Welicht even een demonstratie uurtje na de BBQ op de LB voor diegene

Begrijp ik nou goed dat je enkel een achtje met zogenaamd softlock gebruikt als tweede zekering, zonder dit achtje te backuppen met bijvoorbeeld een prussik.Philippe wrote:Hey Wolter.
In verband met de bomen , ik heb dit in access gemaakt.
Op basis van een selectiefilter krijg je de gepaste bomen.
Collega's, wat ik doe als ik met sporen werk is het volgende.
Ik neem mijn klimtouw en doe deze rond de stam en pas een schuivende paalsteek toe.
(de Levenslijn blijft van toepassing!!)
Vervolgens installeer ik mijn achtje.
Om mijn klimkoord te vergrendelen, doe ik mijn klimtouw tussen mijn acht en mijn stijgend gedeelte van mijn klimlijn.
Moest ik door de shock of iets anders mijn grip op mijn sporen verliezen, dan hang ik heel kort vast aan mijn klimlijn.
Voor te dalen pas ik mijn achtje toe.
Om de knoop van boven los te krijgen, laat ik een lange staart aan de paalsteek.
Door afwisselend aan de staart als aan de klimlijn te trekken, kom de knoop naar beneden. Daar terug de strop aantrekken en zo verder...
Ik heb het filmpje niet helemaal kunnen zien omdat het laden niet helemaal vlekkeloos ging maar als Erik (also known as EKKA) het zegt dan is het zeker goed. Ik weet niet of jij contact hebt gehad met die gekke Aussie, maar als jij hem ooit spreekt doe hem dan de groeten van mij.Philippe wrote:Collega's
Bekijk onderstaande link eens.
Op het einde staat de techniek beschreven:
Ook ik hou van weinig spullen mee, maar bij het slopen blijft de gewone cambiumsaver beneden, en gaat de verstelbare mee. Zodra er takken met de kettingzaag gezaagd worden, bijv bij sparren, dan wordt die verstelbare cambiumsaver onder de klimlijn als backup gezet, en die blijft meegaan tijdens het omhoog klimmen èn tijdens het afdalen. Meestal zonder gebruikt te wordenPhilippe wrote: Nu, ik gebruik het vooral wanneer ik naar beneden aan het afbreken ben; wanneer de takken al weg zijn; gezien ik al ervaren heb dat bij het stijgen en dat in combi met een dikke ruwe stam deze een beetje kan blijven haken.