boomverzorger?

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
User avatar
Tom
Treehugger
Treehugger
Posts: 446
Joined: 01 Mar 2009, 19:17
Location: Wijk aan zee
Contact:

Re: boomverzorger?

Post by Tom »

ivo wrote:Voor een reddingsactie of voor het snoeien????? :lol: :lol:
Liefst voor het snoeien, mss kan je nog zo nog wat van de bomen redden, voor die man is het mss al te laat :lol:
Take care, there's not much spare!
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: boomverzorger?

Post by Tamil »

joepiedubbelloepie wrote:Anti reclame = ook reclame

Altijd maar lullen wat een ander fout doet, bah.

Ga uit van je eigen kracht, en doe daar je voordeel mee.

Dit soort prutsers werkt alleen maar in je voordeel

En als jullie het hier over een getroffen vakgroep hebben, dan wordt het volgens mij eens goed tijd dat je jezelf ook profileerd als boomverzorgende zzp ondernemer, en niet als loonslaaf, of klimkonijn voor derden. :wink: ( maar misschien is dit iets voor een nieuwe topic)
Like!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: boomverzorger?

Post by treespotter »

boomwerk bilthoven wrote:lijkt me grappig een collectief pispaaltje :lol:
:lol:

Hoezo Frank, wil jij van die nobele taak worden verlost?
boomgnoom
Treehugger
Treehugger
Posts: 622
Joined: 07 May 2011, 00:32
Location: velp

Re: boomverzorger?

Post by boomgnoom »

Als ik het goed begrijp .
Klus gaat fout en nico krijgt de schuld? zoiets
the blame gnome
victim of gnomebashing
boomwerk bilthoven
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 25 Dec 2011, 17:23

Re: boomverzorger?

Post by boomwerk bilthoven »

kan me maar beter indekken na dat verhaal van die beuk wolter....;)
Gelukkig gister gefrees en een forse rotte zijkant tegen gekomen.
voor boom tuin en takkenwerk
Castor
Nieuw
Nieuw
Posts: 6
Joined: 22 Feb 2010, 10:34
Location: Doesburg

Re: boomverzorger?

Post by Castor »

en de volgende "collega" staat ook in het nieuws.....

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1136 ... aag__.html

er was toch iets met het snoeien vanaf een ladder ;-)
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: boomverzorger?

Post by -WOUTER- »

Da's bij mij om de hoek... :?
heb er nog niets van gehoord maar zal wel laten weten als ik er meer van hoor.

grtn wouter
- climb fast, move slow -
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: boomverzorger?

Post by -WOUTER- »

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/ud ... sbroek.ece

heb ze daar nog bezig gezien afgelopen woensdag, IBN is een soort van werkvoorzieningsschap hier in de regio en ook die mogen niet vanaf een ladder met de zaag aan de gang en daarom hadden ze een rolstijger die in de slootkant en modderige berm natuurlijk erg stabiel staat :shock:

Vandaag waren ze zo ook bezig in Ravenstijn maar dan met een speciale manbak achter een pickup busje... dat zag er best wel goed uit, alleen erg lastig om steeds de bus met zijn kont tegen de wilg te parkeren :lol:
- climb fast, move slow -
User avatar
Treebo
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 115
Joined: 27 Jul 2010, 22:57
Location: Swalmen
Contact:

Re: boomverzorger?

Post by Treebo »

Toch vind ik het een wonder dat je niet veel vaker zoiets hoort.

Als ik ze hier vaker bezig zie, stonden ze laatst op de schotten van de bak van een gemeente auto te zagen....

dat die arbeidsinspectie maar eens van te voren komen inplaats van als het te laat is.
Hebben ze laatst een keer wel gedaan en dat was ook bij zo'n werkvoorzieningsgebeuren, en die hadden gelijk een rechtzaak aan de broek.

Dat doen ze bij dakdekkers en gevelwerkers toch ook?

gr,
User avatar
honda_power
Treehugger
Treehugger
Posts: 293
Joined: 16 Nov 2008, 16:34
Location: warmenhuizen

Re: boomverzorger?

Post by honda_power »

als ik al dakdekkers zie,zie ik die nooit gezekerd

zelfs een keer bij een stijgerbouwer geweest die gebruikte geen valbeveiling want dat is toch alleen maar lastig :roll:
frits

Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: boomverzorger?

Post by Pietje »

honda_power wrote:als ik al dakdekkers zie,zie ik die nooit gezekerd

zelfs een keer bij een stijgerbouwer geweest die gebruikte geen valbeveiling want dat is toch alleen maar lastig :roll:
Toch heeft 'ie een punt; het is lastig....




.... totdat 'ie valt.

Misschien zouden ze meer aan positionering moeten doen, dan vallen ze niet alleen niet, maar ze hebben er ook voordeel van.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: boomverzorger?

