Matennaaier of goed gedaan?

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
User avatar
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "
Posts: 414
Joined: 06 Feb 2011, 15:18

Matennaaier of goed gedaan?

Post by wes houtboer »

Heren en dames,

de meesten van jullie weten dat ik geen boomverzorger of anders boomgerelateerde functie heb echter wat ik vandaag heb gezien sloeg in mijn ogen nergens op.

In mijn bewakingsgebied kwam ik een grote firma tegen (ik zal de naam niet noemen) welke doende was een beuk te kappen.
De zager, zat met een MS460 in de sorteerknijper van een Liebher 900 op een hoogte van ongeveer 4 a 5 meter en was druk doende diverse dikke takken af te zagen.
De machinist brak nadat de zager klaar was nog enkele takken uit de boom middels zijn sorteerknijper.
Het hele feest vond plaats langs de doorgaande weg, welke middels 1 kar met een bord beveiligd was.
Er stond geen persoon op de weg en er was niks afgezet. Het valgebied van de beuk werd niet afgezet en men zette de weg pas dicht toen de boom bijna LOSGESNEDEN was. De machinist moest maar eens duwen tegen de boom om de val te begeleiden.
Waar de beuk op de grond viel liep 2 minuten ervoor nog een oude oma met rollator, kon immers want er was niks afgezet.

Ik heb helaas pas nadat men klaar was de firma gebeld en met de voorman gesproken. Deze was erg blij met mijn telefoontje.
Daarom mijn vraag: Matennaaier of ok moet kunnen?
salutantibus et vade scandens
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by boomverzorgingbruno »

ik vind dat jij godverdomme veel geduld hebt voor een flik
ik zou al gebelt hebben bij die kerel in de sorteergrijper
8)
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
Bouke
Treehugger
Treehugger
Posts: 278
Joined: 13 Mar 2010, 15:07
Location: Amsterdam

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by Bouke »

Ben het met bruno eens
User avatar
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "
Posts: 414
Joined: 06 Feb 2011, 15:18

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by wes houtboer »

boomverzorgingbruno wrote:ik vind dat jij godverdomme veel geduld hebt voor een flik
ik zou al gebelt hebben bij die kerel in de sorteergrijper
8)
Ik heb de grondman aangesproken en deze deelde mij mede dat dit volstrekt veilig was en dat men dit geregeld zo deed. Of ik wel even mijn auto een klein stukje kon verzetten want die stond erg gevaarlijk. Op 25 meter afstand.
salutantibus et vade scandens
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by -WOUTER- »

soms.... :?

ik had als ik erbij stond in ieder geval gezorgd dat die oma met rollator in veiligheid werd gebracht en verder groot gelijk dat je effe hebt gebeld en de "boomkappers" hebt aangesproken......

GOED GEDAAN WES :!:
Last edited by -WOUTER- on 20 Dec 2011, 20:54, edited 1 time in total.
- climb fast, move slow -
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by treespotter »

Stel je niet aan Wes. Die zager heeft gewoon keurig gewacht met doorzagen dat die oude dame rustig langs kon rennen. :lol:
Misschien dat het de leeftijd is :roll: , maar ik maak mij daar al lang niet meer druk om.
Wel zal ik maar al te graag op een afstandje gaan staan te kijken hoe het afloopt. Echt? Nee hoor. Het interesseert mij echt geen biet meer. Ik hoor de Ambu wel rijden wanneer het mis is gegaan.

Matennaaier? Echt niet. Even aanspreken kan nooit kwaad.
Goe gedaan jochie. :wink:
User avatar
JasperLeerling
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 226
Joined: 13 Sep 2011, 12:57
Location: Balloo
Contact:

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by JasperLeerling »

In je bezorgdheid niet gedacht om te filmen? :p
http://www.faayboomverzorging.nl/#Welkom
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by bigbird »

tjah wij zijn in nijmegen aan het werk heb je het afgezet dan lopen mensen er nog steeds langs heen dan vraag je toch ook ergens om, dus of afzettingen zoveel zin hebben? in mijn ogen niet
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by ivo »

bigbird wrote:tjah wij zijn in nijmegen aan het werk heb je het afgezet dan lopen mensen er nog steeds langs heen dan vraag je toch ook ergens om, dus of afzettingen zoveel zin hebben? in mijn ogen niet

Hoooooooooo!!! Dat er mensen zo eigenwijs zijn om langs te lopen , ok ,hun fout mocht het mis gaan ( al zal je wel moeten bewijzen dat je al het mogelijke hebt gedaan om dat te voorkomen!). Zet je niks neer aan borden etc. En er loopt er dan eentje langs en er gebeurd wat ,dan ben je zwaar de 'sjaak'
User avatar
Tom
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 01 Mar 2009, 19:17
Location: Wijk aan zee
Contact:

