Ik HAAT zwartwerkers

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
User avatar
Maki
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 19 Jul 2014, 18:27

Ik HAAT zwartwerkers

Post by Maki »

Maak je een deftige prijs voor het verwijderen van een Els van een dikke 10m hoog met een plaats van 1 meter breed om alles in te laten vallen of afvangen. Tuinhuis links en hangar rechts.

Reactie; dat is toch wel heel duur, vrienden hadden enkele bomen laten verwijderen die veel dikker en hoger waren voor veel minder geld. Door wie? Ik weet door wie, iemand die in het weekend de hoogtewerker van zijn dagjob gebruikt. Geen kennis, geen opleiding, geen verzekering, alles in het zwart.

Als onderhandelingsmarge dan maar de opruim gebruikt. Hoe minder ik moet doen hoe minder ik dus moet rekenen.

Eens zien wat het wordt.

Nog iemand zo'n leuke ervaringen???
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Ik HAAT zwartwerkers

Post by treespotter »

Dat hou je altijd. Laat die vriendelijke mensen weten dat zij vooral voor de goedkoopste moeten gaan. Verder niet druk om maken. Dit gebeurt nou eenmaal. Misschien kun je die mensen meegeven dat op dat moment ook alle, en daar bedoel ik echt alle verantwoordelijk bij de klant ligt.
Wij zijn ons redelijk bewust van de risico's die wij lopen en ik mag aannemen dat wij ons daar ook naar gedragen.
Mocht jou zwartwerkertje schade veroorzaken of letsel aan zichzelf dan is in dat geval de opdrachtgever volledig verantwoordelijk. Misschien kan je dat nog melden. Voor de rest vooral voor jou eigen gemoedsrust niet meer aan denken.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Ik HAAT zwartwerkers

Post by ludovanmil »

tja.....iedereen maakt dit wel eens mee neem ik aan. Behalve de 'zwartkijkers' die hier ook wel eens op het forum huizen :lol:
De keren dat ik er weet van krijg laat ik duidelijk blijken dat ik hier niet van gediend ben en ze me niet (meer) moeten bellen voor dat soort flauwe geintjes. Toch maar weer het probleem terug parkeren bij de veroorzaker van het ongenoegen.
Dit fenomeen speelt in alle lagen van de bevolking, het ook wel eens mee gemaakt bij een multi miljonair in Vught, sterker nog mijn ervaring is dat de rijkste mensen het minste kunnen missen denken ze.... :roll:
En daarna weer over gaan naar de orde van de dag. Je concentreren op de leuke dingen in het leven !!
ErikSint
Treehugger
Treehugger
Posts: 320
Joined: 14 Sep 2010, 17:07
Location: Bergeijk

Re: Ik HAAT zwartwerkers

Post by ErikSint »

"je mag het hout hebben" of "doe je het niet voor het hout"

nee ik doe het niet voor 2 aanhangwagens hout

wel voor papier gemaakt van hout met getallen erop :)

ach ja, je kunt ze niet allemaal winnen kerel
daar kun je boom op zeggen
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Ik HAAT zwartwerkers

Post by treespotter »

ErikSint wrote: wel voor papier gemaakt van hout met getallen erop
:lol:
User avatar
WiPe
Treehugger
Treehugger
Posts: 424
Joined: 13 Dec 2007, 20:28
Location: Oost-Vlaanderen

Re: Ik HAAT zwartwerkers

Post by WiPe »

ErikSint wrote:"je mag het hout hebben" of "doe je het niet voor het hout"

En dan komen ze een paar jaar later vragen of je niet wat gratis kachelhout hebt waar je vanaf moet. :mrgreen:
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
User avatar
NannoB
Treehugger
Treehugger
Posts: 483
Joined: 28 Dec 2009, 10:40
Location: Bennekom
Contact:

Re: Ik HAAT zwartwerkers

Post by NannoB »

WiPe wrote:...

En dan komen ze een paar jaar later vragen of je niet wat gratis kachelhout hebt waar je vanaf moet. :mrgreen:
:Geek
Post Reply