boomveiligheidscontrole

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
martinv
Nieuw
Nieuw

boomveiligheidscontrole

Post by martinv »

Wie weet in hoever een boomverzorger aansprakelijk is voor eventuele schade door bomen die hij gecontroleerd heeft.
Ik ben benieuwd....
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Re: boomveiligheidscontrole

Post by treespotter »

Wanneer jij een zichtbare schade over het hoofd hebt gezien en jij hebt dit niet gemeld in jou rapport en er is schade ontstaan dan ben jij aansprakelijk.
martinv
Nieuw
Nieuw

Post by martinv »

Ok, is duidelijk.
Maar wanneer een aantasting als bijv. een spechtengat in de kroon niet zichtbaar is vanaf de grond? naar mijn idee is er vaak een grijs gebied.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

VTA voer je uit met een paar gezonde ogen en als dat niet genoeg is dan gebruik je:
1 een bril
2 een prikstok
3 een kunststof hamer
4 een verrekijker
En als dat spechtengat vanaf de grond niet te zien was dan zal er echt geen enkele boomverzorger tijdens het uitvechten van de schade in een 'second opinion' zeggen dat je een suffert was dat je dat niet hebt gezien.
Het zal echter wel een probleem worden wanneer jij een linde met duidelijk waarneembare korsthoutskoolzwam over het hoofd hebt gezien (ook al zat dat in het berberisheggetje verscholen).
martinv
Nieuw
Nieuw

Post by martinv »

Die bril mocht ik de komende periode weer thuis laten van de oogarts!
Of misschien toch makkelijk om nu die korsthoutskoolzwam op te zoeken!
Mijn vraag was omdat als ik er naar vroeg bij een opleiding er altijd een antwoord was Als de bvc maar uitgevoerd is door iemand terzake kundig..... dat leek mij al een beetje te makkelijk. Zo van papiertje makkelijk bomen van tekening overnemen en klaar is kees.
Trouwens ieder1 nog fijne dagen
Post Reply