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by Tom »

ivo wrote:
bigbird wrote:tjah wij zijn in nijmegen aan het werk heb je het afgezet dan lopen mensen er nog steeds langs heen dan vraag je toch ook ergens om, dus of afzettingen zoveel zin hebben? in mijn ogen niet

Hoooooooooo!!! Dat er mensen zo eigenwijs zijn om langs te lopen , ok ,hun fout mocht het mis gaan ( al zal je wel moeten bewijzen dat je al het mogelijke hebt gedaan om dat te voorkomen!). Zet je niks neer aan borden etc. En er loopt er dan eentje langs en er gebeurd wat ,dan ben je zwaar de 'sjaak'
Kijk ivo, je was me net voor. Daarbovenop is jezelf zichtbaar maken vaak niet eens zo heel veel moeite. Als je maar de juiste makelijk bereikbare spullen hebt :D
Take care, there's not much spare!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by treespotter »

ivo wrote:En er loopt er dan eentje langs en er gebeurd wat ,dan ben je zwaar de 'sjaak'
Of in dit geval "de Pino". :lol: Pssst, kijk Ivo, met dubbele aanhalingstekens. :lol:
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by ivo »

Hou op over de ' en de " ( gevonden!! ) en de ë ( jihaaaa! ) :lol:


( met dank aan de tip via pm van NannoB )
User avatar
klimgeitebreier
Nieuw
Nieuw
Posts: 48
Joined: 02 Sep 2008, 21:20
Location: apeldoorn

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by klimgeitebreier »

Beste Wes zou je het volgende eens in overweging willen nemen;

Veel van ons boomverzorgers nemen de moeite om, als we langs de weg aan het werk moeten, weg afzettingen conform CROW 96B op te bouwen. Een heel arsenaal aan borden, waarschuwingen en actieborden slepen we mee. Mensen in het oranje kleden en zelf als het nieuwe CROW er nu in concept uit ziet met verkeersregelaars gaan werken..... en nog steeds zal je de door jou beschreven taferelen aantreffen. We kunnen en willen als boomknuffellaars veel maar handhaven kunnen we niet. :twisted:

Ligt er voor jou en je collega's daar niet een bijzonder schone taak....bovendien veel beter als ter plaatse komen op het moment dat er een ongeval is gebeurd. Natuurlijk is het oneigenlijk gebruik van een kraan met sorteerknijper ook niet iets dat de schoonheidsprijs verdient :oops: Maar ik denk dat we met een beetje goede wil elkaar een eind op weg kunnen helpen mbt het "veilig werken " :wink:

de klimgeitebreier
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by Tamil »

Ik zeg goed gezegd Wes!

Niet dat wij nooit zonder afzetting werken, maar dan is dit in een korte werkgang van zaken, met iig altijd pionnen en iemand die op de weg verkeer te begeleiden in hun onwetendheid.

Maar als je met je hele hebben en houwen en tijd hebt met je knijper takken af te gaan knabbelen boven de openbare weg, zou je toch wat meer aan veiligheid middelen mee mogen nemen.

Het is jammer dat de regels zo zijn, dat het niet meer mogelijk is een kleinere klus uit te voeren, met minder middelen, waardoor dit soort mensen het dan helemaal aan hun laars lappen.

Maar van de vraag, bij een klusje van 10 minuten. Waarom hebben jullie geen omleiding borden geplaatst voor mij als (enige) voetganger? word ik niet meer warm of koud.
User avatar
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "
Posts: 414
Joined: 06 Feb 2011, 15:18

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by wes houtboer »

JasperLeerling wrote:In je bezorgdheid niet gedacht om te filmen? :p
Wat denk je zelf? Filmpje is er zeker!!!! :mrgreen:
Echter ivm privacywetgeving kan ik dit niet posten! HELAAS!!!!!!!!!!!!!!
salutantibus et vade scandens
User avatar
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "
Posts: 414
Joined: 06 Feb 2011, 15:18

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by wes houtboer »

Tamil wrote:Ik zeg goed gezegd Wes!

Niet dat wij nooit zonder afzetting werken, maar dan is dit in een korte werkgang van zaken, met iig altijd pionnen en iemand die op de weg verkeer te begeleiden in hun onwetendheid.

Maar als je met je hele hebben en houwen en tijd hebt met je knijper takken af te gaan knabbelen boven de openbare weg, zou je toch wat meer aan veiligheid middelen mee mogen nemen.

