Boomsoort?
Boomsoort?
Treehuggers,
Over welke boom kan het hier gaan?
Beschrijving van de stam: Grijsachtig met verticale ribbels
Eerst dacht ik aan de papieresdoorn, maar de omschrijving van de stam komt totaal niet overeen.
Ook acer triflorum of Acer Cissifolium is een mogelijkheid maar hier ben ik het niet zeker.
Iemand van jullie? Ik weet het is moeilijk om te beschrijven met 1 foto, maar meer heb ik voorlopig nog niet in m'n bezit
Over welke boom kan het hier gaan?
Beschrijving van de stam: Grijsachtig met verticale ribbels
Eerst dacht ik aan de papieresdoorn, maar de omschrijving van de stam komt totaal niet overeen.
Ook acer triflorum of Acer Cissifolium is een mogelijkheid maar hier ben ik het niet zeker.
Iemand van jullie? Ik weet het is moeilijk om te beschrijven met 1 foto, maar meer heb ik voorlopig nog niet in m'n bezit
Re: Boomsoort?
Wel aangezien niets zeker is... Ben ik het ook niet zeker dat het een acer is, maar dan heeft ie wel aardig wat van die soort gemeen. Vandaar dat ik in die richting denk.
Ik zal binnenkort voor foto's van de boom zelf zorgen. Staat in een privetuin, tussen andere bomen maar heeft voldoende ruimte om vrij uit te groeien (wat ie ook al gedaan heeft!)
grtz
Ik zal binnenkort voor foto's van de boom zelf zorgen. Staat in een privetuin, tussen andere bomen maar heeft voldoende ruimte om vrij uit te groeien (wat ie ook al gedaan heeft!)
grtz
ik denk ook acer negundo of acer calipes vanwege de omschreven bast
volgens mij is het een Acer negundo L. (box elder)
http://gruschow.net/elwood/box_elder_acer_negundo_l.htm
http://gruschow.net/elwood/box_elder_acer_negundo_l.htm
als ik dat bovenste blaadje nou eens was, wat een uitzicht had ik dan
yep, 't is heel goed mogelijk dat het idd die Acer Negundo is!
-
- Niet meer nieuw
mijn stem gaat naar Acer negundo. Acer saccharinum is het heel zeker niet, dat is er met de pet naar gegooid.
gr
Joe
gr
Joe
bij nader inzien is het volgens mij acer cissifolium
acer negundo heeft een 5 delig blad
acer negundo heeft een 5 delig blad
-
- Niet meer nieuw
San,
ok dan heeft die boomverzorger er indertijd met de pet naar gegooid.
suikeresdoorn is Acer saccharum. Acer saccharinum is de zilveresdoorn.
alhoewel Ahornsiroop meestal van de suikeresdoorn gemaakt wordt, is het natuurlijk zo dat ook andere esdoornsoorten hiervoor in aanmerking komen, op die manier bekeken is elke esdoorn ook enigzins een 'suikeresdoorn'.
en ter info de bladeren van vederesdoorn kunnen zowel drie- als vijfdelig zijn.
beste groeten,
Joe
ok dan heeft die boomverzorger er indertijd met de pet naar gegooid.
suikeresdoorn is Acer saccharum. Acer saccharinum is de zilveresdoorn.
alhoewel Ahornsiroop meestal van de suikeresdoorn gemaakt wordt, is het natuurlijk zo dat ook andere esdoornsoorten hiervoor in aanmerking komen, op die manier bekeken is elke esdoorn ook enigzins een 'suikeresdoorn'.
en ter info de bladeren van vederesdoorn kunnen zowel drie- als vijfdelig zijn.
beste groeten,
Joe
-
- Niet meer nieuw
vederesdoorns zijn alleszins veel minder zeldzaam dan suikeresdoorns, ik geloof zelfs dat Acer negundode meest aangeplante amerikaanse esdoorn is in onze contreien. voor het werk ben ik als ik mij goed kan herinneren vooralsnog geen suikeresdoorns tegen het lijf gelopen, vederesdoorns wel.
beste groeten,
Joe
beste groeten,
Joe