Zillion en nieuwe Seqouia gordel

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
arbol
Nieuw
Nieuw
Posts: 49
Joined: 11 Aug 2009, 12:00

Zillion en nieuwe Seqouia gordel

Post by arbol »

Hoi allen,

Er is al één en ander op het forum geschreven ivm de (nieuwe) zig-zag. Iemand al ervaring met hun laneyard, de zillion en de nieuwe gordel.

Ik heb hem al eens mogen gebruiken en heb gemengde gevoelens. Het systeem op zich is schitterend (is uiteindelijk "kopie" van de ziug-zag) maar ik mis er de swivel die wel op de zig zag zit en anderzijds vind ik het bijhorende touw wat stijf en iets te dik ( denk 12 mm) en zwart is nu ook niet de meest ideale kleur. Touwtje veranderen hoor ik jullie denken maar dan is het systeem niet meer gekeurd.

De nieuwe gordel is echt een vooruitgang. Devorige was vooral gebaseerd op hun ervaring uit industrieel klimmen maar nu hebben ze blijkbaar goed geluisterd naar hun boomverzorgers : veel ergonomischer, extra ruimte voor caryhooks, betere en verstelbare/verlengbare brug, simpel maar efficient elastiekje voor EHBO setje,...

Ze hebben hun best gedaan bij Petzl naar mijn gevoel !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Zillion en nieuwe Seqouia gordel

Post by treespotter »

Ik heb ondertussen de lijn uit de Zilion gesneden. Wat een horkenogen zit er op die standaard lijn. :evil:
arbol
Nieuw
Nieuw
Posts: 49
Joined: 11 Aug 2009, 12:00

Re: Zillion en nieuwe Seqouia gordel

Post by arbol »

En Wolter,

Met wat heb je het vervangen ?
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Zillion en nieuwe Seqouia gordel

Post by treespotter »

Dat was met een antieke New England High Vee blue totdat ik er een Velocity in heb gezet.
Post Reply