nieuwe velzaag

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
fillevlo
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 30 Sep 2009, 14:57

nieuwe velzaag

Post by fillevlo »

Wie heeft er ervaring met 661 van stihl, 395xp ofwel de dolmar 9010. 660 heb ikzelf gehad, maar door een gaatje in de luchtfilter en te laat gezien, denk ik dat deze foetu is. Redelijk wat vuil opgezogen in de regen en gedaan mee zagen.
echter door slechte ervaring met stihl en husqvarna heb ik hiierover mijn twijfels gekregen. De dolmar 6100 die doet het anders al een jaar prima. Vandaar dolmar in de lijst.

Laat maar komen de reacties en ervaringen, thx alvast
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: nieuwe velzaag

Post by ludovanmil »

Beste .....??
Zelf ben ik nogal een Dolmar fan, heb de 7900 al enkel jaren. Naast dat ik ook Husqvarna en Sithl zagen heb ben ik vooral tevreden over de betrouwbaarheid en kracht en in vergelijking met vergelijkbare kettingzagen van Stihl en Husqvarna is de Dolmar beter qua vermogen en gewicht en ook nog eens een stuk goedkoper. Heb ook met de 6100 gewerkt, ook een prima zaag.
Maar ook hier geld weer....is er een goede dealer in je buurt ?
Maar ik snap niet zo goed je slechte ervaring met de andere merken....an sich ook goede machines. Iets met je dealer ? of je omgang / gebruik ervan ? :wink:
Succes.
fillevlo
Nieuw
Nieuw
Posts: 17
Joined: 30 Sep 2009, 14:57

Re: nieuwe velzaag

Post by fillevlo »

Bij stihl was het de wel bekende 201 die niet mee wil, het is beter als in het begin, maar een 200 zal het niet worden. Dan de 540 van husqy was na 4 weken aan ee revisie van de cilinderaan toe wegens slechte naft werd mij veteld, motomix????? Ale alles vervangen in garantie en zaagt nu redelik goed. Beste aankoop waren mijn 2 shi daiwa 320 zaagjes, lekker goedkoop en zaagt super.
daarom heb ik nu mijn twijfels over stihl en husqy, die zaagjes kosten toch veel geld om bij in het schap te leggen en niet te gebruiken uit ontevredenheid.


Echter naar ik gehoord heb moet de 661mc wel een zeer goede zaag zijn. Maar zoals je aanhaalt is dolmar wel een pak goedkoper en volgens mij zeker niet slechter.
dealers is geen probleem, heb ze allemaal binnen de 10km van thuis, en als ze werken zoals het moet moet je daar niet elke week zijn.
Post Reply