aanbesteding

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
Jansen
Nieuw
Nieuw
Posts: 47
Joined: 12 Jan 2011, 16:07
Location: Den hoorn

aanbesteding

Post by Jansen »

Wie heeft er ervaring met aanbestedingen en kan mij en stukje op weg helpen met hoe en waar deze te vinden zijn
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: aanbesteding

Post by ivo »

Effe googlen op 'aanbestedingskalender.'
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: aanbesteding

Post by Pietje »

ivo wrote:Effe googlen op 'aanbestedingskalender.'
klopt
:wink: :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Jansen
Nieuw
Nieuw
Posts: 47
Joined: 12 Jan 2011, 16:07
Location: Den hoorn

Re: aanbesteding

Post by Jansen »

daar heb ik gekeken maar komt er niet uit hoe ik moet zoeken om bij de interessant aanbestedingen te komen
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: aanbesteding

Post by densmee »

Jansen wrote:daar heb ik gekeken maar komt er niet uit hoe ik moet zoeken om bij de interessant aanbestedingen te komen
ben je een 1 mans bedrijf?

de dingen die op aanbestedingskalender komen te staan zijn meestal aanneemsommen boven de 50000 euro
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
Jansen
Nieuw
Nieuw
Posts: 47
Joined: 12 Jan 2011, 16:07
Location: Den hoorn

Re: aanbesteding

Post by Jansen »

Wij werken met zijn 2e
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: aanbesteding

Post by treespotter »

Jansen wrote:Wij werken met zijn 2e
En samen met een paar goeie ander collega's zijn klussen van die categorie ook goed te doen. Duidelijk afspraken over de te werken uren en hoe je met elkaar omgaat ten opzichte van de betaling.
Je moet het natuurlijk wel leuk vinden om maanden achter elkaar op een hoogwerker te staan. :roll:
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: aanbesteding

Post by ivo »

Pietje wrote:
ivo wrote:Effe googlen op 'aanbestedingskalender.'
klopt
:wink: :lol:
:P
User avatar
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 759
Joined: 26 Jan 2009, 19:51
Location: Eindhoven
Contact:

Re: aanbesteding

Post by dennis »

Jansen wrote:daar heb ik gekeken maar komt er niet uit hoe ik moet zoeken om bij de interessant aanbestedingen te komen

klopt die zijn er ook niet :mrgreen:

Ik snap dat je je er eens in wil verdiepen, maar pas ermee op. Aanbestedingen worden tricky opgesteld en in veel gevallen is het moeilijk niets over het hoofd te zien (juristenwerk) ik heb me er ook eens in verdiept en me gruwelijk in de vingers gesneden door een post (code) over het hoofd te hebben gezien. Hierbij mocht ik alsnog op eigen rekening 75m3 stobbe en wortels transport betalen. Het ging bijvoorbeeld over een weg reconstructie en toezien bij graafwerk en herstel werk van beschadigde wortels.

Vondt het al frapant dat ik direct de goedkoopste was hahaha goh
ik klim liever ... dan werken
Jansen
Nieuw
Nieuw
Posts: 47
Joined: 12 Jan 2011, 16:07
Location: Den hoorn

Re: aanbesteding

Post by Jansen »

is er een andere manier om binnen te komen bij gemeentes voor onderhandswerk
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: aanbesteding

Post by ludovanmil »

he Jansen (naam ???),
ben zelf hier in de regio gaan praten met 2 gemeentes, maar de werken gaan vooral naar grotere bedrijven, maar evengoed kunnen je intekenen op klussen evt. zoals gezegd i.s.m. een ander bedrijf. De incidentele klussen (op uurtarief) worden veelal ook gegund aan bedrijven die al voor gemeenten werken, is ook wel te snappen.
Zoek het vooral in specifieke klussen waar JIJ iets te bieden hebt. Maar zoals altijd.......het begint met 'een praatje maken'. Succes.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: aanbesteding

Post by Pietje »

Precies, zorg dat je in hun netwerk komt...
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: aanbesteding

Post by ivo »

Klopt..... 8)
User avatar
R Schra
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 219
Joined: 24 Oct 2007, 11:41
Location: Zeeuws-Vlaanderen

Re: aanbesteding

Post by R Schra »

dennis wrote:
Jansen wrote:daar heb ik gekeken maar komt er niet uit hoe ik moet zoeken om bij de interessant aanbestedingen te komen

klopt die zijn er ook niet :mrgreen:

Ik snap dat je je er eens in wil verdiepen, maar pas ermee op. Aanbestedingen worden tricky opgesteld en in veel gevallen is het moeilijk niets over het hoofd te zien (juristenwerk) ik heb me er ook eens in verdiept en me gruwelijk in de vingers gesneden door een post (code) over het hoofd te hebben gezien. Hierbij mocht ik alsnog op eigen rekening 75m3 stobbe en wortels transport betalen. Het ging bijvoorbeeld over een weg reconstructie en toezien bij graafwerk en herstel werk van beschadigde wortels.

Vondt het al frapant dat ik direct de goedkoopste was hahaha goh
Als aanbestedingen volgens RAW worden opgemaakt is er niks tricky aan. Je hebt tijd voor vragen te stellen over eventuele onduidelijkheden. Verder moet je niet meer of minder doen dat er staat. Wel op de postcodes letten of iets ter informatie staat aangegeven (i) te leveren (l) of ter beschikking wordt gesteld (t). Maar als bij een post boomband alleen boomband staat als (l) hoef je wat mij betreft de spijkers niet te rekenen. Dat is alleen als in de bestekomschrijving zou staan dat het bevestigen incl. de bevestigingsmiddelen is.

Een goede gebruikte is ook de vermelding dat vrijkomende materialen aan de aannemer toe komen, als je voor zo'n post schrijft moet je dus alles opruimen. ALs wij zelf inschrijven rekenen wij dat, schrijven wij voor onderaanneming dan sluiten wij opruimen freespulp uit. Dat steken ze wel wat dieper in de berm ;-)

Vergeet vooral niet de tekeningen te vragen. Of sluit uit, en vermeld dat je offerte alleen aan de hand van de verschafte gegevens is opgemaakt.

Kwestie van lezen lezen lezen...... vooral design en construct wordt je vrolijk van. Ben je met 10 aannemers allemaal zelf het wiel aan het uitvinden.
Ronald,

European nogwat
Nelis
Treehugger
Treehugger
Posts: 259
Joined: 31 Aug 2007, 12:48
Location: Dongen

Re: aanbesteding

Post by Nelis »

gewoon een keer mee inschrijven op een bestek waarbij je denkt aan de voorwaarden te kunnen voldoen!!,..het zijn tenslotte niet allemaal 20-duizend-bomen-bestekken, en ook niet allemaal Europees,.dus gewoon eens proberen
Post Reply