Het zal toch niet zo zijn dat het PT nu ineens wel 'vriendjes wil gaan worden'. Alles om hun eigen hachje te redden.In het voorjaar van 2009 heeft het Productschap Tuinbouw (PT) een klanttevredenheidsonderzoek gehouden. Volgens dit onderzoek krijgt het PT gemiddeld een 5,2 als rapportcijfer. Het klanttevredenheidsonderzoek is vanwege de gevolgde methodiek te beschouwen als een Pre-test van de draagvlaktoets die in 2011 gaat plaatsvinden. De draagvlaktoets is ingesteld in de nieuwe wet op de bedrijfsorganisatie en houdt in dat het productschap iedere vier jaar dient vast te stellen dat zij nog voldoende draagvlak heeft onder de ondernemers in haar sector. Het PT-bestuur werkt momenteel aan een toekomstagenda voor de tuinbouw en goede communicatie naar heffingbetalers.
Ik heb nooit begrepen waarom wij als boomverzorgers 'zo veel' moesten ophoesten.
Jaren geleden is er een folder uitgegeven van ons PT geld...(en dan bedoel ik niet de door de NVB getoetste laatste versie) Brrrrrr. De gemiddelde boomverzorger dacht bij het zien van deze PT uitgave aan zelfmoord. O ja, Het PT zorgt ook voor financiering van scholing...... Ergens.
Ik ben benieuwd of de gemiddelde zelfstandige boomverzorger ooit zelf 'iets wijzer geworden' is van de PT.
Ik persoonlijk hoop dat het PT niet nog eens 4 jaar mag volmaken (tenzij iemand echt een goede reden weet te noemen natuurlijk).