hakselaar vreet alles!!!
hakselaar vreet alles!!!
leuk altijd om te lezen welke hakselaar/versnipperaar mensen denken nodig te hebben;en op de meeste zitten stickers met veiligheids wenken,en toch zag ik mensen bezig afgelopen zaterdag ,waarvan je haren overeind gaan staan.
en ja hoor (lees hetkontakt lek en ijssel 22dec)
man met been benen in versnipperaar,toestand onbekend in ziekenhuis,is dus tot ongeveer zijn kruis erin getrokken voordat de machine stopte.
effe dat laatste stronkie erin trappen!!!!!
wat bezielt zo iemand,koud,haast,snel afmaken???
en ze liepen met minimaal 2 man ,het is dus in 3 seconden gebeurd.
iedereen mag een 880 huren ,en een hakselaar,en hupsakee
wordt het niet eens tijd voor .....
en ja hoor (lees hetkontakt lek en ijssel 22dec)
man met been benen in versnipperaar,toestand onbekend in ziekenhuis,is dus tot ongeveer zijn kruis erin getrokken voordat de machine stopte.
effe dat laatste stronkie erin trappen!!!!!
wat bezielt zo iemand,koud,haast,snel afmaken???
en ze liepen met minimaal 2 man ,het is dus in 3 seconden gebeurd.
iedereen mag een 880 huren ,en een hakselaar,en hupsakee
wordt het niet eens tijd voor .....
- treespotter
- Prinses Irene
Re: hakselaar vreet alles!!!
ik hoorde net van 1 van de (buren) dat ie zich met zijn andere voet heeft los willen trappen/trekken,en dat die er toen ook ingetrokken werd.
hakselaar blokkeerde,trauma gebeld,en die hebben hem eruit gekregen.
mijn vraag is hoe hebben ze dat dan gedaan?je moet hem volgens mijdan weer aanzetten,of het hele ding demonteren.
hakselaar blokkeerde,trauma gebeld,en die hebben hem eruit gekregen.
mijn vraag is hoe hebben ze dat dan gedaan?je moet hem volgens mijdan weer aanzetten,of het hele ding demonteren.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
het is toch leuk om weten dat je hakselaar alles maar dan ook alles hakselt mischien een ideetje om van men schoonmoeder vanaf te geraken 

laat een oen niet zomaar doen !
Oeh, ik weet niet of dit héél grappig is...
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
het is niet leuk voor de persoon dat het voor heeft maar vraag je er niet zelf om als je met uw benen in de trechter gaat het is niet voor niets dat dat ding zo onhandig hoog staat .
- treespotter
- Prinses Irene
Ach Bruno, laat het voor jou een troost zijn. Die versnipperaar van jou en mij gaan maar tot 15 cm 

wooowwwww
das niet best. maar het was wel een grote kraaningevoerde versnipperaar ofzo want anders kom je tot daar niet met je benen of je ben levensmoe. als wij der al bij staan voor de restjes dan altijd naast de trechter en de hark om te douwe.