Het is jammer dat de regels zo zijn, dat het niet meer mogelijk is een kleinere klus uit te voeren, met minder middelen, waardoor dit soort mensen het dan helemaal aan hun laars lappen.

Maar van de vraag, bij een klusje van 10 minuten. Waarom hebben jullie geen omleiding borden geplaatst voor mij als (enige) voetganger? word ik niet meer warm of koud.
Tamil, ik zou niets liever willen dan handhaven echter ik kom het alleen op gebied van borden plaatsen en veiligheid op de weg.
De baas bellen leek mij een betere oplossing dan die jonge man enkele honderden euro's uit zijn zak te kloppen voor iets waarvoor zijn baas misschien de opdracht had gegeven. Zal er de volgende keer eens de arbeidsinspectie op los laten.
Die weten daar veeeeeeel meer van!!!!!
salutantibus et vade scandens
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by treespotter »

Tamil wrote:Maar van de vraag, bij een klusje van 10 minuten. Waarom hebben jullie geen omleiding borden geplaatst voor mij als (enige) voetganger? word ik niet meer warm of koud.
:lol:
Zo is dat Tamil.
Gelukkig is er wel een uitzondering op de regel. Volgens mij hoef je voor klussen die korter duren dan een half uur niet het hele circus van stal te halen. En gelukkig zijn wij altijd wel in staat om een boom tegen het asfalt te laten ploffen binnen die tijd. :lol: Wat de gevolgen zijn en hoe lang het daarna nog gaat duren, dat weten wij natuuuuurlijk niet van te voren. :? :lol:
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by Pietje »

wes houtboer wrote:Zal er de volgende keer eens de arbeidsinspectie op los laten.
Die weten daar veeeeeeel meer van!!!!!
Dat lijkt me in dit geval de enige juiste instantie. Fotos maken en opsturen die hap!

De halve groen-branche is bezig zichzelf kapot te concurreren, en dat lukt mede door dit soort wanprestaties. Dus afgezien het welzijn van de werknemers / omstanders is het ook nog goed voor de branche als dit soort werkwijzen aan de kaak worden gesteld.

PS: een foto naar de opdrachtgever (gemeente?) kan ook voor leuke reacties zorgen :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
ERA
Treehugger
Treehugger
Posts: 265
Joined: 19 Mar 2010, 19:16
Location: Beringe

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by ERA »

He Wes wil wel weten wie in limburg zo te werk gaat, al heb ik wel al een vermoeden.
laat ff weten In pm.
planken zagen ERA vragen!
User avatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 759
Joined: 26 Jan 2009, 19:51
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by dennis »

:lol: :lol: :lol: :lol: Jij ook al!

Helemaal eens Peter, opsturen naar arbeitsinspectie de boel. 'T is niet te geloven hoe ze het elke keer voor elkaar krijgen, ik hoef maar een voet uit mijn bus te zetten zonder signaalkleding of heb al een waarschuwing te pakken. Kom op Wes doe waarvoor je betaalt krijgt, eraannaaien die hap :lol: :lol:
ik klim liever ... dan werken
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by Pietje »

dennis wrote:Ik hoef maar een voet uit mijn bus te zetten zonder signaalkleding of heb al een waarschuwing te pakken.
@Dennis: Beetje off topic: je bus is dan misschien niet geel, maar wel vol belettering, en dan krijg je wel de aandacht :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by treespotter »

dennis wrote:Kom op Wes doe waarvoor je betaalt krijgt, eraannaaien die hap :lol: :lol:
:roll: Nou nou Dennis. Laat Wes de komende dagen eens lekker van zijn vakantie genieten.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by ludovanmil »

ho,ho Wolter.....voor onze dienstbare medemens (in dit geval de plissie) is de kerst ook een gewone werkdag.... :wink:
dus ik zal een ' duit in het zakje doen', helemaal met Dennis eens :
Wesley: de tijd van de zachte heelmeesters die licht wat mij betreft achter ons: Dus: ongenadig op hun flikker geven die overtreders Dat werkt kan ik je verzekeren. Mensen in hun portomonaie treffen (ik kan het weten..... :wink: )
see you

Ludo
noel2512
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 150
Joined: 06 Jun 2009, 22:09

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by noel2512 »

Wes was dat toevallig in Weert met die boom,
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: Matennaaier of goed gedaan?

Post by ErikSint »

zelfs als je alles goed voor mekaar hebt dan nog ben je aansprakelijk als er zo'n onverlaat door loopt en een tak op ze smoel krijgt.

natuurlijk moet je aan de eisen voldoen maar ik zeg als het enigzins kan heel de straat op slot!
daar kun je boom op zeggen
Post Reply