jelte wrote:voor de gene die een greenday laser heeft....en een tie rip......heb je bijna de zelfde!
Maar wel slim ja.....
Hé Jelte, weet je nog? Wij hebben een paar jaar geleden onze Sherrill lasers aan de zaag geplakt. Wij waren toen een bosje aan het dunnen naast de tennisbaan in Groenekan. Wij hadden toen dat idee moeten laten vastleggen bij een patentbureau.
jelte wrote:voor de gene die een greenday laser heeft....en een tie rip......heb je bijna de zelfde!
Maar wel slim ja.....
Hé Jelte, weet je nog? Wij hebben een paar jaar geleden onze Sherrill lasers aan de zaag geplakt. Wij waren toen een bosje aan het dunnen naast de tennisbaan in Groenekan. Wij hadden toen dat idee moeten laten vastleggen bij een patentbureau.
Dat bedoeld ik!! hadden we nu ons zaag op kunnen hangen
ja en toch.............
ik zal natuurlijk een van de eerste zijn om weer wat te mekkeren...maar dit is wel een vinding zeker voor de categorie 'zo-nu-en-dan-slordige-zagers'. Waar ik me zelf voor het gemak ff toe reken. Ik zie mezelf al fantastische breuklijstjes zagen
Kost ie ????
want mijn mooie werk zal wel doorgerekend moeten worden aan de klant !
tjonge, jonge....een zager met een laser , wouh ! dat zal indruk maken ! komen we eindelijk van ons stoffige imago af.
ludovanmil wrote:ja en toch.............ik zal natuurlijk een van de eerste zijn om weer wat te mekkeren...maar dit is wel een vinding zeker voor de categorie 'zo-nu-en-dan-slordige-zagers'. Waar ik me zelf voor het gemak ff toe reken. Ik zie mezelf al fantastische breuklijstjes zagenKost ie ???? want mijn mooie werk zal wel doorgerekend moeten worden aan de klant ! tjonge, jonge....een zager met een laser , wouh ! dat zal indruk maken ! komen we eindelijk van ons stoffige imago af.
de laser kan ook eens afgesteld worden voor het op lengte meten bij afkorten. wellicht haal jij daar tijdwinst uit ludo .............. ouwe bosbouwer
ludovanmil wrote:ja en toch.............ik zal natuurlijk een van de eerste zijn om weer wat te mekkeren...maar dit is wel een vinding zeker voor de categorie 'zo-nu-en-dan-slordige-zagers'. Waar ik me zelf voor het gemak ff toe reken. Ik zie mezelf al fantastische breuklijstjes zagenKost ie ???? want mijn mooie werk zal wel doorgerekend moeten worden aan de klant ! tjonge, jonge....een zager met een laser , wouh ! dat zal indruk maken ! komen we eindelijk van ons stoffige imago af.
de laser kan ook eens afgesteld worden voor het op lengte meten bij afkorten. wellicht haal jij daar tijdwinst uit ludo .............. ouwe bosbouwer
3 kettingzagen en 10 cm is bij een husqvarna 372 met 15 duim zaagblad 240 cm
bij een stihl 361 geldt hetzelfde met een 16 duims zaagblad.
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
Wij gebruiken deze afstandshouder welke verkrijgbaar is van 33 tot 100 cm..
De moer van het kettingdeksel vervangen door het koppelstuk en dan kan je makkelijk de afstandshouder er op en af klikken.
Wat is er mooier dan een hele hoop brandhout die steeds op de goede lengte verzaagd is
wat zal mijn vrouw content zijn als ik ook zoiets zou hebben dan ziet het er allemaal nog mooier uit. Maar dan worden het wel 'Oostenrijkse toestanden' in Den Dungen , dus alles strak georganiseerd en netjes....laat ik daar nou net niet van houden
maar evengoed weer een leuk speeltje.