grillon en srt

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

grillon en srt

Post by bigbird »

ik wil graag gaan srt dus niet alleen acces maar ook het rondklimmen gewoon om in het weekend (en de baas zijn tijd uit proberen maar wat voor lijn klem gebruiken jullie bij het rond-klimmen in de kroon ik heb nog een grillon liggen zo goed als nieuw maar kan je die ook veilig gebruiken bij het rondklimmen voor acces heb ik al een hand acsender, borstcroll, voetlus, schouderband, en voetascender.
of zou ik een lockjack of unicender moeten gebruiken bij het rond klimmen?
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: grillon en srt

Post by treespotter »

Als ik jou was dan zou ik daar een Unicender voor gaan gebruiken.
Maar... Ik heb het systeem een paar keer gebruikt en er zijn er hier ook een paar die het langer hebben geprobeerd. Voor mij was het al snel duidelijk dat het systeem niet voor mij was. Jezelf even snel aan de lijn omhoog trekken gaat mij makkelijker af op een dubbele lijn (is halve kracht).
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: grillon en srt

Post by bigbird »

ok dus gewoon srt als acces en rond klimmen drt? bedoel jij als ik het goed begrijp
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: grillon en srt

Post by Pietje »

Yep!
En de grillon enkel gebruiken aan je fliplijn... 8)
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: grillon en srt

Post by treespotter »

Dat kan inderdaad Bigbird. Maar je moet het wel ook zelf proberen.
Wat voor mij niet werkt kan voor jou het welbekende ei van Columbus zijn.
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: grillon en srt

Post by bigbird »

nouja ik hoop dat ik morgen wat spulletjes binnen krijg en heb van de week genoeg tijd om het uit te proberen ivm de vorst die ze voorspellen
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: grillon en srt

Post by Steven »

Grillon is werk positie.

SRT door de boom klimmen kan met een unicender.
dit is het enige wat zo te koop is en werkt.
Er zijn andere systemen maar daar moet je je wel eerst in verdiepen voordat je het gaat proberen!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: grillon en srt

Post by bigbird »

nouja heb me voorlopig maa eens toegspitst op srt als acces vandaag bij safetygreen geweest wat lijnklemmen gehaald (3 stuks) en gaat erg lekker moet ik zeggen ik gebruik het tree frog systeem scheelt echt erg veel kracht en je zit/ staat zo op 30 meter en voor het rond klimmen blijf ik dubbel loop gebruiken in combi met franse pruis en hitchclimber
User avatar
Treebo
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 115
Joined: 27 Jul 2010, 22:57
Location: Swalmen
Contact:

Re: grillon en srt

Post by Treebo »

Ik ben ook nu pas met het srt gebeuren aan het experimenteren.

Ik heb veel geklommen met 2 pantin's op drt

Toevallig een filmpje van het principe gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=5-_GUggGMmM

Dat heeft voor mij altijd goed gewerkt.

gr,

Bo
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: grillon en srt

Post by bigbird »

ja ik gebruik ook al soms een pantin om te stijgen op een drt lijn maar echt srt werkt wel erg fijn als acces
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: grillon en srt

Post by Pietje »

Treebo wrote:Toevallig een filmpje van het principe gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=5-_GUggGMmM
Leuk filmpje!
Ik heb ooit geprobeerd met een ascender+voetlus boven de knoop mijn andere voet mee te laten klimmen, maar dat ging niet zo makkelijk: die ascender moet erg hoog zitten om niet tegen de knoop te botsen, en dat is niet bepaald ergonomisch...
Dit filmpje geeft een leuk alternatief: lijkt een beetje op SRT "rope rocket". :)
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: grillon en srt

Post by bigbird »

