ook even voorstellen

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Post Reply
pjotr78
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 28 Jan 2012, 00:03
Location: Haarlem

ook even voorstellen

Post by pjotr78 »

Hallo beste treehuggers,

ook ik zal me hier even netjes voorstellen.

Ik ben Pieter, geboren in 1978, getrouwd en de vader van een klein mannetje (bouwjaar 2009) en woon in Haarlem. Ik ben verpleegkundige in de thuiszorg in de regio Kennemerland.
Daarnaast houd ik me bezig met onderandere de op en afbouw van Bevrijdingspop en het Houtfestival in Haarlem. Hier heb ik inmiddels in meer dan 15 jaar ervaring opgedaan met het werken op hoogte. Ook in de ruim 15 jaar dat ik aan sportklimmen deed (en later als o.a. instructeur in de klimhal werkte) ben ik mij goed bewust geworden van de risico's van hoogte en de (on)mogelijkheden van klimmateriaal.

Daarnaast ben ik een enthousiast (NTKC) kampeerder en stook ik graag een mooi (kamp/openhaard/kook) vuurtje. Uit gemak een lichte, elektrische (tuin) kettingzaag gekocht (bij veel stoken hoort ook veel hout en met de handzaag duurde het wel erg lang) en beschermende kleding.

Door de combinatie van bovenstaande al regelmatig bij bekenden boompjes weggehaald, ook overhangend over woningen, schuttingen etc.

Ik ben dus niet een geschoolde hovenier of boomverzorger (en zeker geen gecertificeerde tree worker). Per toeval ben ik op jullie mooie en interessante site terecht gekomen.

Ik hoop hier (als hobbyist) nog het nodige te kunnen leren, en misschien kan ook ik zo nu en dan mijn takje bijdragen.

Met vriendelijke groet,

GreetZ,
Pjotr78
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: ook even voorstellen

Post by treespotter »

Hé Pieter, welkom op Treehugs.

Fijn om te horen dat jij een elektrische zaag hebt gekocht voor jouw brandhout. Stekker in het contact en het ding doet het altijd.
Jij hebt het over klusjes bij kennissen. Hoe en waarmee zeker jij je dan als valbeveiliging en als werkpositionering?
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: ook even voorstellen

Post by -WOUTER- »

Welkom Pieter :D
- climb fast, move slow -
pjotr78
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 28 Jan 2012, 00:03
Location: Haarlem

Re: ook even voorstellen

Post by pjotr78 »

treespotter wrote:Hé Pieter, welkom op Treehugs.

Fijn om te horen dat jij een elektrische zaag hebt gekocht voor jouw brandhout. Stekker in het contact en het ding doet het altijd.
Jij hebt het over klusjes bij kennissen. Hoe en waarmee zeker jij je dan als valbeveiliging en als werkpositionering?
Dank voor het welkom!


De vorm van zekeren is afhankelijk van de situatie, maar als het hoger dan de bekende 2,5 meter is, integraalgordel, voor positionering de keuze uit diverse korte lijnen(tussen de 50cm en 2,5m, daarnaast eventueel een lange leeflijn met acht en ti-block of desnoods twee, prussik lijntje etc. soms ook korte lijnen horizontaal gespannen en daar weer met een korte lijn met valdemper aan vast (op een hoge muur tussen een aantal bomen heen en weer lopen). Zoals gezegd, heb ruim 15 jaar ervaring met sportklimmen en werk op hoogte (had in de klimhal altijd een grigri van de baas beschikbaar), Daarnaast ben ik bij ons binnen de vaste vrijwilligersploeg op BP en HF zo'n type die alles liever zelf koopt en weet wat er mee gebeurt dan dat ik met geleende / gehuurde spullen loop waar ik het niet van weet.

Daarnaast tijdens t werk op hoogte klimhelm(op de grond gewone bouwhelm), veiligheidsschoenen S3, indien nodig bril /handschoenen en natuurlijk telefoon en ehbo-set in de buurt en altijd mijn eigen verpleegkundige :) en bij werk met de kettingzaag een zaagbroek

de meeste zaagklussen deed ik tot nu toe nogsteeds met de handzaag, zeker hoger in de boom, maar ga volgend weekend wel met de elektrische de boom in, rustig aan handzame stukjes (of minder handzaam maar wel hanteerbaar) naar beneden werken.

Elektrische zaag bevalt tot nu toe prima, maar alleen op de grond gebruikt en dus in een stabiele omgeving, volgendweekend de boom in en kijken hoe dat bevalt, voelt t niet goed ligt ie zo weer beneden en sta ik me ouderwets in t zweet te werken.

