nog meer nieuw spul

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

nog meer nieuw spul

Post by bigbird »

stihl ms 150 tc (plaatje van het www gebruikt bron: stihl.nl)
heerlijk licht zaagje voor het snoeiwerk heb ze trouwens nog niet hier op het forum voorbij zien komen
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: nog meer nieuw spul

Post by enricovanwees »

ff zoeken, juni 2012, primeur stihl.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: nog meer nieuw spul

Post by bigbird »

enricovanwees wrote:ff zoeken, juni 2012, primeur stihl.
dank u maar ik heb nog geen mensen gezien/gehoord die em hadden en laatst maar eens besteld en vandaag gestest, en hij bevalt mij meer dan prima tot nu toe
User avatar
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 956
Joined: 11 May 2010, 13:19
Location: Tiel
Contact:

Re: nog meer nieuw spul

Post by timo »

ik heb em nu een maandje echt een heerlijk zaagke. ene er zijn er meer hier op het forum die de ms 150 hebben :wink:
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: nog meer nieuw spul

Post by bigbird »

ok kijk aan leuk te horen dat ik dus nie de enigste ben maar ik heb er nog maar zo weinig over gezien hier.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: nog meer nieuw spul

Post by -WOUTER- »

Op facebook is er wel wat aandacht aan gegeven... :lol: mooie sleutelhangers zijn het :wink:

Ik heb hem nog niet vastgehouden en mee gezaagd....ben benieuwd hoe lang je er zo positief over blijft.
- climb fast, move slow -
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: nog meer nieuw spul

Post by treespotter »

Haha, precies Wouter. Ik wacht nog even. Dat heet geloof ik zoiets als de kat uit de boom kijken. Toch vallen mij de berichten over het nieuwe zaagje alleen maar mee.
User avatar
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 956
Joined: 11 May 2010, 13:19
Location: Tiel
Contact:

Re: nog meer nieuw spul

Post by timo »

de t150 is absoluut niet te vergelijken met een 200t of 192t sterker nog dat red hij niet eens kwa vermogen. dat is ook helemaal niet de insteek van de machine. met snoeien in de boom als je net die paar dikke dooie takken in de eikenboom heb zitten die eruit moeten en net te dik zijn voor je mooie silky dan pak ik de 150t er bij. ik gebruik de 150t ook voor bijv een grote dauglas mee op stam te zetten op sporen.


je ziet het wel binnen kort wouter! :wink:
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: nog meer nieuw spul

Post by boomverzorgingbruno »

timo wrote:de t150 is absoluut niet te vergelijken met een 200t of 192t sterker nog dat red hij niet eens kwa vermogen. dat is ook helemaal niet de insteek van de machine. met snoeien in de boom als je net die paar dikke dooie takken in de eikenboom heb zitten die eruit moeten en net te dik zijn voor je mooie silky dan pak ik de 150t er bij. ik gebruik de 150t ook voor bijv een grote dauglas mee op stam te zetten op sporen.


je ziet het wel binnen kort wouter! :wink:
net voor die tak die jij bedoelt heb ik een accuzaagje dat altijd werkt en het ook goed doet.
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: nog meer nieuw spul

Post by -WOUTER- »

Dan zal hij wel vergelijkbaar zijn met mijn echo 260 tes........das in het begin erg leuk, maar al snel stoor je jezelf aan het mindere vermogen van de zaag.

Bij zagen van sommige takken wil je kettingsnelheid en vermogen, als je dat niet hebt moet je erg anders gaan werken dan je gewend bent en dan zijn die lichtere zaagjes ineens niet zo handig meer.

Ik zal de echo ook effe oppoetsen en meenemen Timo, kunnen we ze effe naast elkaar testen. Bn benieuwd :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
Jacco
Nieuw
Nieuw
Posts: 21
Joined: 02 Aug 2009, 10:58

Re: nog meer nieuw spul

Post by Jacco »

Zoals Timo al zij is hij niet te vergelijken met de 200t. Maar in tegenstelling tot de 201t mag de 150 volgende week gewoon weer mee. Je moet niet willen duwen op de zaag en hem gewoon op toeren houden. Het lichte gewicht is echt super in verglijk met de 200 voel je hem bijna niet aan je gordel hangen.
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: nog meer nieuw spul

Post by bigbird »

ik heb op moment een 201t en een 150t en ben er zeer tevreden over, bij 201 was het probleem te weinig compressie daardoor liepen die dingen zo beroerd maar met een dunnere voetpakking gaat het prima
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: nog meer nieuw spul

Post by -WOUTER- »

Na montage van een hayabusa motortje loopt de echo ook echt beter.... :lol: :lol:

Een zaag moet gewoonweg af fabriek goed lopen en doen waar hij voor is ontworpen, de MS 200 T maakte die belofte waar.

