Boekje erbij..?

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
User avatar
Treebo
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 115
Joined: 27 Jul 2010, 22:57
Location: Swalmen
Contact:

Boekje erbij..?

Post by Treebo »

Ik kwam dit boek tegen http://www.vdberk.nl/bomenboek/over-het-boek en vraag me af of er verder iemand bekend mee is, want ik ken het niet. (880 pag. 800 bomen :shock: )

Lijkt me iig een mooi naslagwerk.

gr,

Bo
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: Boekje erbij..?

Post by WiPe »

Naar mijn idee is het een boek dat vooral bedoeld is als hulpmiddel bij het zoeken van de juiste boom voor een nieuwe aanplant. Op dat vlak is het een meer dan prima boek.

Dat mag naar mijn idee gerust in je kast zitten naast een aantal andere titels zoals 'Stadsbomenvademecum deel 4' en 'Nederlandse Dendrologie', die, omdat ze een ander uitgangspunt hebben, een goede aanvulling vormen.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
User avatar
R Schra
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 219
Joined: 24 Oct 2007, 11:41
Location: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Boekje erbij..?

Post by R Schra »

Ze hebben de inhoud ook on-line.... Kan je de klant de bomen ook op je I-pad laten zien. Ik ervaar wel eens het probleem dat wanneer je dit boek gebruikt men ook verwacht dezelfde mooie bomen te krijgen :? Alsof het de Wehkamp catalogus is.......
Ronald,

European nogwat
Nico V
Nieuw
Nieuw
Posts: 10
Joined: 24 Jan 2012, 13:00
Location: Hasselt
Contact:

Re: Boekje erbij..?

Post by Nico V »

Is inderdaad een heel mooi boek, heb het al een paar keer in men handen gehad. Geloof me vrij dat de kwaliteit van bomen bij bovengenoemde kwekerij, uitstekend is.

Gr.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Boekje erbij..?

Post by ludovanmil »

klopt, maar alleen de grotere maten kluit bomen vanaf rond 20-25 cm. er komen veel goede zaken uit Brabant :wink:
Boek is een zeer uitputtend naslagwerk,mer veel achtergrond info echter wel een prijzig boek.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Boekje erbij..?

Post by Pietje »

De prijs ben ik vergeten, het boek nog niet! :lol:
Prima boek, staan veel bomen in (maar natuurlijk nog lang niet allemaal :roll: ). Heel handig om mensen een aantal net wat minder algemene bomen te laten overwegen.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Post Reply