Srt materiaal

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
Fritsie groenbouw
Nieuw
Nieuw
Posts: 2
Joined: 24 Sep 2013, 19:06

Srt materiaal

Post by Fritsie groenbouw »

Goede dag,

Ik ben van plan mijn klim uitrusting te gaan uitbreiden met een srt set. Nu heb ik een aantal vragen;

Wanneer kies je voor een linker of rechter voetklem en handklem. (ben zelf rechtshandig)

Wil die gebruiken op mijn 45 m yale xtc, kan dit of zijn er betere srt lijnen.

Microfrog heeft mijn voorkeur.

Hoor graag jullie ervaringen
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Srt materiaal

Post by -WOUTER- »

SRT is een techniek die je echt effe moet leren door hem in de praktijk van een ervaren klimmer over te nemen, die kan je tevens alle ins en outs vertellen en voorkomen dat je enkele klassieke fouten maakt of zaken verkeerd met elkaar verbindt of juist niet.

Dus qua materiaal en techniek, neem eens een ervaren klimcollega mee op een project en ga daarna als je de kennis in huis hebt de juiste spullen halen.

Als je weet hoe het de vork in de steel zit oftwel hoe SRT in zijn werk gaat dan weet je ook meteen welke spulletjes je aan je verlanglijste wilt toevoegen en voorkom je overbodige investeringen :wink:

Als je zin en tijd hebt kan ik je een en ander best een keertje uitleggen op een geschikt moment, maar ook de klimmaterialen leveranciers die hier op het forum ook vernoemd zijn kunnen je eventueel verder helpen in de juiste setup.

Succes en climb safe !
- climb fast, move slow -
Fritsie groenbouw
Nieuw
Nieuw
Posts: 2
Joined: 24 Sep 2013, 19:06

Re: Srt materiaal

Post by Fritsie groenbouw »

Wil een dezer dagen toch nog bij safety green langs. Spullen moeten gecontroleerd worden dus kan dat mooi in 1 x
Post Reply