En voor het afvangen en naar beneden takelen weer een andere set touwen en een royaal overschot aan karabiners etc.

Tsja, en om nou bij gebrek aan sporen met mijn stijgijzers de boom in te gaan, dat lijkt me nou ook weer geen goed idee

En niet te vergeten: gezond verstand :D

GreetZ,
Pjotr78
Last edited by pjotr78 on 28 Jan 2012, 09:54, edited 1 time in total.
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.
pjotr78
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 28 Jan 2012, 00:03
Location: Haarlem

Re: ook even voorstellen

Post by pjotr78 »

-WOUTER- wrote:Welkom Pieter :D
Dank U!

GreetZ,
Pjotr78
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.
boomgnoom
Treehugger
Treehugger
Posts: 622
Joined: 07 May 2011, 00:32
Location: velp

Re: ook even voorstellen

Post by boomgnoom »

heej pieter welkom joh
wat een verhaal !
en dat doe je helemaal alleen , pfoei
dan ben je een dag bezig met opbouwen :)
maar nu vraag ik me af hoe doe jij het afvoeren ?????????
heb je een jobo ,of een schoonmoeder met slecht humeur? :?
of een grote aanhanger? :shock:
en neem je het hout mee ?
the just started gnome :mrgreen: :mrgreen:
victim of gnomebashing
User avatar
NannoB
Treehugger
Treehugger
Posts: 483
Joined: 28 Dec 2009, 10:40
Location: Bennekom
Contact:

Re: ook even voorstellen

Post by NannoB »

Welkom Pieter,

Wat voor elektrische zaag heb je?
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: ook even voorstellen

Post by ludovanmil »

:lol:
He Pieter welkom,
hadden we niet al één of enkele Pieters ??? of heet die boomgnoom :? je raakt hier gauw in de war !
Maar veel plezier hier.

Ludo van Mil
(kwam ook ooit ook uit de categorie Zorg....wat wille die mensen toch allemaal graag naar buiten / in het groen !)
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: ook even voorstellen

Post by ivo »

Welkom, en misschien zien we elkaar eens in de omgeving Haarlem. Misschien makkelijk als je je foto op het treehugs 'smoelen boek ' zet?
pjotr78
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 28 Jan 2012, 00:03
Location: Haarlem

Re: ook even voorstellen

Post by pjotr78 »

boomgnoom wrote:heej pieter welkom joh
wat een verhaal !
en dat doe je helemaal alleen , pfoei
dan ben je een dag bezig met opbouwen :)
maar nu vraag ik me af hoe doe jij het afvoeren ?????????
heb je een jobo ,of een schoonmoeder met slecht humeur? :?
of een grote aanhanger? :shock:
en neem je het hout mee ?
the just started gnome :mrgreen: :mrgreen:
Ha Welcome gnome,
dank voor je welkom,

Over het algemeen werk ik bij bomen niet alleen maar altijd met een maatje of diegene voor wie ik de boom weghaal.
Afvoer is tot nu toe geen probleem, wisselend tussen het kan blijven liggen (grote verder niet gebruikte binnenplaats) zelf meenemen (opstoken) of voor vrienden of men stookt het zelf op. kleine delen (twijgjes) in de groenbak. Zoals gezegd, gaat echt om vriendendiensten bij bekenden. Mocht het echt om zoveel hout gaan dat we er niet mee weg kunnen dan zal het inderdaad een zaak worden van hakselaar huren en afstorten bij de gemeente of iets dergelijks (en natuurlijk stortkosten betalen).

Ook ga ik geen dingen doen waarvan ik ook maar een beetje twijfel of ik het veilig kan, en zal me zeker ver houden van advies als het gaat om bomen want daar heb ik echt te weinig kennis van.

GreetZ,
Pjotr78
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.
pjotr78
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 28 Jan 2012, 00:03
Location: Haarlem

Re: ook even voorstellen

Post by pjotr78 »

NannoB wrote:Welkom Pieter,

Wat voor elektrische zaag heb je?
Hallo NannoB,
Dank voor je welkom,

zaagje is een bosch ake 30S:

http://www.bosch-pt.nl/boptocs2-nl/Tuin ... index.html


voornamelijk bedoeld om in de tuin stammetjes te verwerken tot haardhout.

GreetZ,
Pjotr78
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.
pjotr78
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 28 Jan 2012, 00:03
Location: Haarlem

Re: ook even voorstellen

Post by pjotr78 »

ludovanmil wrote::lol:
He Pieter welkom,
hadden we niet al één of enkele Pieters ??? of heet die boomgnoom :? je raakt hier gauw in de war !
Maar veel plezier hier.

