reizen zonder gewetensbezwaren

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Post Reply
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

reizen zonder gewetensbezwaren

Post by ludovanmil »

net gelezen in het tijdschrift Genoeg; "groene reisverzekering. Ver reizen is niet erg milieuvriendelijk, maar een 'groene'doorlopend reisverzekering kan een beetje helpen. Voor elke verzekering worden per jaar 3 bomen geplant. http://www.groene-reisverzekering.nl/
De Genoeg / tijdschrift is sowieoso een aardig tijdschrift voor 'groene' mensen, ik reken de boomverzorgers daar gemakshalve maar ff onder.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: reizen zonder gewetensbezwaren

Post by treespotter »

Ludo, doe jezelf eens een plezier en speur het internet eens af voor artikeltjes over bomen planten en co2 compensatie.
Geef gewoon toe. Je kan geen verre reizen maken met een vliegtuig of veel kilometers rijden in een dikke vette bak zonder gewetensbezwaren. Wil je daar echt iets aan doen dan moet je 'het' bij de bron aanpakken. Niet meer vliegen, rijden met een auto, regelmatig vlees eten en spullen kopen die geproduceerd op meer dan 20 kilometer afstand van jou. Jezelf buiten de samenleving zetten als het ware. Maar ja, dan is het niet echt een samenleving meer, dus blijf ik op veel vlakken toch maar meedoen.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: reizen zonder gewetensbezwaren

Post by ludovanmil »

:)
Wolter, ik geef je niet gelijk om je gelijk te geven en er vanaf te zijn. maar....
ik snap ook wel dat veel wat we doen, dat we daar de natuur geen dienst mee bewijzen. Maar ik heb eens iemand horen zeggen dat we 'rentmeesters' zijn van de ze aarde en dat we dat op een goede manier zouden moeten doen.
ik reis ook graag en blaas met mijn bus de roetdeeltjes de ether in zonder veel gewetensbezwaren. En wat komt er uit mijn schoorsteen van de houtkachel die nu weer zo heerlijk brand ? Maar het is toch ook een mooie 'regel' dat je als je boom weghaalt je er een zou moeten terugplanten ! :) Mag ook compensatie heten wat mij betreft...
dan wordt je tijdens het zagen maar vooral ook na het zagen toch weer een beetje blij nietwaar !? In het groot is dat ook als het goed is wat er met FSC bossen gebeurd.
Keep up the good work ! of in goed nederlands, gewoon allemaal een klein steentje bijdragen.
boomgnoom
Treehugger
Treehugger
Posts: 622
Joined: 07 May 2011, 00:32
Location: velp

Re: reizen zonder gewetensbezwaren

Post by boomgnoom »

treespotter wrote:, dus blijf ik op veel vlakken toch maar meedoen.
ja JIJ ........
the greeen goblinImage
victim of gnomebashing
User avatar
Ruud.H
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 127
Joined: 13 Nov 2010, 16:45
Location: overlangel NB

Re: reizen zonder gewetensbezwaren

Post by Ruud.H »

Plan maken om een tuintje aan te leggen, ja mevrouw er komen 24 bomen in uw tuin , om te compenseren wat ik afgelopen 2 maanden heb weggehaald :)
In de ideale wereld zou iedere boomverzorger en houthakker een eigen perceel moeten hebben om evenveel bomen te planten als dat ze weghalen , dan kan je tijdens je pensioen in je eigen bos(je) rondlopen :)
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: reizen zonder gewetensbezwaren

Post by treespotter »

Bij ons staat de teller van aanplant straks aan het eind van het seizoen weer op ongeveer 350. Goed hè? Geweldig van mij hè?
Ik kan daar heel groots over doen, maar dat zijn gemeentebomen waar ik helemaal niets mee van doen heb, behalve dan dat ik de aanplant daarvoor mag verzorgen.
Wat ik eigenlijk bedoelde Ludo, dat is dat de kans groot is dat een co2 compensatie regeling aanbieder de aanplant voor gemeenten betaalt. Betalen voor iets dat toch al uitgevoerd zou gaan worden???? Dat is niet geweldig, dat is volksverlakkerij.

