denk 100 maal na voordat je de eikenprocessierups gaat bestr

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

denk 100 maal na voordat je de eikenprocessierups gaat bestr

Post by tarzan »

denk 100 keer na voordat je je verhuurt als rupsenbestrijder!!!

ZIe fotos:
PS jazeker ik had volgelaatsmasker handschoenen speciaal overal met capouchon etc. maar 2 dagen bestrijden daar kan niets tegen op die haartjes zijn zo klein ze gaan overal inkruipen.

Ik ben geiintereseerd in wat voor beschermende kleding en methode beter werkt. (wij sneden het nest los in een emmer met deksel en brandde de achtergebleven resten na met handbrandertje (VANUIT HOOGW,)

HOE VOELT HET!!! KOrtom AFSCHUWELIJK!!!!!!
dag 1) Je merkt niets. s'Nachts begint het pas je wordt wakker van de JEUK, het BRanderig gevoel, heet!!! gaat automatisch krabben maar vermant jezelf snel en gaat insmeren met zalfjes en gaat ergens koel liggen. de rest van de nacht, slapen wakker worden van de pijn. slapen wakker worden. max duur slaap 1 uurtje. max duur wakker zijn 1.5 uur.

Dag 2 slaaptekort je moet het pak weer aan overal waar het pak je lichaam raakt gaat het verschrikkelijk pijn doen. Je bent de hele dag de knellende plaatsen aan je pak aan het frunniken. De druk van het paken en het masker is overal te veel maar zolang je aan het werk bent gaat het wel. Eind van de werkdag. Zweet bijt in op je bultjes, vreselijk pijnlijk zo'n ellende, je voelt je ook echt ziek van de pijn (heb ik nog nooit eerder gehad) Je denkt maar aan een ding. " zo snel mogelijk de laatste nesten weghalen en..........water, je lichaam in koud verkoelend water!!!!!!". Je komt aan op de werft, aldaar geen douche wel een grote wasbak om handen te wassen. Ik voelde mij zo verschrikkelijk, ik ben in die lange wasbak gaan liggen naakt met alle kranen aan met dat verkoelende water over je naakte lijf stromend. BeN BLIJ DAT we overwerkte en dat er dus niemand meer was. als ze mij zo hadden zien liggen daar in dat "doe maar vooral gewoon en wat zullen de buren wel niet van mij denken" Braboland die mensen hadden een hartaanval gehad. Tocht Naar huis broek open alle kleren uit haar opgestoken zittend niet tegen de rugleuning met je rug, de ventilator vol aan op je lijf de ramen open, verkoelende wind. op een gegeven moment zelfs autogordel los, elke aanraking was teveel zelfs als mijn haar mijn nek aanraakte deed dit zeer vandaar opgestoken haar. Utrecht!! eindelijk bij mijn vriend langs. Zwemmen in het koude water, heerlijk, heerlijk, en er niet uit komen weer een rondje rond de plas zooooooo verkoelend wat een opluchting. S'avonds; pijn, pijn, pijn, tja weet echt niet of je van voren nog leeft zoveel pijn heb ik nog nooit gehad. je gaat echt alles proberen. dus samen met vriend fles wijn en borrel opdrinken. Helpt niet maar ik viel wel in slaap op de grond.........

