van het pad af.

Nieuws! Heb je iets nieuws? Dit is de plek.
Post Reply
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

van het pad af.

Post by ludovanmil »

was vandaag met een hovenier aan het werk, die werd tijdens het werk gebeld door een boomverzorger hier uit de buurt ( hij zei een gecertificeerd- gediplomeerd boomverzorger te zijn). Hij zocht werk.....hij boodt zijn diensten aan voor € 27,50 per uur :shock:
JONGENS....waar gaat dat heen ? Daar kom ik echt mijn bed niet voor uit als ik met heel mijn spul de boom in ga..... :roll:
Is dit de 'tijdgeest' ? of iemand die gewoon heeeeeeeeeeel graag voor weinig wil werken? ervaringen uit den lande en Belgie ??
User avatar
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 956
Joined: 11 May 2010, 13:19
Location: Tiel
Contact:

Re: van het pad af.

Post by timo »

denk dat hij naakt free solo komt klimmen :lol: en de takken afbreekt met zijn handen :wink:
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: van het pad af.

Post by treespotter »

Dat zijn de mannen die of nog bij een baas werken, of over drie jaar weer uit de branche vertrokken zijn omdat ze 'het' financieel niet kunnen bolwerken. Denken dat belastingen iets zijn voor een ander is één ding, ons er uit laten zien als een stel dure achterlijke knuppels is een ander.

Het is moeilijk om in dit werk binnen te komen. Dan moeten ze het hebben van bijzondere kwaliteiten of erg all-round zijn en het werk kunnen 'dragen' of in voorgaande jaren al een goed krediet hebben opgebouwd bij diverse potentiële opdrachtgevers. Moeten ze het hebben van alleen een onbeschoft scherpe prijs dan zijn die mannen binnen de kortste keren weer verdwenen.

Een lage prijs ben je snel vergeten, slechte kwaliteit en service onthou je altijd.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: van het pad af.

Post by treespotter »

Woont thuis, rijdt in de auto van mams, heeft van paps alle materialen gekregen en heeft nog nooit van afdrachten als belasting en verzekeringen gehoord. Kom Ludo, waarom ben jij zo duur?
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: van het pad af.

Post by -WOUTER- »

Of die hovenier is heel slim en wil jouw prijs wat naar beneden halen Ludo :wink:
Maar er zijn idd erg veel prijs stunters afgelopen periode en die houden het maar een paar jaartjes vol en dan gaan die bedrijven toch over de kop. Erg jammer voor de klanten die denken goedkoop uit te zijn en later met onverwacht lelijke bomen achterblijven :wink:

Maar ik denk dat we als we eerlijk zijn ook nagenoeg voor een appel en ei staan te werken als je onze tarieven eens eerlijk omrekent naar onkosten, materiaal en arbeid, dan hou je aan het eind van de rit net genoeg over om onder modaal inkomen te hebben :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: van het pad af.

Post by ludovanmil »

treespotter wrote:Woont thuis, rijdt in de auto van mams, heeft van paps alle materialen gekregen en heeft nog nooit van afdrachten als belasting en verzekeringen gehoord. Kom Ludo, waarom ben jij zo duur?
:lol:
ga lekker weer bij mams wonen.....!
vond je oneliner wel tof; een lage prijs ben je zo vergeten, goede service en kwallteit blijven hangen.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: van het pad af.

Post by ludovanmil »

-WOUTER- wrote:Of die hovenier is heel slim en wil jouw prijs wat naar beneden halen Ludo :wink:
Maar er zijn idd erg veel prijs stunters afgelopen periode en die houden het maar een paar jaartjes vol en dan gaan die bedrijven toch over de kop. Erg jammer voor de klanten die denken goedkoop uit te zijn en later met onverwacht lelijke bomen achterblijven :wink:

Maar ik denk dat we als we eerlijk zijn ook nagenoeg voor een appel en ei staan te werken als je onze tarieven eens eerlijk omrekent naar onkosten, materiaal en arbeid, dan hou je aan het eind van de rit net genoeg over om onder modaal inkomen te hebben :wink:
heb je wel een punt Wouter!
als voorbeeld: van de week kwam hier een loodgieter, prima kerel, maar die werkt voor € 37,-. denk toch dat veel beroepen minder hoge kosten hebben (materiaal-gereedschap en brandstof) en dus waarschijnlijk meer over houden.
Anderzijds kan ik ook wel genoegen nemen met dat modale inkomen. Je hebt het filmpje van de week ook gezien hè !? en je kent mijn motto; choose a job you like and you never have to work a day in your live. :D
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: van het pad af.