Het is nu aan de verschillende fabrikanten om dit te evenaren met inachtneming van alle milieu eisen tegenwoordig. Nu is het wachten tot de heren fabrikanten alle plussen en minnen goed onder controle hebben en een super zaag op de markt zetten waar iedereen fijn mee kan werken. De lichte versies zoals de stihl 150 en de echo 260 zijn erg leuk speelgoed, maar als je echt serieus boomwerk hebt te doen wil je een krachtige en betrouwbare zaag in handen.

Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen en zowieso denk ik dat we veel van de accu zagen mogen gaan verwachten :wink:

Zaag ze & climb safe
- climb fast, move slow -
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: nog meer nieuw spul

Post by Pietje »

-WOUTER- wrote:... en zowieso denk ik dat we veel van de accu zagen mogen gaan verwachten :wink:
Aha! :lol: Dat is waar je naar toe wilt...!

Je houdt ons op de hoogt, hé! :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: nog meer nieuw spul

Post by bigbird »

de nieuwere 201's doen het af fabriek prima hoor ze worden al een tijdje met een dunnere voetpakking geleverd en ja je kan een motorzaagje nog veel verder opvoeren maar dat heb ik met een ms200 backhandle gedaan en dat gaat ook leuk
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: nog meer nieuw spul

Post by treespotter »

Mmmm, zie je nou wel. Ik koop nooit meer (ik ben blijkbaar niet kapot gegaan van de eerste leugen) een nieuw model van iets in het eerste jaar. Nou heb ik een 201 op de plank staan als boekensteun terwijl de nieuwe zagen dus blijkbaar wel goed werken.
Ik hoop dat de Shindaiwa 358TS, zijn broertje de Echo CS 355T of natuurlijk de Husqvarna T540 hier snel op de markt komen. Ik mis ondertussen wel een kleine tophandlezaag met doorzettingsvermogen.
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: nog meer nieuw spul

Post by bigbird »

gewoon even met je zaag terug gaan naar je dealer en dan behoort die de zaag gratis voor jou aan te passen
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: nog meer nieuw spul

Post by treespotter »

bigbird wrote:gewoon even met je zaag terug gaan naar je dealer en dan behoort die de zaag gratis voor jou aan te passen
Alweer? Nog een keer? Deze zaag is al aangepast Bigbird! Ben er wel een beetje klaar mee.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: nog meer nieuw spul

Post by -WOUTER- »

Anders gewoon naar een husqvarna dealer brengen en vragen of ze er gratis een T540 van kunnen maken :lol: :lol: :lol:
- climb fast, move slow -
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: nog meer nieuw spul

Post by ludovanmil »

Pietje wrote:
-WOUTER- wrote:... en zowieso denk ik dat we veel van de accu zagen mogen gaan verwachten :wink:
Aha! :lol: Dat is waar je naar toe wilt...!

Je houdt ons op de hoogt, hé! :wink:
Tja......ik ben ook heel verwachtingsvol naar de accuzaag van het oranjemerk met name, maar het blijft nog wel weer even wachten..... :?
User avatar
JasperLeerling
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 226
Joined: 13 Sep 2011, 12:57
Location: Balloo
Contact:

Re: nog meer nieuw spul

Post by JasperLeerling »

Accus zullen de toekomst hebben, voorlopig blijven de benzine tophandles ass kicking ;)

http://www.youtube.com/watch?v=MHFMbm5rV1E
http://www.faayboomverzorging.nl/#Welkom
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: nog meer nieuw spul

Post by -WOUTER- »

nou Ludo, erg lang hoef je niet meer te wachten op de accu zaag, volgende week wordt deze aan de dealers geleverd, dus je zult snel met de accu zaag kunnen zagen :D

Mooi toch :wink:
- climb fast, move slow -
Post Reply