Ik wil graag wat werken deze winter in Zwitserland

Als je een boomverzorger, stagair zoekt of bijvoorbeeld zelf een klus in de aanbieding hebt. Noem in je titel de plaats indien relevant.

Moderator: geert7

Post Reply
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

Ik wil graag wat werken deze winter in Zwitserland

Post by tarzan »

Hallo Iedereen op dit forum!

Ik ga jullie deze winter 4 maanden verlaten! ga bij mijn vriendinnetje in Zwitserland bifakkeren 'k zou het tof vinden daar wat te kunnen werken.dus een ieder die mij kan helpen door wat contacten voor mij te leggen of wat dan ook! graag. Hieronder in het Engels het bericht dat ik op op het treebuzz forum heb geplaatst.

Hello Tree Friends!
I am an European Tree Worker from Holland who is going to live with his Swiss (Area of Gruyeres) girlfriend during this Winter (13 Nov. till 14 March). I would like to have some work during my stay there. Not only becouse I do not want to be bored or want to earn some money but also to find out if I would like to live and work in Swiss the rest of my life with my girlfriend! I am an arborist for manny years. I have since 2003 an own company (www.tarzanboomverzorging.nl & www.arbre.TK (I will make this site also in Englisch, Frensch & German )) in Holland I work in and around Amsterdam.
I am a good climber and active in the Arborist scene (participant Dutch tree climbing Championship, L.B. Championship, organising (kids) climb, Active in Dutch Int. Soc. of Arboriculture etc.).
I will take my tools with me (Ford pickup (not 4wd.) Stihl: 2*MS 200, 2*MS 260 (cat), MS460, MS880, Long reach hedge trimmer, Blower. 2 complete climbing sets and spurs, ropes pulleys etc for tree removal also a special lightweight frame to cut planks from trees and a lightweight hand as well as an lightweight enguine whinch). I would like and can work on free-lance base or be employed. A working permit is not dificult to get for me as Swiss is entering the period of opening the boders for free traffic of persons and goods.
ps.I am also a certified (arborist-)rope splicer.

greets Frans
post@TARZANBOOMVERZORGING.NL

--------------------
Tarzan Tree Treat
groet van Tarzan
User avatar
Willem
Nieuw
Nieuw
Posts: 14
Joined: 15 Jul 2006, 13:05
Location: arnhem

bergwaldprojekt

Post by Willem »

hallo,

Ik heb wel een tip voor je als het gaat om werken in Zwitserland. Het is geen boomverzorging en ook geen betaald werk maar toch heel leuk en goed voor de contacten.
Ik heb het over het bergwaldproject (www.bergwaldprojekt.ch) Ik doe dit vrijwilligerswerk al vele jaren in de zomervakantie. Een week werken in de bergen in kader van het behoud van het bergwald. Nu ik dit aan het typen ben besef ik me dat er volgens mij geen projecten zijn in de tijd dat jij gaat.??? Kijk op hun site het is echt een hele mooie ervaring met een groep in de bergen/bos te werken en je krijgt een mooie kijk in dit deel van de Zwitserse samenleving.
Ik hoop dat je er wat aan hebt in ieder geval veel plezier in dat mooie land.

WB
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

terug in NL

Post by tarzan »

IK ben weer in Nederland en ga NIEt emigreren.

Groet van Frans
groet van Tarzan
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Post by treespotter »

Wat nou Tarz. Is de verkering uit of komt jou vriendinnetje naar Nederland.
Hoe was het daar. Als ik daar ben (en dat komt veel te weinig voor) dan is het om te skiën en dan denk ik wel eens; het moet toch heerlijk zijn om zomers te klimmen en om zo goed te kunnen skiën dat je 's winters je natje en je droogje kan verdienen als ski leraar.
jeroenvan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 72
Joined: 23 Feb 2007, 17:15
Location: Enschede

Post by jeroenvan »

Zeg ik heb een vraagje?

