welke klimcursus is aan te raden?

Als je een boomverzorger, stagair zoekt of bijvoorbeeld zelf een klus in de aanbieding hebt. Noem in je titel de plaats indien relevant.

Moderator: geert7

Post Reply
NannoB
Treehugger
Treehugger

welke klimcursus is aan te raden?

Post by NannoB »

Om niet andere topics te vervuilen even een nieuw topic

heeft iemand ervaring met de basiscursus klimmen van Helicon in Apeldoorn?

Prijs € 675,- voor 8 dagdelen
Inhoud
Tijdens deze cursus leert en oefent de cursist basisklimtechnieken met klimlijnen en gordels. Ook wordt gewerkt met handgereedschappen in de boomkroon (handmatige boomverzorging). Snel én veilig werken vormt een belangrijk onderdeel van de cursus.

http://helicon.nl/bedrijfsopleidingen/c ... ectid=1372
Tamil
Site Admin
Site Admin

Re: welke klimcursus is aan te raden?

Post by Tamil »

Snel én veilig werken vormt een belangrijk onderdeel van de cursus.
Snel??? het is een f*king basis cursus!
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

als je zin hebt om eens naar belgie te komen . vraag eens aan kimme . veel positief van gehoort
laat een oen niet zomaar doen !
roelce
Treehugger
Treehugger

Post by roelce »

idd die van kim is goed je leert er veel en op een goede manier ook en niet alte duur

ik kan er van meespreken heb de klimmen 1 gedaan bij hem echt veel geleerd want ik wist nog niets want was tenslotte toen maar een stagairke he :lol: :lol: 8) 8)
greetz roel
STIHL timbersports hope to get like jason
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

roelce wrote:idd die van kim is goed je leert er veel en op een goede manier ook en niet alte duur
boomverzorgingbruno wrote:als je zin hebt om eens naar belgie te komen . vraag eens aan kimme . veel positief van gehoort
Kimme en Sandra krijgen i.i.g. goede reclame zo. Diest ligt echter 2u rijden van Bennekom. De effectiviteit van een cursus zal wel afnemen met 4 reisuren (zonder files) ben ik bang.

De reactie van Tamil begrijp ik heel goed. In een paar dagen leer je de basis technieken, maar door het te doen zal je pas veilig en snel kunnen gaan leren werken. Ik neem aan dat Helicon niet pretendeert je na 4 dagen al als titelkandidaat voor klimwedstrijden in te kunnen zetten.
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

kimme en Sandra krijgen i.i.g. goede reclame zo. Diest ligt echter 2u rijden van Bennekom. De effectiviteit van een cursus zal wel afnemen met 4 reisuren (zonder files) ben ik bang.

kijk er is terug bier in belgie dus waarom niet gewoon dagje vroeger komen en overnachten in een hoteletje of b&b . ik volg nu ook etw in nederland en blijf gewoon daar . dus dat is een flauw excuus . :wink:
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

boomverzorgingbruno wrote: kijk er is terug bier in belgie dus waarom niet gewoon dagje vroeger komen en overnachten in een hoteletje of b&b . ik volg nu ook etw in nederland en blijf gewoon daar . dus dat is een flauw excuus . :wink:
het vergt wat meer planning, maar is inderdaad wel een mouw aan te passen. Ik begrijp hieruit dat wij samen een pintje pakken dan!
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

als ik weet wanner je komt zorg ik voor het bier . :wink: weet wel niet welke cursus je gaat doen maar ik ga me nu inschrijven voor klimmen 3 afbreken van bomen .
Frederik
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by Frederik »

