dat jeukt,,,

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
User avatar
Alexander
Moderator
Moderator
Posts: 464
Joined: 26 Apr 2006, 18:27
Location: Haarlem
Contact:

dat jeukt,,,

Post by Alexander »

Ik heb gister een aantal boompjes weg gehaald in Frankrijk,, dit is vandaag het resultaat..
Ik heb geen rupsen of iets dergelijks gezien,, heeft iemand een idee wat het geweest zou kunnen zijn? Helaas had ik alleen maar een driekwart-broek aan, dus ik zit helemaal onder. Dus dat wordt vanavond krabben!!!!
joren
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 51
Joined: 04 Apr 2007, 19:05
Location: haarlem
Contact:

Post by joren »

hee alexander,
heb je meschien gezwommen in een meertje / stil staande sloot daar ?? zo ja heb je last van blauw alg in het meer of sloot
groetjes en krap niet te veel
Wout
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 103
Joined: 21 Jun 2007, 21:47
Location: BE

Post by Wout »

Om welke bomen ging het?

op deze site : http://www.mmk.be/index.cfm?Id=171&Rubr ... idsrisicos kan je een overzicht van de effecten van de Eikenprocessierups bekijken.
Maar aangezien je geen rupsen gezien hebt... Is het mogelijk dat er bomen die in de buurt van de door jouw weggehaalde bomen stonden, met de rupsen aangetast waren?

grtz en veel sterkte :?
User avatar
Alexander
Moderator
Moderator
Posts: 464
Joined: 26 Apr 2006, 18:27
Location: Haarlem
Contact:

Post by Alexander »

Tja welke bomen,, Iep- Meidoorn- Sleedoorn en Wilg.
Ik heb wel onder 2 Eiken gestaan, maar daar geen nesten gezien. Het zou mij ook verbazen als er zoveel brandhaartjes daar naar beneden zouden dwarelen.
Zjoske heeft ook onder die eiken gestaan en heeft nergens last van.
Dus ik ga ervan uit dat het uit die ander bomen kwam.
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

het lijkt ook wel of je het alleen op je buik hebt en niet op je armen enz.

maar het kan misschien zijn dat er oude nesten in zaten of dat je ergens langs bent gereden en dat het net bij je naar binnen is gewaait.

wel irri! :cry:

groeten!!
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
User avatar
Alexander
Moderator
Moderator
Posts: 464
Joined: 26 Apr 2006, 18:27
Location: Haarlem
Contact:

Post by Alexander »

We zijn 24 uur verder en de jeuk valt mee,, de uitslag lijkt ook minder te worden.
Op de foto is het mischien niet helemaal duidelijk, maar mijn armen zitten ook onder. Bij het zagen had ik handschoenen aan, en de uitslag begint net waar de handschoenen eindigen. Lijkt me dus duidelijk dat ik geen plotselingen allergie heb van bv. eten of vies water.
We zullen eens zien wat de volgende 24 uur mij gaat brengen.

Fijn weekend..
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Processierupsen Alex. Vergeet niet dat de oude brandharen nog ergens hebben kunnen liggen. De brandharen kunnen (zeggen 'ze') nog acht jaar voor overlast zorgen.

Vraag Tamil maar eens wat je kan doen om dit te voorkomen. Hij zag er zoooo schattig uit de laatste paar weken. Hoe heten ze ook alweer "marsmannekskes"?
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

Alex, zat er klimop op een van die bomen? Ik heb een keer een boom van klimop ontdaan en drie weken tot bloedens toe bultjes open gekrabt. Het begon vanaf mijn handschoenen en eindigde bij mijn enkels (hoe meer lagen kleding hoe minder last ;-) )
Sommige soorten klimop geven dezelfde overlast als Berenklauw.

Groetjes,
Peter
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

kriebeelkrab

Post by tarzan »

het lijkt ,mij toch echt processierups, op de foto en de sympthomen die je bescrijft, kijk maar eens hier op het forum onder veiligheid denk 100 maal na voordat...................... als je de bultjes op de foto en de symthomen herkent weet je het zeker.
Niets doen en vooral niet krabben, badderen, helpt.
groet van Tarzan
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Tamil

Post by Tamil »

tja, is wel ff minder Alex,

Misschien een iedee zo veel mogelijk je spieren te gebruiken, oftewel "Klimmen met je rotte kadaver :D"

Ik had namelijk het iedee bij de EK dat door meer inspanning mijn (rupsen)bultjes eerder weg waren dan zo'n vier jaar geleden en heb toen een paar dagen niet zoveel gedaan, het is misschien een iedee.

En heb je geen klimwerk meer, kijk je zjoske maar eens aan voor meer inspanning :wink:

Mazz
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Tamil

Post by Tamil »

Hey Wolter,

Was jij ook niet zo'n "marsmanneke?"

Tja en nu door al die frisse lucht op je snoet een soort van verkoude "Algehele lamlendigheid" :D

Mooi scrabbel woord!
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

er zijn nu toch ook al spuiten tegen de jeuk van de rups?
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Post by ivo »

Heb ooit zoiets gezien bij een collega, we moesten iepen schillen met bloedheet weer, dus in het blote bassie, en de geschilde iepenstammetjes optillen(nat van het sap) en opstapelen, dus de huid kwam in aanraking met het iepensap. ook zulke rode vlekken en knettergek van de jeuk werd íe.
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

allergieen

Post by tarzan »

Jongens, en San!

Als ik dit allemaal lees dan wordt ik toch steeds minder enthousiast over ons mooie vak!


. Ik denk dat bezig blijven altijd de genezing bevorderd. Alsje niet meer beweegt dan ga je snel achteruit hoor!
groet van Tarzan
Post Reply