alpina 45 prof
alpina 45 prof
Hoi forum leden
ik heb een alpina prof 45 gekocht 2e hands
Maar ik heb er geen gebruikshandleiding bij.
kunnen jullie mij eraan helpen????
Of weten jullie waar ik die kan krijgen??
groetjes
een nieuweling uit venlo
ik heb een alpina prof 45 gekocht 2e hands
Maar ik heb er geen gebruikshandleiding bij.
kunnen jullie mij eraan helpen????
Of weten jullie waar ik die kan krijgen??
groetjes
een nieuweling uit venlo
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
Re: alpina 45 prof
welkom matteke je kan eens zoeken naar een verdeler en die kan u zeker een handleiding bezorgen of gewoon naar de site van alpina en dan manual aanvragen
laat een oen niet zomaar doen !
Hoi,
De gebruikershandleiding heb ik niet kunnen vinden ,
Wel heb ik een explosie tekening gevonden van een P45 alleen het nieuwere model.
het meeste is gelijk alleen zit bij de mijne de koppeling andersom.
dus toen ben ik maar gewoon begonnen
met een grondige schoonmaakbeurt.
nu wil ik het aandrijfwiel en het naald lager vervangen.
Bij het nieuwere model zit er een borg schroefje net onder de koppeling.
maar de mijne heeft het niet.
ook zit er geen seegerring.
Kun je die met een kleine poelietrekker eraf halen????
en het lager hoe word dat op zijn plek gehouden???
Weten jullie ook mss hoe ik de olie toevoer kan terug draien ?
er komt zoveel olie op de ketting dat alle zaagsel zich ophoopt en blijft plakken aan de onder zijde van de machine.
groetjes
De gebruikershandleiding heb ik niet kunnen vinden ,
Wel heb ik een explosie tekening gevonden van een P45 alleen het nieuwere model.
het meeste is gelijk alleen zit bij de mijne de koppeling andersom.
dus toen ben ik maar gewoon begonnen
met een grondige schoonmaakbeurt.
nu wil ik het aandrijfwiel en het naald lager vervangen.
Bij het nieuwere model zit er een borg schroefje net onder de koppeling.
maar de mijne heeft het niet.
ook zit er geen seegerring.
Kun je die met een kleine poelietrekker eraf halen????
en het lager hoe word dat op zijn plek gehouden???
Weten jullie ook mss hoe ik de olie toevoer kan terug draien ?
er komt zoveel olie op de ketting dat alle zaagsel zich ophoopt en blijft plakken aan de onder zijde van de machine.
groetjes
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Mooie vragen voor een dealer lijkt me....alpine is toch een aparte uitvoering van Renault

- climb fast, move slow -
- honda_power
- Treehugger
nee das bmw 

frits
Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
Er is maar 1 theorie en dat is dat het in de praktijk nooit klopt
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
het geen je vraagt is heel simpel als je verstand hebt van wat je doet .
neen gebruik maar geen poulie trekker of je kan je machine direkt klasseren onder de noemer oud ijzer.
als je niet weet hoe dit systeem werkt kan ik je 1 tip geven zoek een dealer . voor er ongelukken gebeuren .
neen gebruik maar geen poulie trekker of je kan je machine direkt klasseren onder de noemer oud ijzer.
als je niet weet hoe dit systeem werkt kan ik je 1 tip geven zoek een dealer . voor er ongelukken gebeuren .

Ik wil jullie allemaal bedanken voor al jullie reacties
(waar je geen zak aan hebt)
ik dacht dat een forum bedoeld is om mensen te helpen
En niet hoe jullie allemaal reageren.
Dat jullie ooit ook begonnen zijn blijkt bij jullie niet in dat koppie te zitten.
Ja je kunt alles wel naar iemand toe brengen en hier een ruige kerel uithangen .
Dat is de makkelijkste manier om iemand af te kraken terwijl je zelf ook niet weet hoe het zit.
de groeten en tot nooit meer.
Dat jullie ooit ook begonnen zijn blijkt bij jullie niet in dat koppie te zitten.
Ja je kunt alles wel naar iemand toe brengen en hier een ruige kerel uithangen .
Dat is de makkelijkste manier om iemand af te kraken terwijl je zelf ook niet weet hoe het zit.

ik denk dat onder de meeste van ons niet een
belletje gaat rinkelen bij jou vraag, vandaar de flauwekul
jammer dat je afhaakt mischien kon juist jij ons wel vertellen
wat een alpina 45 prof was/is
@ de rest, waar had ie het over

ik klim liever ... dan werken
de mensen op dit forum zijn stuk voor stuk zeer goede mensen waar je veel van kunt lerenmatteke wrote:Ik wil jullie allemaal bedanken voor al jullie reacties
Maar mensen zijn mensen en kunnen dus ook niet alles weten. en wat ze weten delen ze heel graag zeer graag zelfs met de andere forumleden.
maar de vragen die jij stelt zijn al zeer speciefiek gerichte vragen over een alpine kettingzaag wat al niet direct het bekenste merk is dus minder mensen weten er iest van af.
dat is nog helemaal geen reden om de leden die je dan toch willen helpen zo aftezeiken da is nergens goed voor

je kunt zoals de profs het zeggen beter naar een dealer gaan voor je stukken maakt.
misschien als je wat vriendelijker was geweest had ik je een handleiding gezocht.