Ik moet voor mijn school 0ok 2 maand in het buitenland stage lopen.
Ik heb al wat in amerika geprobeert op een golfbaan maar dat is door communicatie mis gegaan.
Ook heb ik geprobeert via een australies forum wat geprobeert te regelen maar dat is ook niet echt wat.
Maar hoe is dat in zwitserland? Kun je daar nog wat leren van die jongens?
En moet je dan al vol leert treeworker zijn of heb je aan een paar certifcaten genoeg?

hoop dat je een leuk verhaaltje klaar hebt

groete jeroen
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 142
Joined: 15 May 2006, 18:33
Location: amstelveen
Contact:

Post by tarzan »

WAt een vragen.
Om te beginnen met Wother, Ik heb echt best een toffe tijd gehad, Woonde met Chantal in een huis uit 1400 in Gruyeres (franstalig deel) op 850 meter in de prealpen. (zie www.gruyeres.ch click op webcam) Prachtig, daar de bergen waren echt mijn vrienden. Ik heb daar echt gave dingen gemaakt in huis een trap, een houten wastafel met een houten wasbak!!!!!!!! en een wastafel met lades van een spar waarvan ik zelf alle planken ook heb gezaagd.(zie foto) heb ook heel veel gewerkt met hele oude planken, je kunt daar ook echt alles kopen aan hout, elk dorp heeft een eigen zagerij en alles is mogelijk. te gek. ik heb van 3 bomen met de plankenzaagframe (dank je wel Edward) een schuurtje gebouwd bij ons mini huisje in het bos! ook te gek huisje in het bos op 1000 meter naast beekje verder wel het een en ander geklusd, o.a. voor een hovenier en heb geadverteerd waaruit 3 klimklusjes kwamen. mensen doen niet moeilijk over geld en die bomen die stellen echt geen reet voor helemaal als je zoals ik binnentuintjes in Amsterdam gewend bent met afvoeren door het huis.

boompjes daar worden niet groot in stedelijke omgeving, het bos daar groeien ze echt zo 40 meter en zelfs de beuken zijn in het bos kaarsrecht! maar ik ben geen bosbouwer (meer), dus.........

Ik zou wolther liever para pant leraar willen zijn in de zomer en swinters lekker boompjes zagen!!! Ongelooflijk: je loopt met een rugzak met een lap stof daarin de berg op, boven gekomen spring je gewoon naar beneden en je vliegt!!! zo vrij als een vogel......... Beetje Thermiek erbij en je kunt uren boven blijven zo vrij als een vogel, Echt ongelooflijk mooi als ik dat kon doen hoef ik echt niet meer boompje te klimmen.

Skieen is niet echt mijn hobby ik haat mensenmassas en skiliften!! maar toerskieen waarbij je met behulp van stijgvellen bergop gaat vind ik wel leuk.

Ik heb het inderdaad uitgemaakt met Chantal. het was mij te moeilijk met haar samen te wonen, als het beter was gegaan had ik overwogen naar zwitserland te gaan..

Jeroen! Welke talen spreek je er worden namelijk 3&1/2 talen gesproken. Zwitsers duits (is echt niet te vergelijken met Duits Duits), Frans (wat een moeilijke klote taal) Italiaans (het italiaans deel van Zwitserland is heel bijzonder, veel rotsen en een prachtig zuidelijk klimaat) en Roman deze taal spreken slechts een handjevol mensen ik heb het nooit gehoord hoe het klinkt.
wat werk betreft. Boomverzorging is alleen in de grote steden iets verders kennen ze het begrip straat of laanbomen niet!!! er wordt vreselijk veel geknipt in die paar bomen die er zijn! meestal door hovenier met laddertje. ik heb geen kennissen opgedaan met een bedrijf waar jij, of zij iets aan hebben. Ik kan je wel tel. nr. geven van 1 ned. jongen die boomverz. is in Zwitserland. en van een jongen die ooit via Larenstein stage gelopen heeft aldaar!. Swinters is er niet veel te doen i.v.m. veel sneeuw. maar de rest van het jaar moet het mogelijk zijn. Groet van Frans
groet van Tarzan
jeroenvan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 72
Joined: 23 Feb 2007, 17:15
Location: Enschede

Post by jeroenvan »

heey mooi gemaakt man ziet er toppie uit.
daar heb je vast een leuke tijd gehad he.

Maar ja zal onhouden dat je nog een telefoon nummer hebt maar heb
net een adres in oostenrijk gekregen van een hovenier/boomverzorger
Post Reply