Important Safety Recall

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
User avatar
Jacco
Nieuw
Nieuw
Posts: 21
Joined: 02 Aug 2009, 10:58

Important Safety Recall

Post by Jacco »

Ha collega klimmers,
Ik kreeg net een bericht van Tobe Sherrill over aluminium ringen die niet goed zouden zijn. Het verhaal is te lezen op de website van sherrill http://www.sherrilltree.com/. Allemaal gelijk de ringen in je cambium saver en je gordel controleren. Het zal wel niet zo’n vaart lopen maar toch.
Groeten Jacco
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Important Safety Recall

Post by treespotter »

Dank je Jacco.
Mijn ringen hebben geen van allen een eigen individueel geteste markering, maar bij alle nieuwe materialen die (er zijn en) nu komen kun je wel kiezen voor deze markering.
Het geeft je in ieder geval de zekerheid dat die 'goed' zijn.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Important Safety Recall

Post by Pietje »

Begin dit jaar hebben Ed Bottenheft, Thomas en ik een paar van die ringen op de trekbank gelegd. Ze braken ruim boven de 2000 Kg, de groene ring uit de Treemagic zelfs in de 3000KG.
De ringen die we van een flat op betonklinkers hebben gegooid waren zwakker geworden, nl 1600KG, nog steeds best stevig hoor!

De ringen die in cambiumsavers en klimgordels zitten, zijn wellicht niet per stuk gemarkeerd, maar als systeem. Dus als je ze niet los gekocht hebt, kun je er van uit gaan dat ze prima in orde zijn.

Voor losse ringen is een markering verplicht, want je wilt natuurlijk wel weten of ze te gebruiken zijn als klimonderdeel. Vandaar de recall.

Overigens ben ik benieuwd hoe twee klimmers er achter zijn gekomen dat de ringen "faalden" zonder dat ze gewond zijn geraakt... Wat hebben ze er dan mee gedaan...!?
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Important Safety Recall

Post by treespotter »

Het is jammer dat je van een compleet product wat je jaren geleden gekocht hebt niet kan nagaan of de ringen niet van dezelfde fabrikant kwamen als die 'foute' Kong zending. Ik zou ook wel eens willen weten wat er met die kapotte ringen is gedaan. Het riekt mij toch ook een beetje naar een stunt ala auto-industrie. Hier worden soms onschuldige terugroepacties in het leven geroepen om de klant een goed gevoel te geven aangaande de genomen verantwoordelijkheid. Een gevalletje beetje negatieve aandacht is ook waardevolle reclameaandacht.
Toch kan ik mij niet voorstellen dat de ringen in mijn Cresto FS's van een twijfelachtige kwaliteit zijn.
Post Reply