Post by -WOUTER- »

Ik vind die pecunia's ook helemaal niet belangrijk, maar we moeten met onze hobby wel de kost verdienen :wink:

En dat filmpje was idd helemaal op ons lijf geschreven Ludo :D
- climb fast, move slow -
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: van het pad af.

Post by boomverzorgingbruno »

als je beetje zoekt hier in belgie kan je best mensen vinden die voor een 10 euro 20 euro even komen helpen hoor ludo. en als je echt aan het zoeken gaat kan je zelfs mensen vinden die jou bomen komen weghalen voor het hout. hoe het er nadien uitziet wel dat wil je niet weten. maar het gebeurt.
laat een oen niet zomaar doen !
Nathalie
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 56
Joined: 24 Jan 2011, 15:38

Re: van het pad af.

Post by Nathalie »

timo wrote:denk dat hij naakt free solo komt klimmen :lol: en de takken afbreekt met zijn handen :wink:
:o heeft iemand zijn nummer? :mrgreen: 27,50 in het uur is een koopje :lol:
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: van het pad af.

Post by ludovanmil »

:lol:
dat is een invalshoek......gewoon uitmelken die jongen en dan zelf € 40 en meer opstrijken per uur :D , goh.....ik zie plotseling allerlei mogelijkheden.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: van het pad af.

Post by treespotter »

Ik ook. Ik huur jullie beide in voor 40 euries en schrijf zelf mijn rekeningen voor jullie voor 70 euries. :? :? :cry: :( :|
Kom op Ludo, klagen over een ander en wat flik je zelf?
Het is niet zo heel er kies om zo op een open forum over prijzen te praten. Al helemaal niet wanneer het een gevalletje pot verwijt de ketel is.
Nathalie
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 56
Joined: 24 Jan 2011, 15:38

Re: van het pad af.

Post by Nathalie »

:roll: ik ging meer voor het naakt :oops: en takken afbreken met zijn handen :lol:
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: van het pad af.

Post by Marc »

Het is vermoedelijk een nieuweling die graag aan het werk wil. Er zijn heel veel starters die in de beginfase van het zelfstandig ondernemerschap voor te lage tarieven werken. Dat kan o.a komen door onzekerheid over eigen kwaliteiten, onbekendheid met gangbare tarieven, maar in elk geval omdat ze hun exploitatiebegroting niet gemaakt hebben.

Het kan overigens ook nog 'zelfkennis' zijn...de ene is nou eenmaal 65 per uur waard en de ander bij lange na geen 27,50 :lol:
Image
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: van het pad af.

Post by treespotter »

Nathalie wrote::roll: ik ging meer voor het naakt :oops: en takken afbreken met zijn handen :lol:
Nou Nathalie, niet om het één of het ander, maar ik denk dat ik namens alle mannelijke (en misschien zelfs ook wel alle vrouwelijke) boomverzorgers spreek wanneer ik zeg dat jij wel voor ons in het door jou voorgestelde kostuum mag komen snoeien. :oops: :lol:
User avatar
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 956
Joined: 11 May 2010, 13:19
Location: Tiel
Contact:

Re: van het pad af.

Post by timo »

:lol: :wink:
Nathalie wrote::roll: ik ging meer voor het naakt :oops: en takken afbreken met zijn handen :lol:
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
Nathalie
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 56
Joined: 24 Jan 2011, 15:38

Re: van het pad af.

Post by Nathalie »

Nou Nathalie, niet om het één of het ander, maar ik denk dat ik namens alle mannelijke (en misschien zelfs ook wel alle vrouwelijke) boomverzorgers spreek wanneer ik zeg dat jij wel voor ons in het door jou voorgestelde kostuum mag komen snoeien. :oops: :lol:
:shock: :oops: Jeetje Wolter, wat vleiend! Denk toch dat ik vriendelijk bedank :roll:
Het voorstel kwam van Timo, kan ik die niet naar voren schuiven? :mrgreen:
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: van het pad af.

