gepimpte kettingzaag

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
Philippe
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 102
Joined: 26 Oct 2009, 16:16

gepimpte kettingzaag

Post by Philippe »

Collega's,

Bij deze even meedelen dat ik mijn stihl 192T even gepimpt heb door een klein gaatje te boren aan de uitlaat/ demper/knalpot.
Volgens mij is er een serieuze toenamen aan vermogen.
Geloof me, echt een groot verschil.
Ik heb wel de afstelling lichtjes moeten wijzigen, een beetje rijker (H) gezet maar wat je hiervoor in de plaats krijgt.
In verband met het geluid. Ja, het maakt meer geluid maar ik heb hiervoor een zwaardere type gehoorbeschermers en t'is niet extreem veel meer. Je moet het niet zien alsof er geen de demper op staat.
In verband met het verbruik, niet veel meer vermoed ik (ik gebruik deze zaag als een boom gedemonteerd dient te worden)
Even denken als ik niet verkeerd ben (ik heb dit een tijdje geleden reeds gedaan) maar als ik mij niet vergis heb ik met een boor van 5 - 6 mm een gaatje geboord.
Zijn er nog collega's welk dit hebben gedaan?
Ook zo goed resultaat bekomen?
Een fijne avond toegewenst
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: gepimpte kettingzaag

Post by treespotter »

Ja, ik ook. Met mijn 192 heb ik dat ook ooit gedaan. Dat machientje draaide toen zo goed dat ik mij enorm bekocht voelde met de 201 die ik daarna kocht. :D
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: gepimpte kettingzaag

Post by Tamil »

Leuk te horen dat er meer mensen fan zijn van de 192 ! een erg ondergewaardeerd zaagje denk ik.

Ik heb nu 5 jaar bijna alles gedaan met een 192, snoeien slopen etc. etc. elke dag gebruik ik hem!

Na 5 jaar begint de ketting rem te verslijten en dat terwijl ik hem eigenlijk bijna nooit schoonmaakte.
Ik vind dit heel erg kwalijk voor een zaag van wel 380 euro nieuw van het schap! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Toch vreemd dat ik de jaren ervoor met mijn 200 regelmatig, kleine probleempjes had. bougie, brandstofslang, tankdopjes, schroeven. en heel veel trek touwtjes.

Ps: als je hem gedurende het gebruik langzaam met wat minder lucht door vuil langzaam bijstelt, gaat hij ook veel harder lopen! maar die semiprof zaagjes zijn niet kapot te krijgen!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: gepimpte kettingzaag

Post by treespotter »

Goed hè. En dan te bedenken dat die zaag als tweede keus/niet voor de prof gemaakt was. Voor mij was het ook de eerste keus uit de bus. Ergonomisch en qua gewicht superieur aan de 201.
User avatar
Maki
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 19 Jul 2014, 18:27

Re: gepimpte kettingzaag

Post by Maki »

Voor mij was de prijs vooral de doorbraak. Bij een betrouwbare handelaar een top occasie. En na wat dagjes werken geen spijt.
Ging eigenlijk binnen voor een 201t en ging buiten met een nieuwe 261 en een occasie 192t.
User avatar
Maki
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 19 Jul 2014, 18:27

Re: gepimpte kettingzaag

Post by Maki »

Super setje trouwens.
Post Reply