Post by Pietje »

effe terug naar het topic;
ik zou het niet durven om zonder touw zo'n dikke tak op die plek af te zagen: respect!!
Verder is het een bijzonder domme actie...

Maar dat geldt ook voor de brandweer; wie gaat er nu zijn valbeveiliging vastmaken aan een laddersport van een ladder die met een lullig touwtje om een tak is gebonden :roll:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
pjotr78
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 28 Jan 2012, 00:03
Location: Haarlem

Re: boomverzorger?

Post by pjotr78 »

honda_power wrote:als ik al dakdekkers zie,zie ik die nooit gezekerd

zelfs een keer bij een stijgerbouwer geweest die gebruikte geen valbeveiling want dat is toch alleen maar lastig :roll:

Is dan wel een ouderwetse, in de ruim 15 jaar dat ik inmiddels als vrijwilliger podia bouw heb ik wel heel duidelijk een "professionaliseringsslag" gezien. Begonnen zonder enige vorm van bescherming naar veiligheidsschoenen en helmen en later ook overal netjes integraal gordels en dubbele lijnen. Was ik 15 jaar geleden een van de weinige (vrijwilligers) die in iedergeval zelf een (sportklim) gordeltje en positioneringslijntje mee had lopen de meesten bij ons inmiddels netjes in "pak". Ook bij de professionals gezien, liepen de jongens van Stageco 15 jaar geleden nog allemaal los, nu keurig in pak etc.

GreetZ,
Pjotr78
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: boomverzorger?

Post by boomverzorgingbruno »

dat kan ik beamen vroeg bij stageco deden wij weinig of geen bescherming aan omdat ze ook niet voor handen was . nu krijg je een berisping als je ze niet gebruikt dat is een goede evolutie .
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: boomverzorger?

Post by treespotter »

Dat heeft alles te maken met het mentaliteitsverschil in de verschillende beroepsgroepen. Bij de ene groep duurt het langer voordat veiligheid een issue wordt.
Ik moet de eerste dakdekker nog tegenkomen die ik daarboven zie zitten met een valbeveiliging. Natuurlijk, filmpjes van hoe het wel moet zijn er altijd.
Maar ook hier zit er natuurlijk verschil tussen de 'Nico's' en de goedbedoelende pro's.
User avatar
Ruud.H
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 127
Joined: 13 Nov 2010, 16:45
Location: overlangel NB

Re: boomverzorger?

Post by Ruud.H »

treespotter wrote:Dat heeft alles te maken met het mentaliteitsverschil in de verschillende beroepsgroepen. Bij de ene groep duurt het langer voordat veiligheid een issue wordt.
Ik moet de eerste dakdekker nog tegenkomen die ik daarboven zie zitten met een valbeveiliging. Natuurlijk, filmpjes van hoe het wel moet zijn er altijd.
Maar ook hier zit er natuurlijk verschil tussen de 'Nico's' en de goedbedoelende pro's.
Nouje het erover hebt , 2 weken geleden in Eindhoven iemand op het dak bezig gezien met leistenen te vervangen op een oud klooster oid, netjes vast aan de ankerpunten op het dak en ook zn emmertje met stenen hing aan een touwtje.
pjotr78
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 28 Jan 2012, 00:03
Location: Haarlem

Re: boomverzorger?

Post by pjotr78 »

boomverzorgingbruno wrote:dat kan ik beamen vroeg bij stageco deden wij weinig of geen bescherming aan omdat ze ook niet voor handen was . nu krijg je een berisping als je ze niet gebruikt dat is een goede evolutie .

Ook in de scaff gestaan dus??

Ben zelf ook erg blij met die ontwikkeling, er is een tijd geweest dat wij met een ploegje vrijwilligers ons wel "netjes" zekerden en er een paar scaffteckels boven je hoofd rondjes aan het racen waren. Maar dat is gelukkig verleden tijd.

GreetZ,
Pjotr78
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: boomverzorger?

Post by ludovanmil »

:lol:
hier raak je niet over uitgepraat.....
De glazenwasser hier uit het dorp ( toevallig een vrouw), zag ik laatst uit de dakgoot klimmen (heb nog geaarzeld een foto te maken), dat duurde min. 5 min. , wat was nl. het geval, ze zag de te korte ladder niet staan onder de goot en moest met haar voeten zoeken naar de hoogste sport van de ladder. Ik kan je zeggen.... :shock: het zag er heel eng uit. ( en ik ben echt niet gauw bang). toen ik haar later aansprak, zei ze doodgemoedereerd....ik heb op de auto een langere ladder ....., ja, dan valt je bek open !!!
ik heb een timmerman die hier over het pannendak 'wandelt' , om een dakraam te leggen met slippers aan (is geen grap).
scheelt wel dat ik altijd beneden sta om hem op te vangen :wink:
Post Reply