je deur afgeleverd is in Nederland,...in het dealership gebied van de NL-importeur!!! :-) Da's de laatste die hij verkocht heeft als ze meelezen..

Aan de andere kant...de gigantische prijsverschillen maken ze zelf.

N.B.: ook in België moet je niet zijn voor een Jo Beau,...het kan nog een stuk goedkoper!
Beste collega, trek geen overhaaste conclusies. De betreffende leverancier heeft bij de fabrikant geinformeerd of het kon en okay was ! en dat was in orde. Daarbij doe ik iets wat veel nederlandse ondernemers doen in Belgie materiaal o.i.d. kopen. Dit is anno 2011 en er zijn open grenzen.....wake up ! En zoals je zelf al zegt, ze maken ze in NL zelf zo duur. :wink: leveranciers moeten ook scherp gehouden worden....
Maar natuurlijk mag jij als consument/ondernemer overal in de EU kopen, als je maar betaalt. Voordeel is ook nog dat je als ondernemer geen btw afrekent als je in een ander EU-land koopt.

Maar een Belgische Jo-Beau dealer mag alleen in zijn eigen land leveren. Levert hij buiten België, dan is hij bezig met parallelhandel. Dat is wettelijk gewoon toegestaan binnen de gehele EU, maar fabrikanten leggen hun dealers dat verbod contractueel op om hun dealers bescherming te bieden. Met toestemming van de fabrikant kan het wel uiteraard. Ik heb het ook bij drie dealers geprobeerd, maar het kon alleen als ik de machine contant wilde afrekenen in de winkel en 'm zelf over de grens zou brengen.

Dat er prijsverschillen zijn is logisch, in het ene land kunnen logistieke en marketingkosten nou eenmaal hoger zijn dan in het andere. Ook prijselastisch zijn er grote verschillen. In de UK is de prijs van een Jo-Beau daarom nog veel lager dan in België en in Duitsland veel hoger dan in NL.

Als je ze in de UK nieuw gaat kopen en in Duitsland gaat verkopen, heb je goede handel ;-)

edit: het is natuurlijk de fabriek die de prijsverschillen veroorzaakt, niet de importeur of de dealers.
Image
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: gezocht Jo Beau

Post by Pietje »

Zo, Ludo! Dat is wat je noemt "als een speer"! Gefeliciteerd! En ik voel wel met Wolter mee, want tja, mijn M300 valt een beetje uit de gratie met al dat andere JoBeau-geweld. Misschien moet ik mijn M300 eens ombouwen naar een M300-D, dan telt 'ie ook weer mee :lol:
Ik zag op Martkplaats een 240liter kliko in Rosmalen voor 25.-, dat gaat je wel lukken. :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: gezocht Jo Beau

Post by ludovanmil »

Pietje wrote:Zo, Ludo! Dat is wat je noemt "als een speer"! Gefeliciteerd! En ik voel wel met Wolter mee, want tja, mijn M300 valt een beetje uit de gratie met al dat andere JoBeau-geweld. Misschien moet ik mijn M300 eens ombouwen naar een M300-D, dan telt 'ie ook weer mee :lol:
Ik zag op Martkplaats een 240liter kliko in Rosmalen voor 25.-, dat gaat je wel lukken. :wink:
Ja Peter.....het is wa. Als we binnenkort nog eens samenwerken kan je het verschil ervaren met jou machine. Heb hem inmiddels (zoals ik jou ook zag doen) in mijn bus gekregen. An sich nog niet zo'n vreemd idee een M 300-D.....draag het idee eens voor bij de fabrikant.
goeie tip mbt de kliko, zal zo eens zoeken. see you.
Post Reply