gevalletje pech....en jullie

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

gevalletje pech....en jullie

Post by ludovanmil »

Gisteren voor het eerst ( na 4 jr) een gevalletje schade :?
Esdoorn uitgelicht die In ( ja je leest het goed) in een schuur staat met een golfplatendak. Ik denk laat me niet verrassen en heb 2 grote kunsstof rijplaten op het dak gelegd.
Alleen ee derde plaat ( die nog op de kar lag) was beter geweest ! Want er plofte nota bene 2 takken door het dak :twisted:
Tja......wat doe je dan, dakplaten vervangen en je humeur er niet door laten bederven en incasseren dat ik die dag niet veel verdiend heb.

En jullie ?? :wink:
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by treespotter »

Ach Ludo, kan gebeuren.
Mijn laatste schadegevalletje was een kapotgetrapt laagspanningslampje van de tuinverlichting. Was niet erg volgens de eigenaar. Pfieuw.
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by bigbird »

mijn laatste schade dateert van maandag klein blokje afzagen, had de tak eerst op stomp gezet en daarna het stompje maar er bleef een stukje schors aan de ketting hangen en pats door de ruit
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by -WOUTER- »

Toch geen foute golfplaatjes he Ludo :wink:
Jammer, maar kan de beste overkomen 8)
- climb fast, move slow -
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by Pietje »

Zo kun je natuurlijk ook de verkeerde boom snoeien (of het verkeerde dak ... :lol: )
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by boomverzorgingbruno »

bij ons was het vandaag het bovenste latje van een goedkoop type tuinschermen die al bijna plat laggen dat een barstje vertoonde gelukkig geen erg.
laat een oen niet zomaar doen !
gabbel
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 157
Joined: 11 Jul 2008, 20:44

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by gabbel »

Dat ken ik Ludo een golfplaatje vervangen :)
Was met de kraan een boom aan het doen stond zo'n afdakje onder.
We hadden alle kleine tierelantijntjes eronder gezet.
Ik wilde mijn lijntas over een tak naar achter mij gooien.
Dacht hem goed uitgerekend te hebben maar hoorde onder mij een iets aander geluid dan de tas op de besrtating.
Toch was het golfplaatje wel zo sterk dat de tas erin bleef hangen en alles eronder nog heel was. :mrgreen:
als ik dat bovenste blaadje nou eens was, wat een uitzicht had ik dan
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by ludovanmil »

:lol:
ja....als je het zo hoort is het best grappig, vaak kun je achteraf toch lachen om je eigen stommigheden.
Hé Pietje, dat verkeerde dak 'snoeien' heeft mij / jou een heerlijke kop koffie opgeleverd en jou waarschijnlijk een extra klant , dat mot je er dan wel ff bij vertellen JONGUH :wink:
En nee geen foute golfplaatjes, maar cementgebonden platen van 3.05 m...
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by treespotter »

O ja, o ja, ik heb er nog eentje (of eigenlijk twee eh drie eh vier).

Je weet wel, hoogwerkerklusje langs de openbare weg, afdalen en dan ineens horen dat je alweer boven de volgende lantaarnpaal zat. Twee keer kunnen 'rechtbuigen' en dichtknutselen en één keer moest de paal worden vervangen.

Grote tak uit de boom zagen. Blijft halverwege hangen boven het fietspad. Snel er naartoe geklommen en toen bleef hij in een onderste tak aan het uiteinde hangen. Tak flink schudden en er gebeurt niets. Omgedraaid om verder te snoeien, ik hoor de tak vallen en een auto aankomen. :roll: De tak viel rechtstandig in de berm met de kont op de grond en na een kleine aarzeling viel hij om om vervolgens vol over de voorruit te slaan. Ik heb nog nooit twee mensen zo bleek uit een auto zien stappen.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by ludovanmil »

:lol: :lol:
zie je wel grappig !
tom vb
Nieuw
Nieuw
Posts: 33
Joined: 25 Mar 2011, 21:48
Location: Oud-Heverlee

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by tom vb »

Vandaag bomen gaan vellen, valt er een droge tak uit een populier recht op mijn kettingrem, gevolg kettingremhendel afgebroken. :(
tom vb
Nieuw
Nieuw
Posts: 33
Joined: 25 Mar 2011, 21:48
Location: Oud-Heverlee

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by tom vb »

En paar jaar terug een boom recht op mijn 576 gevallen.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by ludovanmil »

tom vb wrote:Vandaag bomen gaan vellen, valt er een droge tak uit een populier recht op mijn kettingrem, gevolg kettingremhendel afgebroken. :(
precies zelfde wel eens meegemaakt, de gevelde boom werd echter door een ander geveld en mijn zaag lag een stuk verderop, maar toch......zo gaat dat met die populieren !, dat hout spat alle kanten op, is weer een leerzame ervaring ! :wink:
Kijk...er is hier op dit forum een foute grappen topic, ik ben meer van de spreuken, dus;
alleen in je eigen modder kun je wortel schieten
User avatar
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "
Posts: 414
Joined: 06 Feb 2011, 15:18

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by wes houtboer »

Op de schietbaan staan en dwars door het dak van de dienstauto schieten, de verkeerde deur intrappen, met dienstauto hoogwatercontrole doen en dan de auto blank zetten, stukje offroad rijden met een bus en wegzakken tot de bodemplaat. Moet ik doorgaan????

