Pellenc Selion C 15

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
callum-aan
Treehugger
Treehugger

Pellenc Selion C 15

Post by callum-aan »

Iemand deze machine al eens in zijn handen gehad? Of heeft iemand hier een mening over?

Selion Compact C 15
Image

Heb nog even wat extra info gevraagd:
Prijs zou 800 ex zijn en de accu 940 ex
Accu gaat gegarandeerd 600 ladingen (Leeg/vol) mee. en je zou er 8 uur mee kunnen werken.
Ketting snelheid 14 m/s vermogen plm 2 PK

Van de site:
---snip---
Hoogrendabele Pellenc-motor van 1500 W.
Kettinggeleider (30cm/12") van zeer licht en flexibel composiet materiaal
Oregon-ketting van 1/4" met zwakke terugslag
Automatische kettingspanningsregeling
Elektronische kettingrem
Starter met twee drukknoppen
Veiligheidsschakelaar
Zelfdiagnosesysteem
Ergonomische handgreep met Soft-Touch
Elektronisch beheer van het oliedebiet
Gewicht van 2 kg. (zonder kettinggeleider, ketting en olie)
---/snip---
http://www.hholenzoon.nl/index.php?subject=145
Me transmitte sursum Caledoni!!
NannoB
Treehugger
Treehugger

Re: Pellenc Selion C 15

Post by NannoB »

Van Wolter heb ik al een tijd niet meer gehoord over zijn elektrische zaag van Makita (http://www.treehugs.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=728). Als ik de specs vergelijk valt vooral de bijna 3 keer hogere kettingsnelheid op. (14m/s vs. 5m/s) Ik vraag me af of Wolter er al klaar mee is of dat hij hem dagelijks gebruikt.
callum-aan
Treehugger
Treehugger

Post by callum-aan »

MS 200 26 m/s, dus er is nog wel een fors verschil.
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

mijn collega hovenier heeft de haagschaar hier heb ik de bedenkingen bij .
de batterij leefduur op volle capaciteit is echt wel slecht .(3a4 uur)
en je zit steeds met die vervelende rugzak op je rug maar het ergste vind ik de kabel die naar de machine loopt je merkt dan pas hoeveel je blijft hangen achter takjes en andere .
laat een oen niet zomaar doen !
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by dennis »

Voordeel zou het aantal decibel zijn ??? en het gewicht, maar prijsvergelijkend geef mij maar die ms 200 T :wink:

Die heeft na 600 tankbeurten er nog steeds zin in. Ik gebruik mijn ms 200 echt overal maximaal voor, pas bij diameter 50 cm komt de grotere jongen uit de bus.

Dat zie ik deze C15 nog niet doen

Maar wel leuk voor de particuliere branche, die overigens veel groter is dan de prof branche. :oops: En ik geef toe het mij wel eens overkomt met een hand zagen, kunnen ze hun lol op (EHBO-posten) met zo'n machine in de particuliere branche. :?
ik klim liever ... dan werken
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Had 'm ook al gezien, maar een accupack op je rug en een kabel van je rug naar een zaag :? :?

Niet echt handig in de boom. Daarbij komt ook nog dat ie wel heel erg aan de dure kant is voor een zaag die minder prestaties kent dan een MS200T.
Ik zie dan persoonlijk meer in de Accuzaag van Wolter dan in dit gevalletje.

Ik hoop dat Stihl of Husqvarna eens wakker worden en een echte accu power tophandle gaan maken. Want dat wordt wel eens tijd.

grtn wouter
- climb fast, move slow -
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

callum-aan wrote:MS 200 26 m/s, dus er is nog wel een fors verschil.
Kettingsnelheid zegt niet alles hoor! De snoeiploeg uit mijn gemeente heeft een hydrauliek-ketting-stokzaag (in de hoogwerker) met een kettingsnelheid van een slak. Maar het koppel van die stok is veel hoger dan die van een MS200. Dus ze hebben de dieptesteller op 1mm gezet, en nou zaagt 'ie zowat sneller dan een MS200. Heel bizar!
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by dennis »

