zaagschoen test

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

zaagschoen test

Post by Thijs »

Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
User avatar
Freerk
Treehugger
Treehugger
Posts: 353
Joined: 11 Mar 2007, 13:47
Location: Zwolle

Post by Freerk »

Extra blij met mijn nieuwe Meindeltjes !!! Ik heb mijn oude nog in de schuur liggen, omdat ik er al eens over dacht om er eens een oude ketting aan te wagen, maar het is zo'n gedoe om de zaag weer schoon te krijgen. Toch wel leuk om eens te zien waarom die veiligheid allemaal nodig is.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Post by Steven »

Safety green

zelf heb ik meindl treeclimbers
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
Freerk
Treehugger
Treehugger
Posts: 353
Joined: 11 Mar 2007, 13:47
Location: Zwolle

Post by Freerk »

Hallo Gideon.

Yep, het is inderdaad de waldlaufer pro. Ik hab ze bij Wolfswinkel uit Hoenderloo, mar volgens mij haalt hij zijn spullen weer bij Poel vandaan.

Grasshopper, bevallen die treeclimbers goed? Ze ogen iets minder plomp dan die van mij, maar misschien verkijk ik me hier op. Ik ken ze alleen nog maar vanuit de folder.

Freerk
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Hebben alle Meindel zaagschoenen stalen neuzen? Als dat zo is dan ben ik erg blij met de mijne(dels).
Ik heb wel het idee dat de video erg anti kunststof neus uitgevoerd is. De agressive testing was volgens mij met meer en gericht geweld uitgevoerd op de kunststof neus. Wat mij opviel was dat de zager erg zijn best deed om bij het zagen op de stalen neus 'uit te glijden' richting voorkant. Als het uitglijden richting been zou zijn gebeurd dan was de zaagbeveiliging mogelijk te laat zijn werk gaan doen. Maar... Die stalen neus werkt pas als je er ook daadwerkelijk mee werkt. Ik zie steeds meer boomverzorgers werken met klimschoentjes zonder enige bescherming. En als zij op de grond komen dan wordt er net zo makkelijk met de motorzaag gewerkt of met zware blokken gejongleerd alsof 'het' hun niet zal overkomen.
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

dat vind ik ook het enge van die klimbroeken zonder zaag beveiliging. ik snap heel goed dat het erg fijn klimt zonder lompe schoenen en een dun broekje maar het risico is mij te groot dat ik net een wat te dikke dode eiken tak tegen kom en dat ik even de kettingzaag pak. dus dan maar gewoon dikke broek en dikke schoenen aan. kan ik me ook niet vergissen.
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
User avatar
Steven
Moderator
Moderator
Posts: 1615
Joined: 13 Nov 2007, 16:47
Location: den haag
Contact:

Post by Steven »

Freerk wrote:Hallo Gideon.

Yep, het is inderdaad de waldlaufer pro. Ik hab ze bij Wolfswinkel uit Hoenderloo, mar volgens mij haalt hij zijn spullen weer bij Poel vandaan.

Grasshopper, bevallen die treeclimbers goed? Ze ogen iets minder plomp dan die van mij, maar misschien verkijk ik me hier op. Ik ken ze alleen nog maar vanuit de folder.

Freerk
heej Freerk,

ze zijn idd iets minder lomp en ze klimmen erg goed,
het feit dat ze geen haakjes hebben vind ik erg makkelijk zeker met footlocken enzo.
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
User avatar
Freerk
Treehugger
Treehugger
Posts: 353
Joined: 11 Mar 2007, 13:47
Location: Zwolle

Post by Freerk »

treespotter wrote:Hebben alle Meindel zaagschoenen stalen neuzen?
Of ze het allemaal hebben weet ik niet, maar die van mij in ieder geval wel
Post Reply