Post by Pietje »

Nathalie wrote:
Wolter wrote:Nou Nathalie, niet om het één of het ander, maar ik denk dat ik namens alle mannelijke (en misschien zelfs ook wel alle vrouwelijke) boomverzorgers spreek wanneer ik zeg dat jij wel voor ons in het door jou voorgestelde kostuum mag komen snoeien. :oops: :lol:
Jeetje Wolter, wat vleiend! Denk toch dat ik vriendelijk bedank :roll:
Het voorstel kwam van Timo, kan ik die niet naar voren schuiven? :mrgreen:
Eh, nou, nee, laat maar.... :?
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: van het pad af.

Post by treespotter »

Haha, dat is maar betere ook Nathalie. Dat zou echt alleen maar heel erg bloederige kettingzaagwonden veroorzaken bij die oplettende (maar niet op het goeie) mannen.

:lol: Kom op Pietje, zo'n lelijkerd is Timo toch niet?
gabbel
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 157
Joined: 11 Jul 2008, 20:44

Re: van het pad af.

Post by gabbel »

He Nathalie heb hier in de buurt nog wel een boom die gesnoeid moet worden heb je wel veel bekijks bij. Dan geef ik wel aan dat ze een vrijwillige donatie kunnen doen en dat de opbrengst dan naar het goede doel gaat. :lol: :lol:

Denk trouwens dat veel mensen die in dit vak voor zo'n laag tarrief werken slecht verzekerd zijn en geen aansprakkelijkheids verzekering zullen hebben en dan bij de klant aangeven of achteraf na schade kosten zijn voor de opdracht gever.
Echt schandalig die jong zal zijn opleiding dan ook niet in de begroting hebben meegenomen en onvoorziene kosten.
Of hij neemt zijn afgerichte bever mee om te snoeien en gaat zelf koffie drinken.

Maar ja dit zal in elk vakgebied voorkomen.
als ik dat bovenste blaadje nou eens was, wat een uitzicht had ik dan
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Re: van het pad af.

Post by ivo »

Let maar op; meestal zijn het gasten die in een bomenploeg van een gemeente werken of een groot boomverzorgingsbedrijf. Die jongens beunen dan vaak zaterdag zwart bij, bouwen dan vervolgens een 'klantenkring' op omdat ze zo goedkoop zijn. Na verloop van tijd denken ze dan voor het 'echie' voor hun zelf te kunnen beginnen. Helaas moeten ze dan de volle mep rekenen, waarna de ' vaste ' klantenkring het voor gezien houdt omdat 'ie te duur is. En dus de klant weer op zoek gaat naar een beunhaassie. Viola, kringetje rond :wink:
User avatar
bever
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 25 Oct 2011, 14:29

Re: van het pad af.

Post by bever »

ik wil ook best voor 27,5 komen.
zet ik mijn broodbakje en koffie kan op tafel
ga ziten en vraag wat we gaan doen.

oja auto blijft dan ook gewoon staan en gaat pas bij het naar huis gaan weer open maar eigenlijk mist daar al 7,5 euro per uur
Jansen
Nieuw
Nieuw
Posts: 47
Joined: 12 Jan 2011, 16:07
Location: Den hoorn

Re: van het pad af.

Post by Jansen »

ik kreeg vorige week een mail van een uitzendbureau voor een etwer voor 27,50 per uur
de etwer zelf krijgt dan nog minder
ze nemen allen niets mee
boomgnoom
Treehugger
Treehugger
Posts: 622
Joined: 07 May 2011, 00:32
Location: velp

Re: van het pad af.

Post by boomgnoom »

Nathalie wrote::roll: ik ging meer voor het naakt :oops: en takken afbreken met zijn handen :lol:
jij bent een stiekeme gluurder 8) , of ga je gewoon met open mond onder de boom staan :o
the watching gnome
victim of gnomebashing
Post Reply