Kriebels

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
User avatar
Freerk
Treehugger
Treehugger
Posts: 353
Joined: 11 Mar 2007, 13:47
Location: Zwolle

Kriebels

Post by Freerk »

Ik had het laatst over kriebles als de top van een boom vertrekt naar beneden, maar het soort kriebels wat ik krijg van het lezen van dit soort sites is toch van een heel andere soort.

Vooral zoals deze adviseerd over het verstrekken van kapvergunningen en (nog erger) het zagen van je velsnede tot halverwege boven je valkerf :shock:

http://www.goedgroen.com/boom-vellen.html
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Post by ivo »

Spijkerbroekkie aan, laddertje op en gaan met die banaan....... :D
Zjoske
Miss Vuurpijl
Miss Vuurpijl
Posts: 76
Joined: 12 Feb 2007, 17:42
Location: Overal en nergens

Post by Zjoske »

Ik sluit me aan bij zijn punt 6 van reden tot kap
etc. etc.

Wat een etc. etc.

grrr :twisted: etc. etc.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

Op het Bomenforum van de Bomenstichting stelde iemand de volgende vraag over het kappen van een eik:

4) Kan iemand mij uitleggen, misschien met tekening hoe het zagen dient te gebeuren als we dit zelf zouden doen?
5) Kan het alleen gedaan of moet het samen?

Tja...

Dan antwoord je maar iets in de trant van:

@4 Nee, boomverzorgers zijn over het algemeen niet zo communicatief. In plaats van ze te vragen hoe je het zou moeten doen, kun je ze beter vragen of ze het voor je willen doen. En dat begrijpen ze meestal wel.
@5 Dit hangt van meerdere factoren af: bijvoorbeeld of u van plan bent uw pensioenleeftijd te willen halen. Oftewel: vraag de vakman.

Werkelijk onbegrijpelijk dat iemand op internet leken gaat adviseren zelf bomen om te zagen...
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Freerk
Treehugger
Treehugger
Posts: 353
Joined: 11 Mar 2007, 13:47
Location: Zwolle

Post by Freerk »

Pietje wrote:Op het Bomenforum van de Bomenstichting stelde iemand de volgende vraag over het kappen van een eik:
Was dit toevallig iemand uit de gemeente Enschede, die net een kaval gekocht had waar een eik op stond, en hij die grond op wou hogen, enz. enz ??? 8)
Post Reply