Rupshakselaar

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
ikke_tom
Nieuw
Nieuw
Posts: 16
Joined: 12 Jun 2011, 21:11

Rupshakselaar

Post by ikke_tom »

Een goede avond,

graag had ik jullie wat gevraagd,

ik ben bezig enkele coniferen te verwijderen en die moeten dringend versnippert worden.

Dit zijn takken van om en bij de 15cm, daarvoor zoek ik een hakselaar met een maximum rijbreedte van 1,2m. Dit omdat het een achtertuintje is die enkel via een smal padje kan bereikt worden?

hebben jullie hier ervaring mee? zoja waar kan ik die huren, iemand die me kan helpen,...
Het werf bevindt zich in West-Vlaanderen (België)

Ik ben hiernaar al enige tijd op zoek maar vindt niet direct iets die aan deze eisen voldoet en nog minder waar het te vinden is.

Alvast bedankt,

Tom Dewulf
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Rupshakselaar

Post by boomverzorgingbruno »

lindana heeft er zo eentje gemaakt. in de regio leuven verhuurt hoogtehuur www.hoogtehuur.be zo eentje. voor de rest ga je die niet vinden in huur . hakselaars op rupsen zijn gewoon te duur om in de verhuur te zetten.
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Rupshakselaar

Post by -WOUTER- »

Mini lader gebruiken en lekker naar voren rijden en in een container frotten.
Die machientjes kun je overal huren en gaan gemakkelijk door een opening van 1 meter, sommige zelfs door 70 cm. Vergeet niet een knijpbakje erbij te huren :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Rupshakselaar

Post by ludovanmil »

:lol:
waarom belt die Beste man geen boomverzorger ???? die hebben bijna allemaal wel een (compacte) versnipperaar...
of bent u een 'voorbijganger' die bij gelegenheid langs komt met een vraag?
sowieso bel eens een boomverzorger in uw buurt, die weet wel raad.
En goede raad hoeft nie duur te zijn :wink:
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Rupshakselaar

Post by -WOUTER- »

En sommige ook een compact shoveltje (lader) met houtklem :wink: of niet Twan :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Rupshakselaar

Post by treespotter »

Waarom gebruik je niet gewoon een JoBeau?
Die dingen zijn 70 centimeter breed, kunnen prima overweg met coniferen en takhout snipperen dat dikker is dan 10 centimeter dat is in mijn optiek zonde van het brandhout!
User avatar
Bouke
Treehugger
Treehugger
Posts: 278
Joined: 13 Mar 2010, 15:07
Location: Amsterdam

Re: Rupshakselaar

Post by Bouke »

treespotter wrote:Waarom gebruik je niet gewoon een JoBeau?
Die dingen zijn 70 centimeter breed, kunnen prima overweg met coniferen en takhout snipperen dat dikker is dan 10 centimeter dat is in mijn optiek zonde van het brandhout!
waar is toch die "Like" knop. :D

Ik zou ook een smalle/kleine versnipperaar inzetten.
ikke_tom
Nieuw
Nieuw
Posts: 16
Joined: 12 Jun 2011, 21:11

Re: Rupshakselaar

Post by ikke_tom »

Zal ik me eerst nog eens voorstellen,

Tom, Woonachtig te Koksijde (België), opleiding te helicon Eindhoven 2e jaar en reeds 2 jaar aan het werk in de bomen.

Ik bel mezelf wel als er vragen zijn over bomen, indien ik die niet kan beantwoorden of praktische problemen heb dan stel ik deze op dit forum. Daarvoor dient die toch, niet?

Dit onderwerp mag afgesloten worden, oplossing is er reeds.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Rupshakselaar

Post by -WOUTER- »

En wat is de oplossing geworden Tom, daar zijn we dan wel benieuwd naar.
en ik zit al 13 jaar in de bomen na 4 jarige opleiding bos en natuurbeheer en vraag soms ook collega's om hulp, daar is niks mis mee. Je kunt toch niet alles alleen :wink:

climb safe
- climb fast, move slow -
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Rupshakselaar

Post by treespotter »

boomverzorgingbruno wrote:lindana heeft er zo eentje gemaakt. in de regio leuven verhuurt hoogtehuur http://www.hoogtehuur.be zo eentje. voor de rest ga je die niet vinden in huur . hakselaars op rupsen zijn gewoon te duur om in de verhuur te zetten.
lindana wrote: doorrijbreedte (trechter) 113cm
:lol:
Ik wil de mannen van Lindana die rupsgedragen snipperaar weleens tussen twee auto's door laten manoeuvreren. Weet je wat? Dan mogen de auto's zelfs maar liefst 120cm uit elkaar staan en moeten ze natuurlijk tussen de auto's wel even stoppen en weer verder rijden. :mrgreen:
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Rupshakselaar

Post by boomverzorgingbruno »

treespotter wrote:
boomverzorgingbruno wrote:lindana heeft er zo eentje gemaakt. in de regio leuven verhuurt hoogtehuur http://www.hoogtehuur.be zo eentje. voor de rest ga je die niet vinden in huur . hakselaars op rupsen zijn gewoon te duur om in de verhuur te zetten.
lindana wrote: doorrijbreedte (trechter) 113cm
:lol:
Ik wil de mannen van Lindana die rupsgedragen snipperaar weleens tussen twee auto's door laten manoeuvreren. Weet je wat? Dan mogen de auto's zelfs maar liefst 120cm uit elkaar staan en moeten ze natuurlijk tussen de auto's wel even stoppen en weer verder rijden. :mrgreen:

hey wolter het is ook niet mijn idee maar ik gaf een antwoord op de jongen zijn vraag he .
ik pak voor zulk werk gewoon mijn jo beau m 400 . probleem hier in belgie is dat die machine's nog zwaar onderscht worden. het ziet er uit als speelgoed volgens vele. tot ze er is een dag mee gewerkt hebben en dan pas blijkt het goed te zijn.
laat een oen niet zomaar doen !
Dieter
Nieuw
Nieuw
Posts: 10
Joined: 24 Feb 2012, 18:17

Re: Rupshakselaar

Post by Dieter »

Benny haelewyck uit Odk als je het heel lief vraagt.
Post Reply