TREE MOTION .....

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

TREE MOTION .....

Post by -WOUTER- »

Beste collega klimmers in het land.

Ik klim sinds de oplevering van de langverwachtte treemotion met deze gordel.
De beenbanden zijn bij mijn eerste gordel aan flarden geklommen en de gordel is via Jelte netjes ingeruild op een ander exemplaar. Mijn gordel zou als crash-test dummie verder bij de fabriek worden kapotgetrokken.
Nu heb ik sinds enkele maanden een nieuwe treemotion met verbeterde banden die niet zo snel zouden uitrafelen in de nauwe opening van de twee centrale ankerpunten waaraan de groene lijn is bevestigd.

Deze nieuwe banden zouden minder snel moeten slijten en daarvoor moest natuurlijk wel eerst alle bramen van deze 2 ringen met beenbandgaten worden uitgevijld... want ook bij de nieuwe gordel zaten hier flinke scherpe randen in.
Na alle bramen netjes te hebben weggevijld en enkele maanden klimwerk is mijn beenband weer aan het rafelen... dus je snapt dat deze gordel ook weer retour fabrikant gaat als dit erger wordt.
Ik vraag me af of er meerdere klimmers zijn die hiermee problemen hebben, of met andere zaken aan deze gordel, want ik denk dat het eigenlijk aan de fabrikant is om eens flink te investeren en deze problemen niet moet gaan oplappen maar met een echte oplossing komt zoals verandering van de hardware die de slijtage veroorzaakt.
Ben benieuwd naar reacties en opmerkingen.

groeten wouter.
:wink:
- climb fast, move slow -
Harrie
Treehugger
Treehugger

Post by Harrie »

Ik heb mijn Treemotion nu een paar maanden en ik vindt dat ik er weinig mee heb geklommen, toch is bij de banden al slijtage zichtbaar. De ringen zijn uitgevijld, maar de banden lijden in de ring toch heel erg veel.
Lijkt mij ook beter dat er iets verandert wordt aan de gordel, de banden worden te veel samen getrokken in die ring waardoor ze snel slijten.

Wouter, bij hoeveel slijtage heb jij je gordel terug gebracht, wat is te accepteren?

Hier wat foto's.

Gr. Harrie
Attachments
tm4.jpg
tm4.jpg (16.55 KiB) Viewed 9127 times
tm3.jpg
tm3.jpg (11.86 KiB) Viewed 9127 times
tm2.jpg
tm2.jpg (18.07 KiB) Viewed 9127 times
tm1k.jpg
tm1k.jpg (12.7 KiB) Viewed 9127 times
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Harrie,

Zo aan je foto's te zien hebben die ongeveer dezelfde slijtage als mijn gordel momenteel. Ik vind dit eigenlijk niet acceptabel bij een dergelijke gordel van die prijsklasse, maar het ergste vind ik dat de fabrikant niet met een echte oplossing komt. Maar ja als mijn gordel verder slijt en er sprake is van echte breuk van enkele strengen gaat ie weer retour fabriek.
Mijn eerste gordel heb ik retour gestuurd nadat er duidelijke gaten in de bandsling vielen. Een soort van hapjes uit het materiaal.
De beenband kan niet zomaar doorscheuren of zoiets maar deels ingezaagde boom laat je ook niet staan.....
dus neem geen risico zeker niet in combinatie met de sluiting van de buikband die na een beetje slijtage maar tegen je buik hoeft te drukken om spontaan open te schieten, want dan rest je alleen nog de zekerheid van de beenbanden.

wat betreft die sluiting die openschiet, dat heb ik niet zelf meegemaakt maar dit gebeurde bij een goede collega van me die vervolgens in een benarde positie zichzelf de gordel weer moest aanwerken, hetzelfde effect als je na een wc bezoek je broek vergeet op te trekken, maar dan ergens boven in de boom !!