Ludo van Mil
(kwam ook ooit ook uit de categorie Zorg....wat wille die mensen toch allemaal graag naar buiten / in het groen !)
Hoi Ludo,
dank voor je welkom.
Met teveel pieters is het inderdaad wat lastig, maar is daarom niet ook de nickname bedacht :D

Ook uit de zorg?? Zeker te lang met mensen gewerkt, dan is het heerlijk om in de rust van het groen te werken. Gaat er niet ook een therapeutishe werking uit van het boomknuffelen. Misschien wel een idee, je werk te laten vergoeden door je zorgverzekeraar :mrgreen:

GreetZ,
pjotr78
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.
pjotr78
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 28 Jan 2012, 00:03
Location: Haarlem

Re: ook even voorstellen

Post by pjotr78 »

ivo wrote:Welkom, en misschien zien we elkaar eens in de omgeving Haarlem. Misschien makkelijk als je je foto op het treehugs 'smoelen boek ' zet?

Hoi Ivo,
ook dank voor je welkom.

Best kans dat we mekaar tegenkomen in Haarlem, het is en blijft een groot dorp :)

Zal inderdaad t.z.t. een fototje plaatsen en een leuke avatar zoeken.

GreetZ,
Pjotr78
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: ook even voorstellen

Post by ludovanmil »

pjotr78 wrote:
ludovanmil wrote::lol:


Ludo van Mil
(kwam ook ooit ook uit de categorie Zorg....wat wille die mensen toch allemaal graag naar buiten / in het groen !)
Hoi Ludo,
dank voor je welkom.
Met teveel pieters is het inderdaad wat lastig, maar is daarom niet ook de nickname bedacht :D

Ook uit de zorg?? Zeker te lang met mensen gewerkt, dan is het heerlijk om in de rust van het groen te werken. Gaat er niet ook een therapeutishe werking uit van het boomknuffelen. Misschien wel een idee, je werk te laten vergoeden door je zorgverzekeraar :mrgreen:

GreetZ,
pjotr78
Pieter uhh Pjotr, niet te lang met de mensen, maar de bureaucratie en de traagheid vond ik dodelijk. maar buiten werken is heerlijk ( meestal althans). Heb de zorgverzekeraar niet nodig, dat is een ook een vorm van bureaucratie en kost geld ! en nu laat ik me betalen voor mijn 'hobby'. :wink:
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: ook even voorstellen

Post by ivo »

pjotr78 wrote:
ivo wrote:Welkom, en misschien zien we elkaar eens in de omgeving Haarlem. Misschien makkelijk als je je foto op het treehugs 'smoelen boek ' zet?

Hoi Ivo,
ook dank voor je welkom.

Best kans dat we mekaar tegenkomen in Haarlem, het is en blijft een groot dorp :)

Zal inderdaad t.z.t. een fototje plaatsen en een leuke avatar zoeken.

GreetZ,
Pjotr78
We zijn vrij makkelijk te herkennen, Let op de oranje / groene bedrijfskleuren . We denderen vaak met vrij lomp materieel door de regio! 8)
pjotr78
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 28 Jan 2012, 00:03
Location: Haarlem

Re: ook even voorstellen

Post by pjotr78 »

ivo wrote:
pjotr78 wrote:
ivo wrote:Welkom, en misschien zien we elkaar eens in de omgeving Haarlem. Misschien makkelijk als je je foto op het treehugs 'smoelen boek ' zet?

Hoi Ivo,
ook dank voor je welkom.

Best kans dat we mekaar tegenkomen in Haarlem, het is en blijft een groot dorp :)

Zal inderdaad t.z.t. een fototje plaatsen en een leuke avatar zoeken.

GreetZ,
Pjotr78
We zijn vrij makkelijk te herkennen, Let op de oranje / groene bedrijfskleuren . We denderen vaak met vrij lomp materieel door de regio! 8)

Volgens mij zag ik je collega's van de week bij mij door de straat tuffen met de bedrijfs-lamborghini met aanhanger, kwamen om een boompje bij mijn buuv weg te halen (dood). Maar die had ik al eens na een storm "gesnoeid"tot heup hoogte omdat er een en ander uit hing. Ze moesten wel even zoeken waar die dan stond :roll:
Was jij dan laatst ook in bloemendaal (bij de mollaan en brederodelaan) bezig, daar lag een mooie bult hout in iedergeval nadat jij / je collega's wegreden.

