Opzetten stobbenfreesbedrijf

Als je een boomverzorger, stagair zoekt of bijvoorbeeld zelf een klus in de aanbieding hebt. Noem in je titel de plaats indien relevant.

Moderator: geert7

Eric 66
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 22 Nov 2011, 16:13
Contact:

Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by Eric 66 »

Hallo eenieder,
Ik ben nieuw op deze site en het leek mij wel "de" plek om een klein marktonderzoekje te doen.
Ik loop met de plannen om een parttime stobbenfreesbedrijfje op te starten, alleen stobbenfrezen met een kleine professionele stobbenfrees {FSI ST27b} deze kan door een doorgang van 80cm en kan zowel het kleine als grote werk aan.
En dan ook uitsluitend dit werk aanbieden dus geen overige boomverzorgingsactiviteiten of hoveniersdiensten.
De dienst wil ik dan aanbieden op basis van uurtje factuurtje, kortom flexibel en snel.
Voor opdr gever geen risico dat hij een potentiele concurent bij zijn klant laat werken, ik frees uitsluitend de stobben [ en desgewenst kan uiteraart wel e.e.a. opgeruimd worden ]
Graag zou ik wat reactie's over dit idee vernemen, het is de bedoeling dit op te starten in de regio overijssel.
Groet Eric
User avatar
JohnnY
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 201
Joined: 16 Jun 2007, 18:58
Location: Winschoten
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by JohnnY »

Het is een heel leuk initiatief, maar als ik dan naar mijn eigen situatie kijk. ik ben werkzaam in Groningen / kop van Drenthe en heb vanaf 2006 misschien 6 stronken weg moeten frezen.
Ik snap dat jij bij meerdere bedrijven dit werk wil gaan doen waardoor jij meer stronken op jaar basis zal doen dan ik, ondanks dat denk ik niet dat je er van kan leven of het moet een bij verdienst wezen.
Last edited by JohnnY on 22 Nov 2011, 20:00, edited 1 time in total.
Groeten Johnny van Vliet

Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
User avatar
Bouke
Treehugger
Treehugger
Posts: 278
Joined: 13 Mar 2010, 15:07
Location: Amsterdam

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by Bouke »

In de randstad is er wel meer vraag naar het verwijderen van stronken.
Misschien dat je het meer die kant op moet gaan zoeken.
Als dit het geval is dan hebben wij misschien wel werk voor je.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by treespotter »

Dat gaat een zware tijd worden Eric. Om redelijk in het werk te komen zitten moet jij denk ik erg veel kilometers gaan maken. Ik denk dat het verstandig is dat je meer gaat aanbieden. Boomverzorging is een mooi vak en met een stobbefrees in de schuur ben jij misschien een handige aanvulling in een team.
Eric 66 wrote:Voor opdr gever geen risico dat hij een potentiele concurent bij zijn klant laat werken
:roll: ZDWIVHZG Erik.
User avatar
NannoB
Treehugger
Treehugger
Posts: 483
Joined: 28 Dec 2009, 10:40
Location: Bennekom
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by NannoB »

treespotter wrote: :roll: ZDWIVHZG
:lol:
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by ludovanmil »

aansluitend op Wolter zijn verhaal.....alleen stobbefrezen, als enige activiteit .... :? ben bang dat dit te weinig is. Mooi dat je je op 1 ding concentreerd. Maar je zult dan veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stobben moeten frezen of het zijn er minder en je uurprijs wordt erg hoog om een rendabel bedrijf te runnen. Ga er wat bijdoen......snipperen ???? maar mogelijk heb je nog totaal andere talenten / skill' s? Wens je er sowieso succes met het opzetten van je bedrijf.
Eric 66
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 22 Nov 2011, 16:13
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by Eric 66 »

Allereerst alvast bedankt voor de eerste reacties,

Even een klein bijschrift over mijn vraag over het opzetten van een stobbenfreesbedrijf, het is de bedoeling dit als neven activiteit op te starten.
Ik heb een vaste baan die me erg goed bevalt en die ik zeer zeker niet wil beeindigen.
Overigens ben ik wel van oorsprong hovenier/boomverzorger dus heb wel kennis van het vakgebied.

Groet Eric
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by ludovanmil »

dat maakt veel duidelijk en meer haalbaar :)
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by Marc »

Bouke wrote:In de randstad is er wel meer vraag naar het verwijderen van stronken.
Misschien dat je het meer die kant op moet gaan zoeken.
Als dit het geval is dan hebben wij misschien wel werk voor je.
Dan mag je mij mailen Bouke, dat is mijn werkgebied :-)
Image
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by treespotter »

Zie ik hier nou een broodstrijd oplaaien tussen Mal en Erik?
Als jullie nou beide eens vertellen waar jullie standplaats/vestigingsplaats zit dan kunnen wij zelf kiezen wie er de meeste kilometers mag rijden op de kortste stukjes.
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by Marc »

treespotter wrote:Zie ik hier nou een broodstrijd oplaaien tussen Mal en Erik?
Als jullie nou beide eens vertellen waar jullie standplaats/vestigingsplaats zit dan kunnen wij zelf kiezen wie er de meeste kilometers mag rijden op de kortste stukjes.
Integendeel treespotter, ik verwelkom een samenwerking met een geschikte collega in het oosten van het land. Eveneens zoek ik nog iemand voor de regio Noord-Holland / Utrecht en voor Oost-Brabant / Limburg.
Mijn standplaats is Roosendaal, werkgebied is ruwweg van Eindhoven tot Den Haag, maar ik rijd momenteel nog overal naar toe als de klant de kosten er voor over heeft.