dag 3) .........2 uur later weer wakker AAAAAAAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGHHHHHHHHH onder de tuinslang koud water ou ou ou zalfjes. liggen buiten in de koele wind, beter maar best koud zonder deken je raakt half onderkoeld, kippenvel van de kou maar die koele wind op je lijf is zo heerlijk. slapen wakerwordenslapen wakkerworden binnen liggen wakker worden buiten liggen gaan douchen washandje met koud water slapen wakker worden washandje slapen washandje wakker worden aaaaaagggghhhhhhh. 05:00 maar naar huis,.. thuis, douche slapen buiten Zowaar in slaap vallen wakker worden moet gaan werken gelukkig groeiplaatsverbetering dus niet klimmen of zagen korte broek aan knoopje los bloes half open elke druk op de bultjes dooet je zeer. gewoon doorgaan want als je thuis zit dan kun je ook niet functioneren. Wordt gebeld door collega lotgenoot is bij docter geweest docter gezegd blijft twee weken!! Wat TWee weken!! Ook de PIJN!!!!! Als ik daar doorhen ben ben ik echt een bikkel als ik dat toch heb doorstaan twee weken lang deze helse pijn!!! Maar misschien blijven de bultjes twee weken maar is het gif in de haartjes na een paar dagen uitgewerkt en dabn is misschiende de pijn over ik kan toch niet twee weken met de pijn leven!!!
'JIPPIE!!!! s'middags 15:00 je voelt je bultjes nog wel maar de pijn is dragelijk en je voelt je niet zo ziek meer 17:00 Ik wil naar huiuiuiuiuis zwemmen water pijn jeuk stoffig zweterig water schoon. Nog even langs bij vrouw in amsterdam kijken naar aantasting kastanjemineermot zo een erg geval heb ik nog niet gezien bladeren allemaal TOTAAL wit de bladeren waren een groot gangenstelsel echt niet normaal. heb haar gezegd te beginnen met echt al het afgevallen blad op te ruimen als dat niet voldoende werkt volgend jaar ga ik in de weer met knoflook in het voorjaar daarop.
naar huis. voel me echt weer ziek wil alleen maar in bad. AAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH een louw bad heerlijk eens kijken wat als ik het bad heet laat worden ooooooooooohhhhhhhh heerlijk wwat met de hete straal oop mijn lijf iiiiiiiiihhhhhhhhhh zaalig alles is verdoofd er is geen pijn meer geen jeuk alleen de gloeiend hete straal op mijn lijf!!! Echt een onbeschrijflijk gevoel zoo heerlijk die gloeiendhete straal mijn hele lijf schokte en ik had het gevoel flouw te vallen, maar om even van die jeuk af te zijn!!! En nu ijskoud water uuuuuhhhh heerlijk dat koude water alle hitte uit je lijf spoelen en weer heet en weer koud,lekker veel zeep lekker wassen. alle jeuk en pijn wegwassen, warm, koud heerlijk kan ik niet gewoon in bad blijven slapen! even uit bad lekker naakt in de koele wind op mijn balkon staan geen jeuk geen pijn alleen de wind en uitgestrekte polders. Buurman boer John komt langs hij had mij thuis zien komen en was zich kapot geschrokken van de staat waarin ik verkeerde. of hij mij kon helpen. ik kon alleen maar blij zijn want de pijn was weg. Lekker buiten wat lezen heerlijk eten fijn. lekker weer lezen in bad zalig. Buurvrouw marian kwam langs even kletsen. gezellie. maar na een tijdje de boekhouding, rekeningen offertens etc. gaat best lekkert op het balkon in de koele wind zonder al die kleren. allen de printer staat binnen dus moet ik uiteindelijk toch naar binnen waar het warm is en het ging allemaal niet zo snel het afdrukken. kriebels pijn kutgevoel alles weer terug. 23:00 eindelijk klaar alles netjes in de enveloppen klaar voor verzending. vriendinnetje in Zwitserland even bellen pijn wordt erger erger erger en erger. Ophangen, en gelijk in bad heerlijk, even wegdoezelemn in het bad lekker spoelen warm koud, koud warm. lekker buiten slapen, zowaar van...........

dag4
01:00 tot 06:00 aaneen geslapen. wakker geworden en bijna geen pijn meer. Voel mij lekker heeerlijk even smeren in de nek oooh heerlijk alleen in de zon moet je niet zijn verder eindelijk de pijn en ergste jeuk is al zoveel minder.... huid is nog wel erg gevoelig dus haar opgestoken en alleen broek aan

Ik denk dat ik het ergste heb gehad.

Zo dus..... Bedenk je voordat je met dit klote rupsjes aan de gang gaat.

Toch is het leuk werk en ik zou het zo weer willen doen maar dan in een asbest pak met overdruk masker of zo maar misschien hebben jullie nog tips wbt een goed pak .

