WORLD'S TOUGHEST TRIBES

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Post Reply
User avatar
Jef0rz
Nieuw
Nieuw
Posts: 45
Joined: 11 Dec 2007, 09:48
Location: Maastricht

WORLD'S TOUGHEST TRIBES

Post by Jef0rz »

Rond half 2 s'avond als er geen hol op de tv is, behalve 0900-reclames die dus uit de jaren nul terug dateren, kijk ik graag naar Discovery Channel.

Er is een nieuwe serieus begonnen genaamd: "WORLD'S TOUGHEST TRIBES". Hierin gaat een man een paar dagen meelopen, met een bepaalde doelgroep mensen. Afgelopen woensdag liep hij met mensen mee die in en rondom een mijn werkte.
Nu komende woensdag (26.03.2008), komt de 2e aflevering. Nu loopt hij mee bij de bosbouwers uit Noord-Canada. De reclame erover zag er goed uit. Op de site van Discovery zelf staat dit beschreven:
World's toughest tribes

Ben Anderson gaat op pad met houthakkers in Noord-Canada, waar ze bomen vellen op een van de gevaarlijkste en meest afgelegen locaties op aarde.
Gelukkig is de officiele amerikaanse site wat uitgebreider:
Loggers
Logging in Northern Canada is one of the most dangerous jobs on the planet. Nearly every part of the logging process can prove fatal and in 2006, 44 workers were killed on the job.

The trees are sometimes hundreds of feet tall, hundreds of years old, and so riddled with imperfections that even an experienced tree faller cannot 'read' the way they will fall. Meanwhile, the long-lines used to pull huge logs out of the forest can break and snag, injuring the buckies who work them, and the loaders. The locations can be so remote it can be hundreds of miles to the nearest hospital.

Ben discovers that to control their world these loggers enforce a strict hierarchy. The buckies who work the long-lines are kept separate from the men who take down the trees. These fallers take years to train, and the best are spoken of with an almost mystic reverence by his team beneath them. And little wonder, if the faller gets it wrong, his whole team could die.
De serie is dus te zien op Discovery Channel, op woensdag 26.03.2008 om 22:00. Ik denk dat hem mooi op dvd ga opnemen en bij me verzameling komt ;)
gerard
Nieuw
Nieuw
Posts: 6
Joined: 09 Jan 2008, 19:43
Location: Wijnjewoude

discovery

Post by gerard »

Ik ga het onthouden, of nog beter opschrijven........ :idea:
Elke dag een snipperdag!!!
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Post by Pietje »

Ik heb een keer gezien dat er op Discovery gezien dat er iemand "ging meelopen" met bosbouwers en een andere aflevering met boomklimmers. Dat was niet zo spectaculair... Maar het kan zijn dat het om de serie "toughest jobs" ging. En dat dit wel wat spectaculairder is.

Die mensen in Canada werken trouwens onder erbarmelijke omstandigheden: met te veel mensen in een te klein kotje, zoveel bomen per uur, veel uren per dag en veel uren per week. En veel drank, maar dat doen ze zelf... :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Post by Roel »

Hier nog wat extra info over de aflevering (foto's en wat verhalen)

http://www.discoverychannel.co.uk/dange ... ndex.shtml

roel
User avatar
wisse
Nieuw
Nieuw
Posts: 33
Joined: 07 Jan 2008, 22:52

Post by wisse »

nou ik heb gekeken!
het leukste was volgens mij het bomen vellen.
volledige kaalslag.
en daarna weer planten ?!? zeiden ze ??
er kwam weinig verzorging bij kijken :x :x
Attachments
boomomzagenfoutje.gif
boomomzagenfoutje.gif (112.27 KiB) Viewed 8187 times
jeroenvan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 72
Joined: 23 Feb 2007, 17:15
Location: Enschede

Post by jeroenvan »

Het zijn ook houthakkers en geen boomverzorging :P

Maar moet eerlijk zeggen vond het er wel vet uit zien. En die gasten doen tenminste niet zo achterlijk als die amerikanen
die altijd zo ontzettend opscheppen over hun zo gevaarlijke boottocht en weet ik het allemaal. Dan zijn wij NL;s wel een stukje nuchterder.

Ach ja het word tenminste nog weer aangeplant je ziet te vaak dat dat niet eens gebeurd. Maar IDD niet mijn werk ik laat zon boom liever staan. 8)
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Post by densmee »

het was wel hartstikke bruut om te zien
ook met die stijgijzers en een katrol van 50 kilo :o
User avatar
wisse
Nieuw
Nieuw
Posts: 33
Joined: 07 Jan 2008, 22:52

Post by wisse »

ja inderdaad ""ruig"" bruut"""
volgens mij ook: weinig veiligheid alleen jagen naar de poen. een mensenleven telt daar niet echt zwaar. was mijn indruk
Attachments
boomomzagenfoutje.gif
boomomzagenfoutje.gif (112.27 KiB) Viewed 8056 times
User avatar
honda_power
Treehugger
Treehugger
Posts: 293
Joined: 16 Nov 2008, 16:34
Location: warmenhuizen

Re: WORLD'S TOUGHEST TRIBES

Post by honda_power »

nu op discovery ook weer bomen vellen maar dan op zijn amerikaans :roll:
frits

Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: WORLD'S TOUGHEST TRIBES

Post by treespotter »

Struikrover wrote:Maar goed, lever kritiek wat je wilt maar ze krijgen al doende wel een space shuttle omhoog..
Voor 100 miljard dollar en sturen een Russische raket van 100 roebel omhoog om ze te redden :lol:
Post Reply