Pietje wrote:
Treebo wrote:Toevallig een filmpje van het principe gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=5-_GUggGMmM
Leuk filmpje!
Ik heb ooit geprobeerd met een ascender+voetlus boven de knoop mijn andere voet mee te laten klimmen, maar dat ging niet zo makkelijk: die ascender moet erg hoog zitten om niet tegen de knoop te botsen, en dat is niet bepaald ergonomisch...
Dit filmpje geeft een leuk alternatief: lijkt een beetje op SRT "rope rocket". :)
en mocht de ascender het begeven lig heel heel snel op de grond die ascender zal dan je knoop naar beneden drukken denk ik
User avatar
Treebo
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 115
Joined: 27 Jul 2010, 22:57
Location: Swalmen
Contact:

Re: grillon en srt

Post by Treebo »

Als je er een beetje aan gewend bent werkt het best wel goed. Je moet wel het elastisch koord achter je brug langs of door je karabijnhaak halen anders word het niets. En een "vaste" voetlus waar je het systeem op inklikt werkt beter als een losse voetlus (waar je je voet gewoon insteekt zoals die van petzl). En als je het systeem losklikt van je voet heb je er onder het klimmen weinig last van.
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: grillon en srt

Post by bigbird »

treebo als ik het goed begrijp had jij een ascender boven een knoop,
als jou ascender het begeeft (dus niet meer klemt) dan komt ie op jou knoop en door de druk van je voet zal ie de knoop naar beneden drukken en dus lossen of begrijp ik jou verkeerd
User avatar
Treebo
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 115
Joined: 27 Jul 2010, 22:57
Location: Swalmen
Contact:

Re: grillon en srt

Post by Treebo »

Hoe kom je daarbij, beide zitten gewoon onder de knoop. Zoals in dat filmpje.
Hoger als tegen de pulley komt hij nooit :wink:
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: grillon en srt

Post by bigbird »

Pietje wrote:
Treebo wrote:Toevallig een filmpje van het principe gevonden: http://www.youtube.com/watch?v=5-_GUggGMmM
Leuk filmpje!
Ik heb ooit geprobeerd met een ascender+voetlus boven de knoop mijn andere voet mee te laten klimmen, maar dat ging niet zo makkelijk: die ascender moet erg hoog zitten om niet tegen de knoop te botsen, en dat is niet bepaald ergonomisch...
Dit filmpje geeft een leuk alternatief: lijkt een beetje op SRT "rope rocket". :)

jij hebt het in dit bericht over een ascender en voetlus boven jou knoop kijk maar in regel 1 dus vandaar
User avatar
Treebo
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 115
Joined: 27 Jul 2010, 22:57
Location: Swalmen
Contact:

Re: grillon en srt

Post by Treebo »

Als je goed kijkt staat er PIETJUH boven dat bericht 8) <----
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: grillon en srt

Post by Pietje »

bigbird wrote:treebo als ik het goed begrijp had jij een ascender boven een knoop,
Het was mijn ascender... :wink:
En je hebt gelijk, als die gaat glijden :? dan doet de schuifknoop niet veel meer. Maargoed, ver zak je niet, want op een gegeven moment zit de pantin tegen je schuifknoop. En dat is niet zo'n relaxte houding met je voet zo hoog... :?
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
gabbel
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 157
Joined: 11 Jul 2008, 20:44

Re: grillon en srt

Post by gabbel »

@ Piet, heb jij niet nog een croll tussen de prusik en de voet asender in zitten?
als ik dat bovenste blaadje nou eens was, wat een uitzicht had ik dan
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: grillon en srt

Post by Pietje »

Wacht, wacht! Nu gaan we alles door elkaar halen...! :lol:

In de micro frog Single Rope Technique-setup: ja: Pantin, Croll, ascender.
Maar dit topic gaat over een Double RT-setup waar wat extra klemmetjes worden gebruik om wat sneller terug naar boven te gaan als je een kroondeel klaar hebt. En dan heeft niemand een Croll nodig... :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Treebo
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 115
Joined: 27 Jul 2010, 22:57
Location: Swalmen
Contact:

Re: grillon en srt

Post by Treebo »

dusss.... :lol:
bedankt pietje :wink:
Post Reply