-WOUTER- wrote:Ik hoop dat Stihl of Husqvarna eens wakker worden en een echte accu power tophandle gaan maken. Want dat wordt wel eens tijd.
De reden dat zij zich daar niet over buigen zal genoeg zeggen denk ik :wink:

simpelweg niet mogelijk, in de auto sport racerij zijn ze ook al ruim een decenia mee bezig.......net niet
Pietje wrote:Maar het koppel van die stok is veel hoger dan die van een MS200. Dus ze hebben de dieptesteller op 1mm gezet, en nou zaagt 'ie zowat sneller dan een MS200. Heel bizar!
Die koppel komt weliswaar tot zijn recht bij een takje van 10 cm ( waar de stok kettingzaag voor bedoeld is=geen weerstand dus ) maar de ms200t is echt wel sterker/sneller
ik klim liever ... dan werken
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

en de haagschaar heeft ook een Db van 98
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Wees gerust jongens, ik ben nog lang niet klaar met mijn Makita. Ik heb hem toevallig vandaag niet gebruikt (dikke bomen vellen met de 046), maar het zaagje doet het nog top.
Toen ik de foto van Pellenc zag dacht ik dat kan toch niet waar zijn. Zo compact met een batterij waarmee je 8 uur kan zagen en met een 1500 watt motor.
Totdat ik zag dat je met een batterijpack op je rug en een snoer aan de zaag de boom in mag. De zaag op zich ziet er top uit met zijn handvat met veiligheidsknop op de handgreep in plaats van ernaast.
Maar mij zal je niet met een rugzak met snoer de boom in zien gaan.

Mijn Makita BUC122 heeft twee 18 Volt 3Ah Li-ion batterij en de oplaadtijd van de batterij is nog geen 20 minuten (snellere laadtijd dan leegzaagtijd), maar wat zouden jullie vinden van een batterijzaag met een 36 volt batterij met waarschijnlijk iets forsere specificaties waardoor hij qua kracht en snelheid niet onder zal doen voor een Pellenc.
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

vertel vertel.....

of bedoel jij die accu zaag van Aldert ?
zie foto's
- climb fast, move slow -
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

carving met accu zaag vertel dan kan ik een hoop carving werk doen op zondag . zonder mijn buren lastig te maken.

wat pellenc wel in hun zagen heeft is een ketting rem die automatisch opspringt als je te hevig met je kettingzaag voor over komt . dus als je valt of zo gaat ie in alarm .
en valt hij direkt uit
Pellenc Lover
Nieuw
Nieuw

Post by Pellenc Lover »

Geen herrie aan je kop, geen uitstoot (denk aan ons lieve milieu!!!) en dan kun je wel 600 keer je tankje vullen met aspen van 3 euro per liter. Reken eens uit wat dat op een jaar scheelt!!!
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Pellenc Lover wrote:Geen herrie aan je kop, geen uitstoot (denk aan ons lieve milieu!!!) en dan kun je wel 600 keer je tankje vullen met aspen van 3 euro per liter. Reken eens uit wat dat op een jaar scheelt!!!
Ah, een liefhebber. Of vertegenwoordiger...? :wink:

In dat laatste geval denk ik dat je van harte welkom bent op de LB om je apparaat te laten zien, en dan kunnen wij laten zien wat we van een zaagje verwachten om in de boom te gebruiken.