PCLT in Roeselare heeft ook een héél goede cursus boomklimmen voor maar 300 (cursus van 98u) waar zelfs, als ik me niet vergis een paar treehuggers les geven
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

misschien haal ik me nu de woede op de nek van enkele mensen . maar sorry vind het niveau van pclt opleidingen echt niet naar behoren . is gelijkend op inverde
en als het opdringen van je eigen mening een opleiding is wel dan score deze 2 centra super goed maar ik vind dat je net als onderwijs instelling moet openstaan voor nieuwe dingen . en technieken .
Frederik
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by Frederik »

boomverzorgingbruno wrote:misschien haal ik me nu de woede op de nek van enkele mensen . maar sorry vind het niveau van pclt opleidingen echt niet naar behoren . is gelijkend op inverde
en als het opdringen van je eigen mening een opleiding is wel dan score deze 2 centra super goed maar ik vind dat je net als onderwijs instelling moet openstaan voor nieuwe dingen . en technieken .
de woede niet zozeer Bruno, iedereen heeft recht op een eigen mening natuurlijk, maar ik denk toch dat je de jouwe eens moet herzien. Ik volg de cursus daar zelf en de mensen leren je daar op uit hun ervaringen, maar hoe kan het ook anders? Ik zou het echt niet liever hebben. en de leerkrachten die we daar hebben staan zeker en vast open voor nieuwe technieken en nieuwe dingen hoor.

Dat is natuurlijk mijn mening :D
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

@frederik
zit voor de moment bij helicon in nederland en dan kan je gaan vergelijken heb bij inverde en pclt vroeger ook opleidingen gevolgd . en dan is het bij helicon toch wel van een ander niveau .
maar dit is mijn bevinding .
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

dhr.banuyn wrote:Om niet andere topics te vervuilen even een nieuw topic

heeft iemand ervaring met de basiscursus klimmen van Helicon in Apeldoorn?

Prijs € 675,- voor 8 dagdelen
Inhoud
Tijdens deze cursus leert en oefent de cursist basisklimtechnieken met klimlijnen en gordels. Ook wordt gewerkt met handgereedschappen in de boomkroon (handmatige boomverzorging). Snel én veilig werken vormt een belangrijk onderdeel van de cursus.

http://helicon.nl/bedrijfsopleidingen/c ... ectid=1372
Sinds kort is daar op school een echte diehard Treehugger de cursus aan het verzorgen. Materiaal en technieken zullen nu zeker meer van deze tijd zijn.
Frederik
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by Frederik »

boomverzorgingbruno wrote:@frederik
zit voor de moment bij helicon in nederland en dan kan je gaan vergelijken heb bij inverde en pclt vroeger ook opleidingen gevolgd . en dan is het bij helicon toch wel van een ander niveau .
maar dit is mijn bevinding .
ik heb natuurlijk niet veel achtergrond in die zaken, en kan dus ook niet gaan vergelijken, dus ik kan momenteel dan ook niet anders doen dan je gelijk geven :)

en het is natuurlijk ook ieder zijn eigen mening eh :)
callum-aan
Treehugger
Treehugger

Post by callum-aan »

treespotter wrote: Sinds kort is daar op school een echte diehard Treehugger de cursus aan het verzorgen. Materiaal en technieken zullen nu zeker meer van deze tijd zijn.
Ik ben over een paar maanden klaar met de opleiding aan de Helicon in Eindhoven. In alle klim modules waren de instructeurs top. Allemaal ervaren klimmers. Willy Detiger, Guy Herremans, Jelte, Wolter, Ton Stokwilder. Allemaal boomverzrogers van formaat.
Begin februari Wolter en Walter als instructeur voor klimmen 4. Dus zijn we weer in goede handen.

Voordeel van deze instructeurs is dat je ook wat met andere materialen en methodes mag stoeien ipv de instap methode, dubbelloops en prusik. Want zo was het vroeger heb ik begrepen.

Deze topic gaat over een klimcursus. Ik vind alleen een klimcursus echter te weinig als je de boomverzorging in wilt. Daarom doe ik de gehele opleiding. Dus ook maar wat indrukken van mij over de rest van de cursus.

De andere modules waren ook goed geinstructeerd. (zou dat woord bestaan?)
Zware velling week was Jan Roest 1 dag instructeur. Gelijk ook de beste dag met zwaar hout. 3 andere dagen waren fijnsparretjes en amerikaanse eikjes. Slieten noem ik dat en geen zware velling. Dat vond ik wel jammer. Het schijnt een probleem te zijn om voldoende zwaar hout paraat te hebben voor deze cursus.
Gerrit Jan van Prooijen en Henry Kuppen hebben ook een aantal lessen verzorgd.

