In een achtertuin in Houten stond boven een jacuzzi en stijf tegen de erfgrens met erachter het plexiglazendak schuurtje een mooie jonge eik van ongeveer 14 meter hoog. Mooi vertakt. Al het dikhout blijft in de tuin achter en ook de snippers mogen daar blijven.
Ik stal de snipperaar op de oprit waar de snipperhoop mag komen, haal één deeltje van de ladder van het dak en loop met alle spulletjes naar de boom.
Het was jammer dat de straffe wind volledig richting jacuzzi en schuur van de buren was, maar alles was in handelbare stukjes naar beneden te gooien op een open plekje in de tuin. Het boompje was mooi vertakt dus ik heb geen sporen gebruikt om de kroon te verwijderen en met de laatste spanning in de 1e accu nog even wat stompen verwijderd.
Met de lege zaag loop ik weer naar de bus langs de versnipperaar om een nieuwe accu te halen en op dat moment hoor ik iets sissen. Ja hoor.... De band van de versnipperaar die ik de laatste weken telkens om de paar dagen op aan het pompen was heeft op de oprit van de klant er de brui aan gegeven.

Ik loop naar de klant om te melden dat ik 'even' naar de Kwikfit ga om een nieuwe band te scoren voordat ik ga snipperen. Krik uit de bus, onder de snip, bandje eraf, band achter in de bus en weg naar Kwikfit.
Bij Kwikfit aangekomen kreeg ik te horen dat de band besteld moet worden en dat de levering in ieder geval twee dagen zal gaan duren.

Geen nood. In Bunnik zit Van Zijl bandenservice en heb hun nummer in mijn telefoon. Snel gebeld en met een blij gevoel race ik naar Bunnik. Vlak voor de snelweg nog één stoplicht. Ik ben de laatste in de rij en geef richting oprit lekker gas. Ineens hoor ik achter mij een flinke klap, kijk in de spiegel en wat zie ik daar 150 meter achter mij op de weg liggen????

De andere twee delen van mijn ladder....... Gelukkig zit er op dat moment niemand achter mij en volgas race ik terug naar de ladder. De nieuwe rits auto's ziet gelukkig dat ik hard achteruit rij en ziet ook de ladder liggen. Ladder weer op de bus gelegd en dit keer WEL vastgemaakt. De losse onderdelen van mijn derde remlicht ingeladen en er snel weer vandoor...

De rest van de dag is gelukkig wel weer helemaal gegaan zoals ik wilde. Ik heb vanochtend het boompje kunnen afmaken en ook alle klusjes van de middag zijn af.