Nog een extra tip.Als de jeuk je echt te veel wordt moet je gewoon ergens gaan krabben waar je geen of nouwelijks bultjes hebt (ik neem de binnenkant van mijn been) dit helpt echt tegen de jeuk ook op de rest van je lijf en aan die bultjes moet je ECHT niet gaan krabben.

Voor de mensen die nooit bij mij thuis zijn geweest en het bad gedeelte niet zo goed snappen ik woon achter een boerderij in een woonwagen in het land dus kan hier best naaktlopen en Buurmanboer John en Buurvrouw Marian zijn zeer goede vrienden en ook lekker excentriek zoals ik dus die kennen mij wel in adamskostuum!

En NU. beetje jeuk maar gaat goed sommige bultjes beginnen al goed te ontsteken dan zweert denk ik het brandhaartje er uit.

fRANS
Attachments
pr1.jpg
pr1.jpg (31.17 KiB) Viewed 7868 times
pr2.jpg
pr2.jpg (39.57 KiB) Viewed 7868 times
Last edited by tarzan on 09 Jul 2006, 00:04, edited 3 times in total.
groet van Tarzan
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

hmmz.....

ik hoop dat ze echt NOOIT!!!! maar dan ook NOOIT!!!!! bij ons komen! en helemaal niet nou ik dit zo lees en zie!

BAH!

succes frans!!

Groeten

ThijS
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

Dag 4 s'avonds

Post by tarzan »

het is nu 11:00 ik heb eigenlijk de hele dag lekker kunnen klloien rond het huis had veel energie en was zo blij dat ik van de pijn af was dat ik veel dingen wilde doen. Om 18;00 begon het toch weer pijn te doen toen ik wat te lang stil zat te lezen en te bellen. Heb weer een lekker bad genomen. Heb tot het donker lekker kunnen klussen zonder pijn. Heerlijk was dat. Nu ik stil zit voel ik heel af en toe een steekje of kriebeltje maar dat is niet noemenswaardig.
De bultjes zijn er wel maar ze zijn niet meer zo rood het zijn kleine bultjes een beetje wittig op mijn arm kan ik er gewoon op duwen zonder dat ik dit voel. mijn nek is wel nog wat gevoelig. Maar ik denk dat het nu echt afgelopen is met de pijn. ga lekker een kampvuurtje bouwen om te vieren dat ik me weer zo lekker voel.
groet van een blij frans.
groet van Tarzan
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

dag 6

Post by tarzan »

bultjes blijven en jeukt klein beetje maar doet echt helemaal geen zeer meer ik denk dat dit wel 2 weken blijft maar dat vind ik niet zo,n probleem. valt goed mee te leven zo.

greet frans
groet van Tarzan
Willem

Rupsen

Post by Willem »

hallo Frans,

Ik heb zelf ook aan bestrijding gedaan. Het resultaat was hetzelfde als bij jou. Heel, heel veel jeuk en uitslag. Ik kreeg van de huisarts Zyrtec voorgeschreven, middel tegen o.a. hooikoorts. Dit in combinatie met een zalf om de huid te kalmeren hielp. En zwemmen in de zee was ook heilzaam. Verder wil ik je waarschuwen hoe vaker je eraan wordt blootgesteld hoe heftiger de reactie. Aangezien het beestje zich nog steeds verder verspreid in Nederland is zal je in de toekomst ook tijdens snoeiwerkzaamheden in eiken steeds meer mee aanraking komen. Ik zelf heb in de omgeving Cuijk twee jaar gesnoeid maar doe dat nu niet meer vanwege heftige reacties. Dus alleen zagen en takken slepen in de winter. Geen rupsen wel heel veel oude nesten. Brandharen blijven jarenlang actief! Dus pas op met het beestje.
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

Post by tarzan »

bedankt willem!
ik ben weer eenstukje wijzer.

groet frans
groet van Tarzan
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

rupsje nooitgenoeg.

Post by treespotter »

Geezzss Frans.

Ik hoop dat het weer een beetje gaat.

Vergeet niet alles weg te gooien wat je aanhad en om je auto goed (borstelend) uit te zuigen. Anders zit je zo weer onder zonder dat je aan het rupsen bestrijden bent geweest.

Sterkte kerel
Post Reply