Toch?
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
jef
Treehugger
Treehugger

Post by jef »

jij hebt 10 euro op elke verkochte machine zeker? :lol:
nee, serieus. een goede kettingzaag op accu's moet volgens mij nog altijd uitgevonden worden.
jef
Treehugger
Treehugger

Post by jef »

:mrgreen:
ik denk dat er hier 2 aan dezelfde pc zitten.
Pellenc Lover
Nieuw
Nieuw

Post by Pellenc Lover »

Nee ik ben geen vertegenwoordiger van Pellenc of zo, maar ik kom er weleens mee in aanraking. Pellenc heeft een goede naam opgebouwd met die lithium accu's, wat begonnen is met electrische snoeischaren in de wijnbouw en later in de fruitsector, en ze willen dit gamma verder uitbreiden en zo een complete lijn maken van elektrisch groen gereedschap. Pellenc pikt dus op wat andere gerenomeerde merken laten liggen, die hebben in ieder geval al een behoorlijke achterstand met deze accu techniek als ze er nu nog aan moeten beginnen!
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

jef wrote:nee, serieus. een goede kettingzaag op accu's moet volgens mij nog altijd uitgevonden worden.
Nee hoor. Ook al heb jij er nog geen één in jouw handen gehad :mrgreen: wil dat nog niet zeggen dat ze niet al uitgevonden zijn :lol:
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

maar voor boomverzorging blijf je nog steeds met die kabel zitten en er hangt al genoeg zooi aan onze gordel waar we overal mee blijven hangen .
voor de carving is volgens mij de snelheid te traag .
jef
Treehugger
Treehugger

Post by jef »

daar heb je een punt, ik heb er idd nog niet mee gewerkt. maar moest het allemaal zo geweldig zijn, had iedereen er al (minstens) eentje. :wink:
de vader (tuinaanleg en onderhoud) van mijn vriendin heeft wel zo'n accusnoeischaar en dat vind ik zo maar niets, voor zoveel ik daar mee werk :D
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

zaagfanaat wrote:beste collega's

ik heb in België op een landbouwbeurs met dit apparaat gezaagd en ik kan maar 1 ding
zeggen:FANTASTISCH
stil, ligt van gewicht en sterk.
ondanks de lage ketting snelheid van 8.25m/s zaagt ie super
Dat is raar, de info waar callum-aan het over heeft geeft een snelheid van 14m/s dat is toch wel meer dan 8,25m/s. De site van Pellenc heeft het inderdaad over 8,25. Dan is het verschil met de makita duidelijk minder (en met de ms200t veel meer). Iemand een idee waar dit verschil vandaan komt?
callum-aan
Treehugger
Treehugger

Post by callum-aan »

dhr.banuyn wrote: Dat is raar, de info waar callum-aan het over heeft geeft een snelheid van 14m/s dat is toch wel meer dan 8,25m/s. De site van Pellenc heeft het inderdaad over 8,25. Dan is het verschil met de makita duidelijk minder (en met de ms200t veel meer). Iemand een idee waar dit verschil vandaan komt?
Ik.

Ik heb de importeur gesproken en hij had het over 14 m/s ook vertelde hij dat hij het apparaat nog niet binnen heeft. (April) Mogelijk heeft hij zich vergist in de ketting snelheid.

Paul
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

volgens boomzorg.nl is O. de Leeuw groentechniek de importeur.
http://www.boomzorg.nl/nieuws/spec.asp? ... ellenc.htm

Na wat zoekwerk op hun site kwam ik het assortiment van Pellec tegen.
http://www.odeleeuwgroentechniek.nl/pro ... aspx?ID=73
de Selion kost €953 incl. BTW.
bigbird
Treehugger
Treehugger

Post by bigbird »

enne 1500 euro voor een elctrische handsnoeischaar daar koop je een stihl ms 880 voor (hoef je niet meer te snoeien):P enne voordat iemand mij dood wenst ik ben voor snoeien en tegen kappen als het niet hoeft.

mvg raphael
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

bigbird wrote:enne 1500 euro voor een elctrische handsnoeischaar
....
met dit weer is het misschien zo gek nog niet:
Delta Enterprises heeft een vernieuwde Electrocoup, de 3005. De schaar weegt slechts 820 gram en de accu ongeveer 3 kg. Doordat de accu als een gordel om de rug zit, voel je hem nauwelijks. Het geeft zelfs warmte af voor de rug. Met een volle accu kun je 8 tot 10 uur werken.
Post Reply