Als wij al iets zouden willen compenseren, maar dat kunnen wij niet, dan zouden die bomen nieuw op die locatie moeten zijn en nooit meer weg mogen.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: reizen zonder gewetensbezwaren

Post by boomverzorgingbruno »

ludo ik weet een goeie voor jou .
doe zoals ik voor elke boom die jij omzaagt geef je een bijdrage aan de vereneging en zij planten voor jou een nieuwe .
laat een oen niet zomaar doen !
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: reizen zonder gewetensbezwaren

Post by densmee »

wij moeten voor eind maart ook weer 30000 stuks gepland hebben, zit bijna allemaal co2 compensatie op :wink:
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
User avatar
Ruud.H
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 127
Joined: 13 Nov 2010, 16:45
Location: overlangel NB

Re: reizen zonder gewetensbezwaren

Post by Ruud.H »

boomverzorgingbruno wrote:ludo ik weet een goeie voor jou .
doe zoals ik voor elke boom die jij omzaagt geef je een bijdrage aan de vereneging en zij planten voor jou een nieuwe .
Welke vereniging is dat als ik vragen mag ? Leuke optie voor de klant (zijn geweten)
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: reizen zonder gewetensbezwaren

Post by Pietje »

treespotter wrote:Jezelf buiten de samenleving zetten als het ware. Maar ja, dan is het niet echt een samenleving meer, dus blijf ik op veel vlakken toch maar meedoen.
Wolter, als we ons met genoeg mensen naast de samenleving zetten, dan vormen we daar toch gewoon een nieuwe samenleving? :D
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Arbor Vivae
Nieuw
Nieuw
Posts: 16
Joined: 27 Jul 2011, 21:10
Location: Mol / België
Contact:

Re: reizen zonder gewetensbezwaren

Post by Arbor Vivae »

In België kan je bij natuurpunt bomen kopen die zij dan planten op een stuk grond dat ze hebben aangekocht.
Voor 40 euro kan je 10 bomen laten planten of zelf mee gaan planten tijdens een plantevenement.
De campagne noemt" bos voor iedereen" en er werd in totaal al voor 212.332 bomen gesponserd waarvan de eerste 25000 reeds geplant zijn.
Laat ons een boom...
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: reizen zonder gewetensbezwaren

Post by boomverzorgingbruno »

of je hebt ook het vbv

http://vbv.be//
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: reizen zonder gewetensbezwaren

Post by treespotter »

Pietje wrote:Wolter, als we ons met genoeg mensen naast de samenleving zetten, dan vormen we daar toch gewoon een nieuwe samenleving? :D
Ja maar ik weet niet of ik wel zonder mijn Koreaanse telefoon en Duitse bus op een Nederlandse bakfiets met mijn Made in Holland :roll: handzaag naar alle klanten wil fietsen. En wanneer ik daarmee op vakantie 'moet' dan kan ik halverwege de eindbestemming weer omkeren en terug fietsen.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: reizen zonder gewetensbezwaren

Post by Pietje »

:lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: reizen zonder gewetensbezwaren

Post by ludovanmil »

Ruud.H wrote:
boomverzorgingbruno wrote:ludo ik weet een goeie voor jou .
doe zoals ik voor elke boom die jij omzaagt geef je een bijdrage aan de vereneging en zij planten voor jou een nieuwe .
Welke vereniging is dat als ik vragen mag ? Leuke optie voor de klant (zijn geweten)
he uhh...belgische vriend, je heb het nie helemaal begrepen ! briljant idee van die bomen planten, maar dan wel op kosten van de klant hè!? het is hun boom ! :)
Knoest
Nieuw
Nieuw
Posts: 5
Joined: 22 Feb 2012, 21:03
Location: Afferden (L)
Contact:

Re: reizen zonder gewetensbezwaren

Post by Knoest »

alleen al door op een stukje grond niet te doen groeien er binnen een paar jaar bomen. bomen planten is dus eigenlijk iets wat vaak al meer energie kost dan dat het opbrengt
kijk voor de lol eens opo onze site, en lees het stukje over het gratis bos
wil je het zien dan kom je langs
groet
Willy
User avatar
Joris
Treehugger
Treehugger
Posts: 431
Joined: 03 Feb 2009, 16:04
Location: Sint Katelijne Waver (B)
Contact:

Re: reizen zonder gewetensbezwaren

Post by Joris »

wil het wel zien hoor maar gezien de af te leggen km's moet ik dan weer een heel bos aanplanten om mijn duurbetaalde verbranding van diesel te compenseren :?
Knoest
Nieuw
Nieuw
Posts: 5
Joined: 22 Feb 2012, 21:03
Location: Afferden (L)
Contact:

Re: reizen zonder gewetensbezwaren

Post by Knoest »

je zou ook kunnen komen fietsen bv
je kunt dan in het hooi slapen in de geitenschuur
en als je je afvraagt of dat niet stinkt: daar wennen de geiten wel aan
je hebt natuurlijk wel een punt, maar compenseren door te planten is volgens mij volslagen kolder.
User avatar
R Schra
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 219
Joined: 24 Oct 2007, 11:41
Location: Zeeuws-Vlaanderen

Re: reizen zonder gewetensbezwaren

Post by R Schra »

Knoest wrote:maar compenseren door te planten is volgens mij volslagen kolder.
het is ook een kapitalistische consumptie maatschappij tegenwoordig. Dat aanplanten brengt geld in het laatje :mrgreen:
Ronald,

European nogwat
Post Reply