Maar de opleiding zelf vind ik persoonlijk wel wat schools. Zo haal je eerst je IPAF en moet je daarna nog een werkstuk maken over het werken met een hoogwerker. Naar mijn idee mag je na het behalen van je IPAF wel aan nemen dat men met een hoogwerker overweg kan. Als dat niet zo zou zijn helpt dat werkstuk ook niet meer. Ook een praktijk verslag snipperen en frezen zet ik voor me zelf ook in die schoolse categorie.
Ik ben nu 39 en zaagde op mijn 16de op zaterdagen en vakanties al populieren in de polder. Groot deel van mijn leven in het groen/bosbouw gewerkt en dan moet je werkstukken maken over basale zaken zoals hierboven genoemd. Als ze wat individueler zouden kijken naar de cursisten zou het al heel wat fijner zijn.
Als je jong bent, ben je dat schoolse waarschijnlijk nog wel gewend. Daarna moet je je en beetje aanpassen.
Als ik nog een keer zou moeten kiezen tussen Helicon en IPC zou ik voor het IPC gaan.
Maar de opleiding zelf is naar mijn idee helemaal niet verkeerd.

Paul
Me transmitte sursum Caledoni!!
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Jammer dat de opmerkingen die Callum-aan geeft, in 2002 ook al speelden; ik herken er genoeg van. Helicon heeft er kennelijk in al die jaren niet de noodzaak van ingezien dit te verbeteren.
:?
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

ben helemaal eens met callum aan . de opleiding van etw bij helicon is zeker kwa inhoud dik in orde . maar het word idd op een nog al schoolse manier gebracht. instructeurs allemaal super goed hebben al willy detiger ,walter,wolter tamil, jelte en jan roest gehad stuk voor stuk mensen met vakkennis . en als je dan zoals ik niet alleen de cursus bekijkt maar deze jongens in het oog houd en tussen de lijnen van de cursus doorkijkt dan is er zeer veel toegevoegde waarde . en kan je echt veel leren . warvoor al reeds dank aan de jonges
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

intussen kan ik wel boomklimmen 1 aan mijn palmares toevoegen. IPC met Frits Spek als instructeur. Prima!
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Als er een klimmen 2 aan zit te komen Nanno, doe Frits dan de groeten :wink:
frankb
Nieuw
Nieuw

Post by frankb »

Hey treehuggers,

De klimcursussen bij Helicon in apeldoorn worden sinds kort gegeven door mij. Na jaren ervaringen opdoen in t vakgebied en op lb en NK werd het voor mij tijd om les te gaan geven. Dus komt allen naar Apeldoorn voor de verschillende klimcursussen en de ETW opleiding.

Groente Frank.
Als het niet gaat zoals het moet,
moet het maar zoals het gaat.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Volgens mij was jij al genoemd Frankieboy (alleen natuurlijk niet bij naam).
a.s. Woensdag en donderdag mogen wij, tijdens de rescue-cursus, elkaar op het Helicon in Apeldoorn weer 'in de haren vliegen'/aanvullen (doorhalen wat niet van toepassing is) :lol: Dan zal ik woensdag (mijn verjaardag) voor gebak zorgen :D
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

het klimwerk wordt dat gewoon op de Loolaan gegeven? of moet ik ergens anders gaan zoeken om treespotter een hand te kunnen geven voor zijn verjaardag?
frankb
Nieuw
Nieuw

Post by frankb »

hey Wolter

Ik denk dat t aanvullen wordt haha.
Maar das goed van het gebak.
Zie je Woensdag.

groente frank.
Als het niet gaat zoals het moet,
moet het maar zoals het gaat.
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

@treespotter:
GEFELICITEERD!!

hmm gister klaar gezet, nu pas gepost, dag te laat
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Dank je jongen. Veel taart en ijs gegeten de afgelopen dagen. Niet van mij :lol:
Frank had afgesproken dat er voor vastgeworpen zakjes taartje moesten worden gedoneerd aan alle klimmers en instructeurs. Ik ben kilo's aangekomen :lol:
Post Reply