juiste keuze opleiding/cursus!
- ErwinTeijgeler
- Nieuw
juiste keuze opleiding/cursus!
Het komende jaar wil ik mij gaan richten op het volgen van een cursus of een deeltijd/avond opleiding richting de bosbouw. En dan niet het boomverzorging, maar echt bomen rooien, uitdunnen, exploitatie, etc. De bosbouw trekt mij meer, ik ben na de opleiding van plan om naar het buitenland te gaan. Om in de bossen mijn brood te verdienen, en niet voor het geld (een klein beetje). Momenteel heb ik een loonbedrijf in de GWW sector, maar ben het ongeloofelijk zat (prijstechnische en al die prutsers).
Nu mijn vraag waar, wat, welke? opleiding of cursus zou ik kunnen volgen naast mijn werk dus in de avonden, weekend. Het moet te maken hebben met bosbouw, zelf wil ik wel via de IPC groen de opleiding volgen. Er is alleen veel keus, en wat is verstandig om te volgen.
Nu beschik ik over VOl VCA, Medewerker hovenier, Lichte velling en snoeien van straat en laanbomen.
IK hoor graag jullie meningen dan wel ideeën.
Groeten,
Erwin
Nu mijn vraag waar, wat, welke? opleiding of cursus zou ik kunnen volgen naast mijn werk dus in de avonden, weekend. Het moet te maken hebben met bosbouw, zelf wil ik wel via de IPC groen de opleiding volgen. Er is alleen veel keus, en wat is verstandig om te volgen.
Nu beschik ik over VOl VCA, Medewerker hovenier, Lichte velling en snoeien van straat en laanbomen.
IK hoor graag jullie meningen dan wel ideeën.
Groeten,
Erwin
stop de walvis jacht, steun www.seashepherd.org !
Re: juiste keuze opleiding/cursus!
Opleiding volgen via bosbouwschool Velp of rechtstreeks naar IPC maar een beetje ondergrond over de bosbouw lijkt me wel handig voor je!
Begin aub niet als zager.
90% procent wordt geen 65 jaar in de bossen
er is geen dubbeltje te verdienen met het vellen met de motorzaag
als je in de bossen wilt zagen zul je je moeten opleiden tot machinist (processor of forwarder)
als je in de bossen wilt zagen zul je je moeten opleiden tot machinist (processor of forwarder)
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
densmee wrote:Begin aub niet als zager.

Zeg Guy wat doe jij tegenwoordig

ik klim liever ... dan werken
Hey jongens, kom allemaal naar België; kijk wat je hier op één dag kunt leren: http://www.eduplus.be/NL/Opleidingdetai ... -2-325.php
Last edited by Stefan on 29 Jan 2010, 17:12, edited 1 time in total.
op 1 dag leren klimme, zagen, vellen, gevaarlijke bomen, enzo ....Stefan wrote:Hey jongens, kom allemaal naar België; kijk wat je hier op één dag kunt leren: http://www.eduplus.be/NL/Opleidingdetai ... -2-325.php
da is onmogelijk 1 dag is veeeeeeeeeeel te kort

tenzij je brainwash geven en al de materie er inspuiten van een pro maar dan nog nie

STIHL timbersports hope to get like jason
Misschien moet Roelce wat minder vaak naar The Matrix kijken...roelce wrote:tenzij je brainwash geven en al de materie er inspuiten van een pro maar dan nog nie

dennis wrote:densmee wrote:Begin aub niet als zager.
![]()
![]()
![]()
Zeg Guy wat doe jij tegenwoordig![]()
![]()
Het is nooit mijn intentie geweest om handzager te worden.
Ik volg niet voor niks een studie aan van Hall Larenstein.
Ik schrijf plannen voor bossen en landgoederen e.d.
en tussendoor doe ik ook nog uitvoerend werk. zoals specifieke bomen vellen, vogelkers bestrijding.
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
ach ja konde ze het maar dan moest ik nu nie leren voor al de examens van de hoge school ach nog maar 3 te gaan nog even door bijten dusdhr.banuyn wrote:Misschien moet Roelce wat minder vaak naar The Matrix kijken...roelce wrote:tenzij je brainwash geven en al de materie er inspuiten van een pro maar dan nog nie
Nog ff doorbijten Roelce.
Mijn vrouwke zit hier ook in haar laatste examens.
Ik weet perfekt wat je bedoelt.
Veel succes
Veel succes
Philippe wrote:Nog ff doorbijten Roelce.
Veel succes
Philippe wrote:Nog ff doorbijten Roelce.
ja zal ik zeker doen en wens u vrouwke ook maar veel succes
kijk nu al uit naar de LB komt gij ook en wanneer is da nu eigelijk
kan niet meer wachten