Verzoek Jeugdjournaal voor special over bomen op 20 maart

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
jeugdjournaal
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 26 Feb 2013, 16:18

Verzoek Jeugdjournaal voor special over bomen op 20 maart

Post by jeugdjournaal »

Hallo!

Binnenkort maakt het Jeugdjournaal een special over bomen. In deze uitzending van 20 minuten besteden we aandacht aan het belang van bomen, de bedreigingen voor de bossen overal ter wereld en de initiatieven die gericht zijn op bescherming van de bossen.

Nu zijn we nog op zoek naar een mooie reportage in Nederland. Het liefst zouden we daarvoor in contact komen met een doelgroeper (ongeveer 10-12 jaar, iets jonger/ouder kan ook)die veel weet van bomen. Misschien iemand die een boomverzorger in de familie heeft en daardoor wel eens mee gaat op boomcontrole. Of die al op jonge leeftijd goed kan boomklimmen. Of gewoon een liefhebber die graag door de bossen loopt en van alles afweet van onze flora en fauna.

Ben of ken je zo iemand? stuur een mailtje malou.van.der.starre@nos.nl met je telefoonnummer en dan kan ik je even bellen.

Alvast heel erg bedankt, groetjes Malou van der Starre
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Verzoek Jeugdjournaal voor special over bomen op 20 maar

Post by treespotter »

Hé Malou, ik zie dat het inloggen gelukt is.
Ik hoop dat Ivo snel op jou oproep zal reageren. Die knul van 14 van hem kan qua formaat prima doorgaan voor jullie doelgroep. :wink:
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: Verzoek Jeugdjournaal voor special over bomen op 20 maar

Post by densmee »

Mooi dat daar aandacht aan besteed wordt, Op die dag houden wij ook de boomplantdag voor de kinderen van de basisschool uit Wintelre. dan gaan we enkele duizenden bomen (waarschijnlijk Beuken) planten
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
jeugdjournaal
Nieuw
Nieuw
Posts: 3
Joined: 26 Feb 2013, 16:18

Re: Verzoek Jeugdjournaal voor special over bomen op 20 maar

Post by jeugdjournaal »

We gaan ook zeker aandacht besteden aan de boomplantdag (zowel in Nederland als in.. China)! Hopelijk vinden we via dit forum nog een bijzonder Nederlands verhaal. Groetjes!
Post Reply