Eric komt uit de buurt van Almelo.
Image
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by ludovanmil »

kunnen we dit item ' omtoveren' naar waar zit welke boomstronkenfrezer o.i.d. ? zoadat er een landelijk dekkend netwerk onstaat van boomstronkfrezers of moet ik zeggen stobbefrezers die binnen een 1/2 uur ter plekke kunnen zijn.
Krijg ik gelijk antwoord op mijn vraag wie er omgeving den bosch werkt met een behoorlijke machine.
Zelf onlangs nog eens zelf een stobbe uitgefreesd met een (redelijk zware) Boels machine, maar dat is me slecht bevallen. Ik heb zeker wel enige talenten. Maar daar hoort frezen niet bij. :)
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by Marc »

ludovanmil wrote:kunnen we dit item ' omtoveren' naar waar zit welke boomstronkenfrezer o.i.d. ? zoadat er een landelijk dekkend netwerk onstaat van boomstronkfrezers of moet ik zeggen stobbefrezers die binnen een 1/2 uur ter plekke kunnen zijn.
Krijg ik gelijk antwoord op mijn vraag wie er omgeving den bosch werkt met een behoorlijke machine.
Zelf onlangs nog eens zelf een stobbe uitgefreesd met een (redelijk zware) Boels machine, maar dat is me slecht bevallen. Ik heb zeker wel enige talenten. Maar daar hoort frezen niet bij. :)
Hoi Ludo,

ik werk ook in omgeving Den Bosch met een 27pk Vermeer sc252 en voor noodgevallen een klein 13pk tweewielertje van 70 cm breed.
Image
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by ludovanmil »

goed dat ik het weet Mal ( uhhh......of heet je Piet? ) oh nee we hebben al een Pietje. Dus misschien Jan, die naam hebbenw e nog nie.
Ga je bellen zo gauw ik weer een passende freesklus heb. Bedankt
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by Marc »

Prima Ludo,



Maar het lukt je vast me te vinden. :-)

grt MAL
Image
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by treespotter »

Dan blijf ik toch maar lekker frezen met 'mijn mannetjes' uit Utrecht en Groenekan. Mogen a.s. maandag de resten van morgen (vrijdag) weer weghalen.
User avatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 759
Joined: 26 Jan 2009, 19:51
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by dennis »

Ik frees het ook :lol: :lol: :lol: :lol:
ik klim liever ... dan werken
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by boomverzorgingbruno »

ik frees ze wel zelf als men nieuwe moter uit de usa hier is en hoop dat dat niet zolang duurt als bij de unicender :mrgreen:
laat een oen niet zomaar doen !
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by Marc »

boomverzorgingbruno wrote:ik frees ze wel zelf als men nieuwe moter uit de usa hier is en hoop dat dat niet zolang duurt als bij de unicender :mrgreen:
Een Kohler toevallig?
Image
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by boomverzorgingbruno »

jup
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
jelte
" Kiwi Treehugger "
" Kiwi Treehugger "
Posts: 368
Joined: 25 Feb 2007, 07:18

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by jelte »

Kohlers zijn cool , Vtwins rock!:D
Jelte Buddingh'
["To tree or knot to tree....."]
boomwerk bilthoven
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 25 Dec 2011, 17:23

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by boomwerk bilthoven »

treespotter wrote:Dan blijf ik toch maar lekker frezen met 'mijn mannetjes' uit Utrecht en Groenekan. Mogen a.s. maandag de resten van morgen (vrijdag) weer weghalen.


hee Wolter,
Wie heb jij hier in de buurt voor hte stobbe fresen, ik heb er zelf geen tijd meet voor en ben hard opzoek naar iemand, Stobbe met tractor bereikbaar heb ik geregeld. alleen dat mobiele ros werk zoek ik iemand voor....


gr, frank
voor boom tuin en takkenwerk
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by Marc »

Mijn machine is in Bussum volgende week, ik kan je eventueel van dienst zijn.
Image
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by treespotter »

Gert Jan Blauwendraad uit Groenekan met zijn trekker en Hasenaar uit Utrecht voor trekker en kleine machine (80 cm poortjes). Wanneer jij van hun een telefoonnummer wilt hebben dan PM ik die wel.
boomwerk bilthoven
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 25 Dec 2011, 17:23

Re: Opzetten stobbenfreesbedrijf

Post by boomwerk bilthoven »

Dank je wolter,

Gert-jan freest voor mij ook! top gast altijd betrouwbaar.
HAsenaar ga ik wel even bellen

cheers

en MAl waar zijn jullie gevestigd? Zoek namelijk iemand voor opnvast basis, of overweeg zelf een frees aan te gaan schaffen, krijg er binnekort weer een man bijndus dan wel weer tijd (hoop ik :shock: ) mischien en vermeertje?..
voor boom tuin en takkenwerk
Post Reply