:mrgreen:
salutantibus et vade scandens
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by ludovanmil »

:lol:
Ja.....
Klinkt als muziek in de oren. Blunders zijn vaak en zeker achteraf leuk. (mits er niemand gewond raakt en de schade te overzien is).
User avatar
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "
Posts: 414
Joined: 06 Feb 2011, 15:18

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by wes houtboer »

Schade viel reuze mee en niemand gewond, dus we hebben goed gelachen. :lol:
salutantibus et vade scandens
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by ivo »

wes houtboer wrote:Op de schietbaan staan en dwars door het dak van de dienstauto schieten, de verkeerde deur intrappen, met dienstauto hoogwatercontrole doen en dan de auto blank zetten, stukje offroad rijden met een bus en wegzakken tot de bodemplaat. Moet ik doorgaan????

:mrgreen:
Schieten jullie tegenwoordig op de dienstauto's ipv op schietschijven, Wes? Of is dit een ongelukje/gevalletje met een doorgeladen wapen in de dienstauto stappen?? Zal wel wat papierwerk aan vastgezeten hebben!!

:lol:
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by ivo »

Nou vooruit dan . Eén ( van enkele) gevalletje(s) uit mijn carriere dan :
Lekker aan het snoeien langs de weg in Aerdenhout, ff een linde ontdoen van overtollig waterlot,springt er een stukje hout onder de zaag weg zo op het dak van een nét voorbijrijdende Porsche. Zie het zo gebeuren en ga maar ff naar beneden om te kijken. Eigenaar stapt uit en zegt: Ik rij h'm verd*mme net de showroom uit!!!! :oops: :oops:
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by treespotter »

Ja dat is dom. Laat zo'n ding dan ook in de showroom staan. :lol:
User avatar
R Schra
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 219
Joined: 24 Oct 2007, 11:41
Location: Zeeuws-Vlaanderen

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by R Schra »

Rij ik 3 dagen met mijn 4x4 prive bus op pre-schouw bijna 1000 km naast de weg door berm en over dijk schamp ik een betonnen paal net voor het achterwiel.... klote buts net bij een carrosserie-naad. De keren dat de bus tot aan de buik door de slik moest daargelaten, heb gelukkig niet hoeven lieren of erger een boer moeten zoeken. Ben benieuwd of er nog een bonnetje komt van een BOA van landschapsbeheer :-)

Uit de oude doos, naast de lantarenpalen, regengoten, tuinlampen, tegels, zijn de 'zwaarste' gevallen uit mijn carrière wel;

*1 40 tonner in de gracht
*2 gesteltak van een plataan van 250 jaar oud op de linkervoorportier van een hatchback. Tak was ca. 80 cm. doorsnede!
*3 zelfde werk, wielkraan met zijn linker stuurwiel (achteruitrijdend) geparkeerd in een golf op de rechtervoorstoel.
*4 aanplant van een poot van een populier. Foutje bij het afvangen waardoor de spil dwars door het dak, zolder, vloer van een schuur ging en nog een halve meter diep zat.
Attachments
kraanongeval.JPG
Ronald,

European nogwat
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by Steven »

Dûh Téring....
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by -WOUTER- »

Tjonge....en jij kunt jezelf nog steeds gewoon verzekeren of sta je inmiddels op een zwarte lijst voor verzekeraars :lol: :lol:
- climb fast, move slow -
User avatar
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "
Posts: 414
Joined: 06 Feb 2011, 15:18

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by wes houtboer »

Steven wrote:Dûh Téring....
:lol: :lol:
salutantibus et vade scandens
User avatar
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "
Posts: 414
Joined: 06 Feb 2011, 15:18

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by wes houtboer »

ivo wrote:
wes houtboer wrote:Op de schietbaan staan en dwars door het dak van de dienstauto schieten, de verkeerde deur intrappen, met dienstauto hoogwatercontrole doen en dan de auto blank zetten, stukje offroad rijden met een bus en wegzakken tot de bodemplaat. Moet ik doorgaan????

:mrgreen:
Schieten jullie tegenwoordig op de dienstauto's ipv op schietschijven, Wes? Of is dit een ongelukje/gevalletje met een doorgeladen wapen in de dienstauto stappen?? Zal wel wat papierwerk aan vastgezeten hebben!!

:lol:

Was tijdens een oefening, over het dak heenschieten opmde klapschijven. Stonden op de dorpel van de bestuurdersdeur. Beetje enthousiast en vervolgens zat er een gat in t dak. Inschot van buiten naar binnen. Geen type werk, kan beuren en klaar.
Onze wapens zijnntrouwens altijd doorgeladen, is verplicht!!!!!
salutantibus et vade scandens
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: gevalletje pech....en jullie

Post by treespotter »

wes houtboer wrote:Onze wapens zijnntrouwens altijd doorgeladen, is verplicht!!!!!
Even voor mijn beeldvorming Wes... Is dat zoiets als een draaiende MS880 zonder kettingrem aan je gordel hebben hangen?

Klinkt logisch.
Post Reply