defender met kraan
defender met kraan
Ik dacht zo... dit zou wel eens erg handig kunnen zijn voor een boomverzorger...
Het is maar een gok en hij staat erg ver voor mij, anders was ik al lang eens gaan kijken.
En niet achterlijk duur voor een nederlandse defender te zijn.
Op hun eigen site staan er meer foto's.
http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp? ... nguageid=2
Het is maar een gok en hij staat erg ver voor mij, anders was ik al lang eens gaan kijken.
En niet achterlijk duur voor een nederlandse defender te zijn.
Op hun eigen site staan er meer foto's.
http://www.trucks.nl/VehicleDetail.asp? ... nguageid=2
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
Re: defender met kraan
das een cool ding ma is da nie echt nadelig voor de weg ligging van de defender want nu hangt er meer gewicht achteraan de defender ma ja het kan idderdaad wel handig zijn voor wat dingen op te nemen of zo
je moet er natuurlijk geen boom mee omdoen ik denk da de assen van de defender da nie echt gaan aankunnen
greetz roel
je moet er natuurlijk geen boom mee omdoen ik denk da de assen van de defender da nie echt gaan aankunnen

greetz roel
STIHL timbersports hope to get like jason
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
past daar maar mee op dat de chassisbalken niet gescheurd zijn de prijs is me een beetje te laag .
laat een oen niet zomaar doen !
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
@ kimme je moet is op kleyweg.nl kijken dat is waar ik de mijne gehaald heb .
hij heeft een iveco met kipbak en dubbel cabine staan.
hij heeft een iveco met kipbak en dubbel cabine staan.
Kim,
mischien via LARO import Den Bosch. Is allicht korter bij
mischien via LARO import Den Bosch. Is allicht korter bij
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Mooi ding,
maar.......
Waar laat je die stammen die je ermee optilt, de bak heeft niet echt veel ruimte over.
De draaicirkel van die 130's is ongeveer gelijk aan een olietanker, dus de kleinere wijken ga je echt niet in en zeker niet als je ook een aanhanger erbij hebt
Ik vind met kraantjes op auto's altijd dat de daadwerkelijke hef capaciteit tegenvalt en voor die keer dat je 't nodig hebt kun je mijn inziens beter een "echte" laten komen.
prijs is redelijk voor een 130 uit 2002 met 170.000 op de klok.
bij Jansen in Oisterwijk hebben ze er eentje staan met een hoogwerkertje erop....da's wellicht handiger....
grtn wouter
maar.......
Waar laat je die stammen die je ermee optilt, de bak heeft niet echt veel ruimte over.
De draaicirkel van die 130's is ongeveer gelijk aan een olietanker, dus de kleinere wijken ga je echt niet in en zeker niet als je ook een aanhanger erbij hebt

Ik vind met kraantjes op auto's altijd dat de daadwerkelijke hef capaciteit tegenvalt en voor die keer dat je 't nodig hebt kun je mijn inziens beter een "echte" laten komen.
prijs is redelijk voor een 130 uit 2002 met 170.000 op de klok.
bij Jansen in Oisterwijk hebben ze er eentje staan met een hoogwerkertje erop....da's wellicht handiger....
grtn wouter
- climb fast, move slow -
- callum-aan
- Treehugger
Denk je dat deze hoogwerker wel aan de veiligheids voorschriften voldoet? Ik vraag het me af. Maar wel een leuk ding. Staat al meer dan een jaar bij Jansen. Misschien kan ie wat goedkoper-WOUTER- wrote: bij Jansen in Oisterwijk hebben ze er eentje staan met een hoogwerkertje erop....da's wellicht handiger....
grtn wouter

Me transmitte sursum Caledoni!!
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Moet je natuurlijk wel de klussen voor hebben
ik zou 'm voor geen goud willen - klimmen is me te leuk

ik zou 'm voor geen goud willen - klimmen is me te leuk

- climb fast, move slow -
en vergeet niet dat de 3.5t til kracht naast de auto is. dus als je een meter of 2 uitzwaait word dat drastisch minder dus kan je het bijna sneller met de hand tillen
verder is het wel grappig bedacht

Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
leuke hoogwerker defender maar je heb er geen reet aan hij mist een jip dat is onmisdaar in ons vak.
alleen voor slapen is hij leuk alleen kans dat met een beetje grote tak hem kapot gooit
en die defender met de kraan achterop is handig als je een trilplaat in en uit de auto moet tillen, of als je te lui bent om je bladblazer of zaag uit de auto te tillen.
greets vincent
alleen voor slapen is hij leuk alleen kans dat met een beetje grote tak hem kapot gooit
en die defender met de kraan achterop is handig als je een trilplaat in en uit de auto moet tillen, of als je te lui bent om je bladblazer of zaag uit de auto te tillen.
greets vincent
ik ken niet veel van hoogwerkers wat is een jip??
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
is het kleindere armpje op het einde van de grootte arm dit is handig om overal tussen te wroeten . is idd onmisbaar in de boomverzorging
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
dat noemt niet stom joris . dat is hooguit onwetend .
als ik de foto's zo bekijk kan je er nog wel een aanhanger achterhangen. Er is toch een trekhaak aan. heb trouwens ook effe navraag gedaan bij de constructeur van de kraan en die zegt dat dat ding toch wel een 450 kilo kan heffen op een meter of vijf. Das toch niet niks. Maar ik dacht ook aan bv de jongens die wel es wat doen met boomstamkunst enzo verder. Het grootste probleem waar zij tegenaan kijken is dat ze de mooie stamstukken dikwijls niet geladen krijgen en daardoor niet kunnen meenemen. Een kraantje laten komen is dan duur en dan moeten ze soms wel es kansen laten schieten.
Ook om bomen te halen in de kwekerij kan het goed functioneren, die kun je meestal niet heffen met de hand met kluit en al.
Of denk maar aan een zak snippers die je net hebt volgeblazen met je Jo Beau M 400...
Ik weet het allemaal niet maar 't leek me handig te zijn voor iemand die het kan gebruiken.
Ook om bomen te halen in de kwekerij kan het goed functioneren, die kun je meestal niet heffen met de hand met kluit en al.
Of denk maar aan een zak snippers die je net hebt volgeblazen met je Jo Beau M 400...
Ik weet het allemaal niet maar 't leek me handig te zijn voor iemand die het kan gebruiken.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
hey kimme goed plan koop jij hem om handig te zijn als ik nog eens een stammetje moet meenemen voor men carving dan bel ik jou wel .
dan zijn we alle twee geholpen