Als ik eens een cluppie mense(n) zie zal ik eens naar je vragen.
GreetZ,

pjotr78
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.
pjotr78
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 28 Jan 2012, 00:03
Location: Haarlem

Re: ook even voorstellen

Post by pjotr78 »

Pieter uhh Pjotr, niet te lang met de mensen, maar de bureaucratie en de traagheid vond ik dodelijk. maar buiten werken is heerlijk ( meestal althans). Heb de zorgverzekeraar niet nodig, dat is een ook een vorm van bureaucratie en kost geld ! en nu laat ik me betalen voor mijn 'hobby'. :wink:
Dat bedoel ik dus ook, je laten betalen door je zorgverzekeraar om je therapie eeuh, hobby, uit te voeren. Uiteraard puur uit preventie zodat je niet ziek wordt :D

GreetZ,
Pjotr78
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: ook even voorstellen

Post by ludovanmil »

klopt, ik heb 'recht' op wat geld uit de preventiekas omdat ik niet ziek wordt door mijn gezonde werkzaamheden in de buitenlucht. Maar we leven in een land waar ziek zijn min of meer wordt beloond. Dus....ik zal denk daar maar niet op rekenen. Er was een jaar dat je geld terug kreeg als je geen beroep deed op de ziektenkostenverzekring, maar dat is snel gestopt.
Ach...Pjotr, we hobbyen gewoon lekker voort.... :) de kachel brand hier (net weer opgestookt)
pjotr78
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 28 Jan 2012, 00:03
Location: Haarlem

Re: ook even voorstellen

Post by pjotr78 »

ludovanmil wrote:klopt, ik heb 'recht' op wat geld uit de preventiekas omdat ik niet ziek wordt door mijn gezonde werkzaamheden in de buitenlucht. Maar we leven in een land waar ziek zijn min of meer wordt beloond. Dus....ik zal denk daar maar niet op rekenen. Er was een jaar dat je geld terug kreeg als je geen beroep deed op de ziektenkostenverzekring, maar dat is snel gestopt.
Ach...Pjotr, we hobbyen gewoon lekker voort.... :) de kachel brand hier (net weer opgestookt)

Dat was toch mooi he als dat gehandhaafd was, zou toch mooi zijn, en betaalt door je opdrachtgever en door de preventiekas :wink: Maar bij jou brand de kachelen waar houtvuur is is rook, dus doe je die bijdrage van de preventiekas weer teniet. Misschien stoppen met stoken :lol:

Maar serieus, dat is toch perfect om zo de boel warm te houden. Ik heb net de houtvoorraad in huis aangevuld en ga nu lekker met een biertje en de laptop in bed. nog 1 nachtdienstje en dan zitten ze er voor deze week weer op :)

GreetZ,
Pjotr78
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: ook even voorstellen

Post by ivo »

pjotr78 wrote:Volgens mij zag ik je collega's van de week bij mij door de straat tuffen met de bedrijfs-lamborghini met aanhanger, kwamen om een boompje bij mijn buuv weg te halen (dood). Maar die had ik al eens na een storm "gesnoeid"tot heup hoogte omdat er een en ander uit hing. Ze moesten wel even zoeken waar die dan stond :roll:
Was jij dan laatst ook in bloemendaal (bij de mollaan en brederodelaan) bezig, daar lag een mooie bult hout in iedergeval nadat jij / je collega's wegreden.

Als ik eens een cluppie mense(n) zie zal ik eens naar je vragen.
GreetZ,

pjotr78
Dat van dat boompje van je buuv kan wel kloppen . We zijn nl. Bezig met een kap/ snoeilijst van de woningbouw. En dat dateerd uit 2010 !! Dus we rijden welvaker voor jan l#l heen en weer. Komt zelfs voor dat er al een nieuwe boom staat ! :shock: :?

En voor de gem. Bloemendaal zijn wij idd ook bezig.
En voor mij geldt: ik scheur meeestal in een citroën berlingo van hot naar her.... :D
pjotr78
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 28 Jan 2012, 00:03
Location: Haarlem

Re: ook even voorstellen

Post by pjotr78 »

ivo wrote: Dat van dat boompje van je buuv kan wel kloppen . We zijn nl. Bezig met een kap/ snoeilijst van de woningbouw. En dat dateerd uit 2010 !! Dus we rijden welvaker voor jan l#l heen en weer. Komt zelfs voor dat er al een nieuwe boom staat ! :shock: :?

En voor de gem. Bloemendaal zijn wij idd ook bezig.
En voor mij geldt: ik scheur meeestal in een citroën berlingo van hot naar her.... :D
Zo zie je weer hoe snel dergelijke molens draaien. :oops: Maar dat is natuurlijk allang bekend. Maar ik zal eens naar je uitkijken in de regio, loop regelmatig met de hond langs jullie werkplekken.

GreetZ,
Pjotr78
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.
Post Reply