... laat dat dan wel een kunststof hark zijn want das minder erg als hij die ook opvreet.
hehe ik heb zo es een fiskars hakmes door een TV 250 zien gaan waar nieuwe messen op stonden. dat komt er echt in slierten uit. hahaha tuinaannemers heh!!!
Die jongen die ik nu meeneem heb ik ook al wel es iets met z'n poot in de trechter van mijn hakselaar zien duwen. En ik heb dezelfde als jullie, maar als hij dat voetje grijpt dan is het er echt wel af.
Op een amerikaans forum heb ik es een verhaal gelezen van een firma die ineens een man "kwijt" was... Achteraf bleek dat hij door de chipper was gegaan.
In dit geval denk ik dat het geen erg grote chipper is geweest want het eerste dat er in me opkomt als ik de eerste post lees is "...nou ja het bekken van die man is groter geweest dan de invoeropening..." . Dus ik denk maximum een 20 of 25 cm.
Eentje die echt gemaakt is voor kraaninvoer die vreet je echt wel helemaal op....
hehe ik heb zo es een fiskars hakmes door een TV 250 zien gaan waar nieuwe messen op stonden. dat komt er echt in slierten uit. hahaha tuinaannemers heh!!!
Die jongen die ik nu meeneem heb ik ook al wel es iets met z'n poot in de trechter van mijn hakselaar zien duwen. En ik heb dezelfde als jullie, maar als hij dat voetje grijpt dan is het er echt wel af.
Op een amerikaans forum heb ik es een verhaal gelezen van een firma die ineens een man "kwijt" was... Achteraf bleek dat hij door de chipper was gegaan.
In dit geval denk ik dat het geen erg grote chipper is geweest want het eerste dat er in me opkomt als ik de eerste post lees is "...nou ja het bekken van die man is groter geweest dan de invoeropening..." . Dus ik denk maximum een 20 of 25 cm.
Eentje die echt gemaakt is voor kraaninvoer die vreet je echt wel helemaal op....
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
moraal van het verhaal : pas op of je hakselaar is met je aan de haal
Ik werk zelf ontzettend veel met een kraaningevoerde TP 390. Op zich zijn dit ideale machines voor het grovere werk, maar je moet wel ontzettend goed weten wat er kan, en (misschien nog wel belangrijker) wat er niet kan.
De kraaningevoerde snipperaars zit geen stopbeugel op, dus met de hand invoeren is uit den boze!!. De laatste restjes gooien we met de vork erin, en naduwen met de vork of de laatste tak. Ook blijft er ten allen tijde iemand in de tractor zitten, met zijn hand op de stopknop, mocht er toch nog per ongeluk iemand struikelen oid. en in de invoertrechter terecht komen.
Deze machine heeft een invoersnelheid van 130 cm per seconde, dus ik weet wel, op het moment dat je tussen de invoerrollen door bent......brrrrrrr, maarvoor het zover is heb je volgens mij toch al redelijk wat veiligheid ingebouwd.
Een kunststof hark geeft 'is niet zoveel om trouwens, hoewel hier vaak ook een stuk ijzer in zit. Ook die gaat er zonder problemen door.
De kraaningevoerde snipperaars zit geen stopbeugel op, dus met de hand invoeren is uit den boze!!. De laatste restjes gooien we met de vork erin, en naduwen met de vork of de laatste tak. Ook blijft er ten allen tijde iemand in de tractor zitten, met zijn hand op de stopknop, mocht er toch nog per ongeluk iemand struikelen oid. en in de invoertrechter terecht komen.
Deze machine heeft een invoersnelheid van 130 cm per seconde, dus ik weet wel, op het moment dat je tussen de invoerrollen door bent......brrrrrrr, maarvoor het zover is heb je volgens mij toch al redelijk wat veiligheid ingebouwd.
Een kunststof hark geeft 'is niet zoveel om trouwens, hoewel hier vaak ook een stuk ijzer in zit. Ook die gaat er zonder problemen door.
De ene dag een takkedag, dan weer een snipperdag.
heb een keer een rug blad blazer door de chipper zien gaan. de messen waren nog niet eens bot. haha
maar we dwalen een beetje af
maar we dwalen een beetje af
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
Laatst gewerkt met een jenz 560 met tractor ervoor met 400 pk
was wel heftig dat ding vreet tot 70 cm niet normaal in 1 dag 170m3 chippen
maar je hebt er wel een ervaren kraan machinist bij nodig anders werkt het gewoon niet.
was wel heftig dat ding vreet tot 70 cm niet normaal in 1 dag 170m3 chippen
maar je hebt er wel een ervaren kraan machinist bij nodig anders werkt het gewoon niet.
- treespotter
- Prinses Irene
Dat snipper ik gemiddeld niet eens in één jaartjeerd wrote:in 1 dag 170m3 chippen

ik minstens het driedubbele....
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
per dag?

- treespotter
- Prinses Irene
Dat kan 2 dingen betekenen.jef wrote:per dag?![]()
Hij wordt betaald per kuub en moet naast K&S nog heel veel zagen of hij moet naast K&S nog heel veel zagen en wordt per kuub betaald

en waar laat die die berg hakselhout liggen in de winkel of op de parking of watreespotter wrote:Dat kan 2 dingen betekenen.jef wrote:per dag?![]()
Hij wordt betaald per kuub en moet naast K&S nog heel veel zagen of hij moet naast K&S nog heel veel zagen en wordt per kuub betaald![]()

STIHL timbersports hope to get like jason
daarmee dat er daar minder bomen te zien zijn op de leuvensestwg 

bomen waar op de leuvensesteenweg waar dat danJoris wrote:daarmee dat er daar minder bomen te zien zijn op de leuvensestwg

STIHL timbersports hope to get like jason
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
nu weten we ook waarom de steenweg al zolang opgebroken is hij heeft zijn snippers daar onder de weg verstopt vrijwaarschijnlijk 

hierom werdt ik dus een beetje link om de uitspraak: Takken snipperen kan iedereen!in het form jobeau M400/kipper.
wat dit bewijst maar weer dat niet iedereen takken kunnen snipperen met verstand
greets vincent
wat dit bewijst maar weer dat niet iedereen takken kunnen snipperen met verstand
greets vincent
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
de kans dat je je been kwijt geraakt met een jo beau is echt wel klein en met je armen kan je ook al niet aan de messen .

met je armen lukt wel hoor! maar toch best niet proberen als je een draaiende motor eraan hebt gekoppeld