met vriendelijke groeten roel
ps let op met wat je zegt op dit forum de meeste zijn proffesionals en weten waar ze het over hebben

STIHL timbersports hope to get like jason
- treespotter
- Prinses Irene
Laat gaan jongens. Hij is al weg.roelce wrote:de mensen op dit forum zijn stuk voor stuk zeer goede mensen waar je veel van kunt lerenmatteke wrote:Ik wil jullie allemaal bedanken voor al jullie reacties
Maar mensen zijn mensen en kunnen dus ook niet alles weten. en wat ze weten delen ze heel graag zeer graag zelfs met de andere forumleden.
maar de vragen die jij stelt zijn al zeer speciefiek gerichte vragen over een alpine kettingzaag wat al niet direct het bekenste merk is dus minder mensen weten er iest van af.
dat is nog helemaal geen reden om de leden die je dan toch willen helpen zo aftezeiken da is nergens goed voor![]()
![]()
.
je kunt zoals de profs het zeggen beter naar een dealer gaan voor je stukken maakt.
misschien als je wat vriendelijker was geweest had ik je een handleiding gezocht.![]()
![]()
met vriendelijke groeten roel
ps let op met wat je zegt op dit forum de meeste zijn proffesionals en weten waar ze het over hebben![]()
![]()
Ik verbaas mij er telkens weer over dat er mensen zijn die denken dat dit de plek is voor informatie over van die ouwe prut. Ik heb trouwens het vermoeden dat dat tandwieltje gewoon aan de koppeling vast zit en dat hij gewoon met een prop touw de cilinder moet vasthouden om de boel los te draaien. Maar ja, dat ga je natuurlijk niet zeggen.
En wat betreft die handleiding Roel... Die was zelfs op het Zweedse motorzaagforum niet aanwezig. En als hij bij Magnus niet te vinden is dan is hij er echt niet meer (denk ik).
- callum-aan
- Treehugger
-WOUTER- wrote:Mooie vragen voor een dealer lijkt me....alpine is toch een aparte uitvoering van Renault![]()
een groter of nieuwer broertje van de P38? De enige niet lelijke rangerover?
Me transmitte sursum Caledoni!!
www.arboristsite.com
misschien kunnen ze je hier helpen een amerikaanse site met veel verschillende motorzagen
misschien kunnen ze je hier helpen een amerikaanse site met veel verschillende motorzagen
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
daar zit hij ook al op je moet maar eens bij google intypen
manuel alpine 45 prof
dan kom je daar op uit met net de zelfde vraag
manuel alpine 45 prof
dan kom je daar op uit met net de zelfde vraag
STIHL timbersports hope to get like jason
Ja man, bij sommige schort er toch ook iets aan de opvoeding.
Maar kom, wie ben ik om erover te oordelen.
Ik weet wel dat ik al veel van jullie heb kunnen leren en dat mijn vragen altijd correct en met veel kennis werd beantwoord.
Vandaar mijn dank
Maar kom, wie ben ik om erover te oordelen.
Ik weet wel dat ik al veel van jullie heb kunnen leren en dat mijn vragen altijd correct en met veel kennis werd beantwoord.
Vandaar mijn dank
Wie was er ook al weer een prof...?treespotter wrote: Ik heb trouwens het vermoeden dat dat tandwieltje gewoon aan de koppeling vast zit en dat hij gewoon met een prop touw de cilinder moet vasthouden om de boel los te draaien.

Nogal logisch trouwens dat de profs niets van dit soort zagen afweten. Een vertegenwoordiger vraag je toch ook niet iets over een V-snaar van een LADA..

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
- treespotter
- Prinses Irene
MacGyver.Pietje wrote:Wie was er ook al weer een prof...?![]()
![]()
Dat touwtruukje was er al voor de plastieken plug. Waarschijnlijk was er nog niet eens plastic toen de Alpina prof 45 gemaakt is

Als die jongen al zo'n oude zaag koopt zonder handleiding dan kun je er toch niet vanuit gaan dat die plug er nog wel bij zit toch?
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
volgens mij bestaat er voor zoeen old timer geen handleiding ,en kan je geneens dat tandwiel er afhalen dat is gewoon allemaal aan elkaar gegoten en gelast .
ja lachen dat spul,wij kregen van een dame een mega grote stihl omdat haar man was overleden,affijn wij zoeken bleek uit 1973 of zo,had onze dealer er gewoon nog onderdelen van.ding weer lopend gemaakt ,geen kettingrem ect
moesten een klein boompje snoeien en kwamen voor de gein met dat bakbeest aanzetten,starten om half 9 s ochtends (echt binnen 1 minuut de hele straat buiten)er zit geen uitlaat op)leg dat maar eens uit aan al die sjaggerijnen)
firma janssen en van es(koot en bie).
moesten een klein boompje snoeien en kwamen voor de gein met dat bakbeest aanzetten,starten om half 9 s ochtends (echt binnen 1 minuut de hele straat buiten)er zit geen uitlaat op)leg dat maar eens uit aan al die sjaggerijnen)
firma janssen en van es(koot en bie).
Jacobsen en van Es...