Het verborgen leven van bomen

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Het verborgen leven van bomen

Post by Pietje »

Hoi allemaal,

Met sinterklaas en kerst in het vooruitzicht en je weet niets te bedenken voor je verlanglijssie? Een must voor elke boomverzorger: Het Verborgen Leven van Bomen.
Een dikke pil, 500blz met maar akelig weinig plaatjes. Maar voor elke bomofiel een heerlijk, luchtig geschreven boek met ongelooflijk veel informatie, achtergronden, geschiedenis, feitjes, onderzoeksresultaten, etc. Een gedeelte van het boek gaat over "wat is een boom", waarin de schrijver heel mooi uitlegt wat nu eigenlijk een boom is: voor mij echt een openbaring. Want we denken dat aardig te weten omdat we er de hele dag mee bezig zijn... :)

Het is wel een dik boek dat je niet in 1 dag uitleest: je valt in slaap. Niet omdat het slaapverwerkkend is, maar zoveel informatie kun je gewoon niet achter elkaar in je koppie opslaan. Elke avond een paar hoofdstukken en je hebt geen TV/youtube/treehugs meer nodig...

Kortom, een aanrader voor op jullie verlanglijssie.

via bol.com: http://service.bfast.com/bfast/click?bf ... 4002814234
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Peter
Nieuw
Nieuw
Posts: 5
Joined: 20 Mar 2007, 20:37

Post by Peter »

Pietje,

kan je even het isbn nummer van dit boek doorgeven. Dit is heel makkelijk voor wie op zoek gaat naar dit boek

groeten

Peter
Administrator

Post by Administrator »

Last edited by Administrator on 30 Oct 2007, 19:45, edited 2 times in total.
Administrator

Post by Administrator »

jij ziet niet het plaatje en de link naar Bol.com?
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Hé bedankt Pieterbaas. Deze staat bij deze op mijn verlanglijstje (goh, dan ga ik jullie allemaal missen na vijf december wanneer wij allemaal met onze neus in dat boek zitten :D )
chestnutnut
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 56
Joined: 14 Jun 2006, 13:48
Location: Donzy (Frankrijk)
Contact:

The secret life of trees

Post by chestnutnut »

die heb ik een jaar of zo terug in het Engels gelezen. Best wel een interessant boek maar toch wat teveel gedram over taxonomie naar mijn smaak.
Ben nu bezig in 'Yew , A History' van Fred Hageneder ISBN 978-0-7509-4597-4. Een ongelooflijk complete monografie over Taxus, de enige echte 'Arbor Vitae'.
groeten,
Joe
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Post by Steven »

Sinterklaas is vroeg ik heb hem vandaag bij me zelf in de schoen gedaan!

ben erg benieuwd!
maar wat ik zo gelezen heb is het erg boeiend!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
Post Reply