hier gaan ze weer...

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
Stefan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 65
Joined: 12 Feb 2007, 19:53

hier gaan ze weer...

Post by Stefan »

User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: hier gaan ze weer...

Post by Pietje »

Met dit filmpje kan het nog alle kanten op... Is het iets of gaat dit naar de categorie "Eigen tuin in puin" :?
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Stefan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 65
Joined: 12 Feb 2007, 19:53

Re: hier gaan ze weer...

Post by Stefan »

Lees de begeleidende tekst onder het filmpje over het verzorgen (afdekken) van wonden. "Net zoals bij een mens ontsmetten en afdekken" Heruitzending vandaag zondag op VTM 14h15 of waarschijnlijk daarna online.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: hier gaan ze weer...

Post by boomverzorgingbruno »

on voorstelbaar toch . hebben we ze vorig jaar eindelijk zo ver gekregen dat ze yves aan het woord lieten als boomverzorger en nu doen ze weer dit .
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: hier gaan ze weer...

Post by treespotter »

Hier helpt volgens mij alleen nog een onvoorstelbaar onbeschofte aangetekende brief naar de redactie. Met maar één vraag. Hoe zij er op komen om zo'n waanzinnig ondeskundige oetlul aan het woord laten.
Een man die absoluut NUL kennis heeft van de moderne boomverzorging en nog leeft in de boomverzorgers oertijd waarin aderlatingen nog gemeengoed waren om een verkoudheid te genezen.
Ook al doe je iets met de beste bedoelingen, dan nog mag je verwachten dat de kennis op to date is.
Dit soort ongecontroleerde uitzendingen maken van een mooi en verantwoord vak een uitgeholde scam.
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: hier gaan ze weer...

Post by WiPe »

Ik herinner me dat Yves vorig jaar daar een en ander heeft mogen uitleggen over wat boomverzorging is. In het reclameblok dat dar op volgende zat reclame voor ..... 'wondafdekmiddelen'.

Probleem met VTM is dat ze zendtijd voor reclame verkopen. De programma's zijn, zoals dat bij een commercieel station nu eenmaal gaat, bedoeld om kijkers te lokken zodat ze die reclameblokken zo duur mogelijk kunnen verkopen.
De dag dat ze aan ons meer advertentieruimte kunnen verkopen dan aan fabrikanten van wondafdekmiddelen zullen ze in hun programma's geen bomen meer beschilderen met nutteloze producten.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: hier gaan ze weer...

Post by ludovanmil »

zoals ik zo vaak een bekend (gejat ) citaat herhaal:
de TV en de krant brengen de leugen in het land
Daarbij heb ik in mijn vorige beroepsuitoefening geleerd : geen aandacht besteden aan ongewenst gedrag. in goed bondig nederlands; NEGEREN
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Re: hier gaan ze weer...

Post by Thijs »

gelukkig is het ook maar een stuk reclame die maar een paar keer per dag te zien is voor mensen.....

het grootste nadeel van dit soort dingen is dat mensen die tv programma's dom weg geloven.

linda heeft dat veel met die rob met zijn bloemen die heeft ook steeds van die handige aktie's
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Re: hier gaan ze weer...

Post by Roel »

Als die man zo zeker is van zijn zaak, dan moeten ze die boom over een jaar of 4 nog een keer laten zien met het ''behaalde resultaat....
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: hier gaan ze weer...

Post by boomverzorgingbruno »

Roel wrote:Als die man zo zeker is van zijn zaak, dan moeten ze die boom over een jaar of 4 nog een keer laten zien met het ''behaalde resultaat....
er gaat geen resultaat zijn die wonden en dat gat zit daar al jaren die boom is gewoon al vergrendelt waarom dan nog een pasta tegen schimmels en andere . als hij ergens de wonde weer open gemaakt heeft dan is het zelfs nog erger geworden dan het was
laat een oen niet zomaar doen !
Stefan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 65
Joined: 12 Feb 2007, 19:53

Re: hier gaan ze weer...

Post by Stefan »

Als't goed is mag het ook gezegd worden; http://vtm.be/groene-vingers/artikel/wo ... boomdokter
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: hier gaan ze weer...

Post by boomverzorgingbruno »

idd dat zag er netjes uit
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: hier gaan ze weer...

Post by WiPe »

Inhoudelijk zal dat waarschijnlijk een stuk beter zijn. Maar dan wel onder het moto 'In het land der blinden is eenoog koning."

Ik ben vooral een beetje bang dat bedoelde 'boomdokter' zijn persoonlijke stokpaardjes gaat berijden. Ik citeer een van zijn boeiende uitspraken: Vanuit de dagdagelijkse praktijk als boomdeskundige en als enig Belgisch bedrijf die (sic) zich expliciet richt op het behouden van bomen kunnen we dit zeker beamen.
Of ook in een artikel in Z.O. Magazine :Maar ik ontdekte al gauw dat de meeste boomverzorgers in ons land eenmansbedrijfjes waren van groene jongens – bij voorkeur met dreadlocks en baard – met weliswaar een idyllisch hart voor bomen, maar die er weinig professioneel, vaak in bijberoep mee bezig waren.

Als iemand zich aangesproken voelt door deze omschrijving, laat het me vooral weten. :mrgreen:

En naar wat ik gehoord heb, zit hij met die tomograaf die hij gebruikt doodleuk met een ander zijn pluimen te pronken.


Ik verwacht wat dat betreft meer van Groenland vanavond om 18.10 op TV1. http://www.een.be/programmas/groenland
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
Stefan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 65
Joined: 12 Feb 2007, 19:53

Re: hier gaan ze weer...

Post by Stefan »

Stefan wrote:Als't goed is mag het ook gezegd worden; http://vtm.be/groene-vingers/artikel/wo ... boomdokter
Euh, als't minder slecht is mag't ook gezegd worden...
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: hier gaan ze weer...

Post by boomverzorgingbruno »

goed wim maar dat hoor ik wel vaker dat wij (eenmansbedrijfjes) maar wat aanklooien en dat zij (meestal bvba met veel (geschoold of ongeschoolde)werknemers altijd het beste zijn)
maar het gaat over de uitzending en die toont toch al een beter beeld van de moderne boomverzorger dan de vorige uitzending .
niet ???
en neen ik heb geen dreadlocks maar wel een baard dus ben dan maar een halve amateur zeker :mrgreen: :mrgreen:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: hier gaan ze weer...

Post by WiPe »

Die uitzending toont inderdaad een beter beeld van hoed je moet omgaan met bomen dan de vorige.

Punt is dat de in beeld gebrachte boomverzorger weliswaar een BVBA heeft, met zeggen en schrijven welgeteld één werknemer. Er zijn er al wel meer die daarvoor gewerkt hebben, maar dat duurt meestal niet erg lang.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
boomgnoom
Treehugger
Treehugger
Posts: 622
Joined: 07 May 2011, 00:32
Location: velp

Re: hier gaan ze weer...

Post by boomgnoom »

hhmmm ik wil ook zulke grijze lokken als ik oud ben
gnoomke :mrgreen:
victim of gnomebashing
Post Reply