Moet betreffende deze gordel wel even opmerken dat dit de fijnste gordel is die ik ooit heb gehad. De gordel is verschrikkelijk comfortabel en klimt enorm lekker. Maar die kinderziektes zijn niet zo plezant.

graag meer reacties van klimmers.

grtn wouter :wink:
Harrie
Treehugger
Treehugger

Post by Harrie »

Ben ook heel erg tevreden over het comfort van deze gordel, maar ook de vele mogelijkheden om de gordel aan te passen naar m'n eigen wensen. En niet te vergeten de extra d-haken voegen ook veel toe aan het comfort.

Als er maar genoeg reacties komen over deze kinderziektes bij de fabrikant, dan kunnen ze er pas wat aan doen.

Gr. Harrie
KIMME
Treehugger
Treehugger

Post by KIMME »

Ik denk dat ik er eentje heb waar deze kinderziektes al deels zijn opgelost. Toen ik de mijne bestelde heeft het erg lang geduurd voor hij kon worden geleverd, omdat het probleem met de bramen op dat moment werd opgelost. Hele fijne gordel om mee te klimmen, maar toch zijn er zaken die beter kunnen, zoals een soort van gespje dat er voor zorgt dat je beenbanden niet verschuiven, riemen van beenbanden in het midden van de steunstukken en niet bovenaan, betere en vaste materiaallussen.

Voor de rest alles ok. Ik ben er heel blij mee, en dat mag ook wel voor dat geld.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Ik heb inmiddels contact gehad met de leverancier (Climbers Corner) en die melden mij dat er een verbetering in de hardware (centrale ankerpunten tussen sling) is aangebracht. Er zou meer ruimte voor de slingen zijn waardoor de beschadiging van de sling van beenband en heupgedeelte minimaal moet zijn en de bramen die in deze ogen zitten worden vanuit de fabriek schijnbaar verwijderd.

Ik ga de gordel volgende maand retour sturen en dan zou de nieuwe minder slijtage moeten gaan vertonen.
Ik ben in ieder geval zeer positief t.o.v. de fabrikant dat die actie hebben ondernomen om daadwerkelijk veranderingen in de contructie aan te brengen om dit knelpunt op te lossen.

Want het is en blijft een geweldig fijne gordel. En daar is bijna iedereen het wel mee eens denk ik.

Climb now work later

groeten wouter
Harrie
Treehugger
Treehugger

Post by Harrie »

Wouter, valt de vervanging van jouw gordel binnen de garantie (als die er op zit)?

Harrie
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Daar ga ik wel van uit want dit is sinds vorig jaar al mijn tweede gordel en de vorige is een maand of 4 geleden ook onder garantie vervangen.

Lijkt me dat de garantie geldt indien de gordel lokale slijtage vertoond en niet compleet is kapot geklommen.

grtn wouter
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

-WOUTER- wrote:

dus neem geen risico zeker niet in combinatie met de sluiting van de buikband die na een beetje slijtage maar tegen je buik hoeft te drukken om spontaan open te schieten, want dan rest je alleen nog de zekerheid van de beenbanden.
wouter wat bedoel je hier precies mee?
ik zit er over te twijfelen om deze gordel aan te schaffen

wel doen niet doen?

voors en tegens?
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Wat betreft die sluiting op de buik.

deze gaat steeds soepeler open (en dicht) naarmate er meer mee wordt geklommen (slijtage ?)
als er vervolgens lichte druk op de sluiting wordt uitgeoefend door je buik of trui, jas dan gaat deze zeer makkelijk los. Een collega van mij heeft dit gehad en je merkt pas dat de sluiting los is als je je gewicht uit de gordel haalt (op een tak gaat staan bv) en de gordel tot je knie-oksels afzakt !!!

Da;s niet zo handig.
Zelf heb ik het nog niet meegemaakt, maar je kunt het met voorbedachte rade zo ensceneren.

Verder een prima gordel, maar nog steeds niet het gouden ei !!

Als je de gordel prettig vind moet je 'm zeker kopen.

groeten wouter. :wink:
AstreinLeo
Nieuw
Nieuw

Post by AstreinLeo »

Vandaag heb ik ervaren dat de Treemotion weer leverbaar is (freeworker), nu zullen de makken verholpen zijn. Ik wacht al een behoorlijk aantal weken op mn gordel. Morgen of overmorgen zou ik hem in huis moeten hebben... :lol:
High in the Sky!!
Post Reply