stobbenfrees

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
wim
Nieuw
Nieuw
Posts: 21
Joined: 26 Dec 2007, 21:23
Location: Borchtlombeek

stobbenfrees

Post by wim »

Ik zou binnenkort zo is een toestel willen huren , het gaat over een kleine handbediende machine.
Waar moet ik vooral op letten tijdens het bedienen, graag een beetje uitleg van de ervaren jongens.
Het zou moeten dienen om een sparren haag weg te frezen
thx
noel
Nieuw
Nieuw
Posts: 11
Joined: 25 Dec 2007, 12:38

Post by noel »

zorg ervoor als je gaat frezen aan de voor kant van de beitels geen hekwerk of draad in de buurt is, als daar de beitels in vast komen te slaan dan kun je een flinke opsodemieter krijgen wat ontzetten vervelende gevolgen kan hebben voor je schouders, uit de kom of zo. Dus let daar op, en niet teveel ineens weg willen frezen, beetje bij beetje dat werk het fijnste. GROETJES NOLLEBERT.
KIMME
Treehugger
Treehugger
Posts: 727
Joined: 12 May 2006, 18:56
Location: Diest
Contact:

Post by KIMME »

zorg er voor dat je geen boordstenen of andere harde materialen raakt die de tanden kunnen beschadigen. deze worden meestal goed nagekeken bij afhaling en terugbrengen en kunnen tot 100 euro per stuk kosten die dan ook door de verhuurfirma worden doorgerekend aan jou als ze kapot zijn. Indien er toch zulks in de buurt is lijkt het me best dat je iemand inhuurt die professioneel materiaal heeft om het voor je te doen. Goedkoop kan snel overgaan naar duurkoop als je niet weet waarmee je bezig bent.
Kijk ook even bij afhaling dat de snijkant van de tanden niet compleet afgerond is. Dit heeft tot gevolg dat je heel lang zal moeten frezen om een klein stompje weg te halen, wat resulteert in meer brandstof en manuren. Een heel klein beetje afronding mag, maar niet meer dan een radius van pakweg 3 tot 4 millimeter. Slijpen van beitels is duur en wordt dikwijls heel lang uitgesteld door verhuurfirma's. klanten klagen er niet over omdat ze meestal het verschil niet kennen tussen scherpe en botte tanden.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
Nelis
Treehugger
Treehugger
Posts: 259
Joined: 31 Aug 2007, 12:48
Location: Dongen

Post by Nelis »

Controleer ook ff of de tanden goed vast zitten, wij zijn er eens 1 verloren tijdens het frezen. Ik weet niet hoe groot de stobbe is, .....en op welke lokatie hij staat maar doe bij twijfel een CLIC -melding,. dit voorkomt verassingen achteraf.
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Post by Thijs »

neem ook als je bij auto's ramen enz. in de buurt bent een plaat mee ofzo tegen schade.
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
wim
Nieuw
Nieuw
Posts: 21
Joined: 26 Dec 2007, 21:23
Location: Borchtlombeek

Post by wim »

:D dat helpt me al veel vooruit thx,
User avatar
ivo
Treehugger
Treehugger
Posts: 453
Joined: 04 Mar 2007, 16:09

Post by ivo »

Als je het frezen tenminste nog wel ziet zitten...... :D
Post Reply