Zaagbroek

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Zaagbroek

Post by Steven »

Waar moet ik op letten als ik een nieuwe zaagbroek ga kopen?
welke klimt lekker knelt niet teveel?

ik heb zitten kijken naar deze 2
Image

en naar deze
Image

wat raden jullie aan of af?
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Post by KIMME »

Ik heb helemaal geen goede ervaringen met zaagbroeken in het algemeen. Bij het klimmen kruipen ze onder je gordel uit en als ze wat nat zijn dan zakken ze af zodat je bijna zeker bretellen moet hebben. Ik heb altijd zo'n zaagoverall van SIP.Dat klimt echt heel fijn hoor... Zakt nooit af, kan nergens heen tijdens het klimmen, er komen van bovenaf nagenoeg geen snippers of zaagsel in... Ze maken ze enkel in 't rood en in klasse 1. Nu heeft SIP ook een klasse 2 broek en ik ben dus aan 't wachten op de overall in klasse 2. Het is een overall zonder mouwen BTW...Dus met enkel zo'n borststuk dat nota bene geen zaagprotectie heeft, wel twee borstzakken...Die zwarte SIP broek die je daar toont heb ik ook. 1 keer aangehad en verder nooit meer mee geklommen. Die andere broek die je toont is volgens mij geen stretch stof en dus zeker niet makkelijk om mee te klimmen.
Maar dit is enkel mijn persoonlijke mening...

Waar je op zou kunnen letten? Stretchstof of niet? Zones met bescherming? Waar? Goed rondom de benen?
Prijs zou ik niet op letten. In alle geval kosten je benen toch meer dus waarom besparen daarop?
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Post by Steven »

ik ben het helemaal eens met het besparen van koste op veiligheid!
dat is het laatste waar je naar kijkt!(tenmiste ik dan!)

je ziet ook veel broeken met Bi stretch houdt dat in dat het in 2 richtingen rekt?
horizontaal en vertikaal dus?

is kleur iets om rekening mee te houden?
ik bedoel dan niet uit mode overweging maar meer vanuit zichtbaarheid van beneden af e.d.
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
joren
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 51
Joined: 04 Apr 2007, 19:05
Location: haarlem
Contact:

Post by joren »

hee

ik had laatst bij poel zaagbroeken gehaald van die bie strets dingen in het grijs
die zitten echt lekker en knellen ook niet echt en tegen het afzakken heb ik een riem om
maar dat zit niet echt lekker onder je gordel
User avatar
boomaap
Nieuw
Nieuw
Posts: 41
Joined: 20 May 2007, 19:48
Location: Velp

Post by boomaap »

ik heb zelf de zwarte SIP 5.1 met stretch, ik klim er ook mee en vind hem erg comfortabel met klimmen en heb wel bretels om/op want een riem knelt inderdaad zo af!
maar Poel heeft ook stretch broeken van Stretch Air, ik heb ze zelf nog nooit aangehad maar wat ik hoor zijn dat heeel erg fijne broeken en ook om mee te klimmen.
maar zorg er voor dat je er een koopt die vooral lekker zit zodat je lekker kan klimmen zonder dat er iets knelt of verschuift!

gr wouter
chestnutnut
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 56
Joined: 14 Jun 2006, 13:48
Location: Donzy (Frankrijk)
Contact:

zaagbroek

Post by chestnutnut »

geef mij maar zo'n fleurige SIP 6.1 met bretellen.
Attachments
P1010494.JPG
P1010494.JPG (297.9 KiB) Viewed 12091 times
noel
Nieuw
Nieuw
Posts: 11
Joined: 25 Dec 2007, 12:38

Re: Zaagbroek

Post by noel »

stihl heeft ook fijne strech zaagbroeken met stiek en brettels zitten ontzettend fijn je kunt er zo een spagaat in maken als je wilt.Zijn ook niet zo zwaar van wege dat DSM spul wat ze als veiligheid gebruiken als vulling. (kevlar of zoiets) beslist een aanrader.
Grasshopper wrote:Waar moet ik op letten als ik een nieuwe zaagbroek ga kopen?
welke klimt lekker knelt niet teveel?

ik heb zitten kijken naar deze 2
Image

en naar deze
Image

wat raden jullie aan of af?
AstreinLeo
Nieuw
Nieuw
Posts: 36
Joined: 19 Feb 2008, 12:35
Location: Graz, Austria
Contact:

Post by AstreinLeo »

Hallo,

ik heb deze zaagbroek http://www.freeworker.de/store/arbeitsk ... e_rot.html

Die zijn ook in speciaal maten verkrijgbaar zodat ze zelfs mij passen (1.90 meter lang en 63 kilo ;)

Zo'n fijne broek heb ik nog nooit gehad.

Leo
User avatar
paskal
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 149
Joined: 26 Jan 2008, 15:05
Location: Heerhugowaard (N-H)

Post by paskal »

Ik klim zelf tegenwoordig met deze: http://www.freeworker.de/store/arbeitsk ... e_rot.html

Een heeele fijne broek, met onderaan de pijp een klijn haakje dat je aan je schoenveter haakt, zodat je pijpen, zelfs met sporen aan, niet omhoog kruipt en je schoenen vollopen met zaagsel. Ik ben zelf 2.00mtr en rond de 80 kilo, ellendig lange benen zelfs... En ik heb bij freeworker gewoon een M-etje met 12cm extra beenlengte besteld, IDEAAL!

OOk de zaagjas werkt prima, tuurlijk wel wat warmer dan een T-shirtje, maar toch valt het best mee met al die venilatie luiken en de gebruikte materialen.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Post by Steven »

het is trouwens die sip 5.1 geworden
heerlijke broek!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
joren
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 51
Joined: 04 Apr 2007, 19:05
Location: haarlem
Contact:

Post by joren »

hee paskal,

die broek kan je ook krijgen bij poel hoor en kwa prijs blijft bijna het zelfde
zijn wel lekkere broeken
groetjes
User avatar
paskal
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 149
Joined: 26 Jan 2008, 15:05
Location: Heerhugowaard (N-H)

Post by paskal »

vanaf huis naar Poel is zo'n 130 km, dus is de post voordeliger. en dan maakt post van poel of vanuit Duitsland niet veel meer uit. komt bij dat we 10procent korting krijgen bij Freeworker...

Ik moet er wel bijzeggen dat ik zelf niets hoef te betalen hoor, en veiligheids middelen staan altijd hoog op de agenda, dus IK heb er geen problemen mee om mijn spulletjes uit Duitsland te laten komen. En de service is bij Freeworker uitstekend.
Post Reply